Έντυπη Έκδοση

Οχι πια σεξ. Μόνο καλοί ρόλοι

Οποιοσδήποτε γνωρίζει έστω και τα στοιχειώδη για την καριέρα της Λουντιβίν Σανιέ θα στοιχημάτιζε λογικά ότι είναι μια ηθοποιός η οποία δεν φοβάται να εκτεθεί.

Απέκτησε διεθνή αναγνώριση, άλλωστε, μέσα από τις γυμνές εμφανίσεις της στο «Swimming Pool» του Φρανσουά Οζόν το 2003, ενώ για αρκετούς ρόλους μετά συνήθισε να επιδεικνύει μια επιθετικά ερωτική περσόνα η οποία δεν άργησε να την αναγορεύσει στη χώρα της σε νεαρό σύμβολο του σεξ.

Η όμορφη Λουντιβίν δεν επιθυμούσε, ωστόσο, μια τέτοια καριέρα για τον εαυτό της. Χρειάστηκε να γίνει πρωταγωνίστρια αξιοσέβαστων δημιουργών όπως οι Κλοντ Σαμπρόλ, Κριστόφ Ονορέ και Κλοντ Μιλέρ για να μπορέσει να αποδείξει την ευρύτατη ερμηνευτική γκάμα της. Το πείραμα πέτυχε και, στα 31 της, ο αλλοτινός πειρασμός της ταινίας του Οζόν μεταμορφώθηκε σε μια ώριμη ηθοποιό. Κάτι που αποδεικνύει και η εξαιρετική παρουσία της στην ευαίσθητη ταινία «Lily Sometimes», που θα δούμε μέσα στις επόμενες μέρες, στον δύσκολο ρόλο μιας διανοητικά διαταραγμένης κοπέλας που επιστρατεύει τη βοήθεια της μεγαλύτερης αδερφής της, μετά τον ξαφνικό χαμό της μητέρας της η οποία τη φρόντιζε.

Η Λουντιβίν Σανιέ, που συνάντησα πριν από μερικές μέρες, κατά τη σύντομη παραμονή της στην Ελλάδα για το 12ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, δεν έχει, ασφαλώς, καμιά σχέση με το τολμηρό alter ego που περιφέρει στο σινεμά. Ακόμη πιο όμορφη απ' ότι προδίδουν οι κινηματογραφικές εμφανίσεις της, η γλυκιά Λουντιβίν μου εξομολογείται ότι «για χρόνια υπέφερα εξαιτίας της λανθασμένης αντίληψης που είχαν οι άνθρωποι για μένα. Εβλεπαν τους χαρακτήρες που υποδυόμουν και πίστευαν πως κάπως έτσι πρέπει να είμαι και εγώ στην αληθινή μου ζωή. Η ερωτική πλευρά κάποιων ρόλων κατέληξε να γίνει κάτι το οποίο δεν μπορούσα να ελέγξω, γιατί εξαρτιόταν από το τι είδους προβολές έκαναν οι άνθρωποι επάνω μου. Υπάρχουν όμως πράγματα που κάνω μπροστά στην κάμερα τα οποία δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω στην πραγματικότητα. Αυτό πίστευα ότι θα ήταν αυτονόητο».

Την πρώτη γεύση της από τον κόσμο του θεάματος η Λουντιβίν Σανιέ την πήρε σε πολύ μικρή ηλικία. Οχτώ χρόνων, κατόπιν προτροπής των γονιών της, άρχισε να παίζει σε ταινίες και τηλεοπτικές σειρές, διανύοντας μεγάλο μέρος της εφηβείας της μπροστά από μια κάμερα. «Σε εκείνη την περίοδο της ζωής μου, βέβαια, δεν καταλάβαινα πολύ τι σημαίνει ηθοποιία», εκμυστηρεύεται. «Αισθανόμουν σαν να βρίσκομαι σε διακοπές. Χρειάστηκε να ενηλικιωθώ για να αντιμετωπίσω την υποκριτική ως ένα σοβαρό επαγγελματικό ενδεχόμενο».

Τα τελευταία χρόνια, πάντως, γυρεύει να δοκιμάζεται αποκλειστικά σε σημαντικούς ρόλους και σε ενδιαφέρουσες καλλιτεχνικές συνεργασίες. «Παρακολουθούσα πρόσφατα μια απονομή κινηματογραφικών βραβείων», μου λέει, «και μια νεαρή ηθοποιός δήλωνε πως μικρή ονειρευόταν να ασχοληθεί με την υποκριτική προκειμένου να μπορεί να συλλέγει όμορφα αγόρια». Η Ζαν Μορό που την άκουσε, της απάντησε πως «Η δική μου ενασχόληση με την υποκριτική έγινε για να μπορώ να συλλέγω σκηνοθέτες». Λοιπόν, κάπως έτσι αισθάνομαι κι εγώ. Κοιτάζω την πορεία τεράστιων ερμηνευτριών όπως η Μορό, η Κατρίν Ντενέβ, η Ιζαμπέλ Ιπέρ και θέλω να τους μοιάσω. Θέλω να γεράσω όπως αυτές. Θέλω στην έκτη δεκαετία της ζωής μου να μπορώ να κοιτάζω πίσω και να βλέπω μόνο δουλειές για τις οποίες να νιώθω περήφανη. Το να αποτελέσω ένα ακόμη όμορφο πρόσωπο και να διακοσμώ με την παρουσία μου ταινίες είναι κάτι που δεν με ενδιαφέρει».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μουσική
Τσόμσκι και Σμυρναίικα
Ο τελευταίος των ρομαντικών
Αφιέρωμα: Οικονομική κρίση και Τέχνες
Επάγγελμα καλλιτέχνης: ζήσε Μάη μου
Συγγραφέας; Ναι, αλλά μόνο για χόμπι
Τους ρίχνουν στο φιλότιμο
«Σύνταξη θα πάρουμε στα ογδόντα»
Η ανέχεια επί της οθόνης
Μελανά χρώματα...
Βιβλίο
Η Αθήνα επί χάρτου
Κινηματογράφος
Οχι πια σεξ. Μόνο καλοί ρόλοι
Λογοτεχνία
«Αρνούμαι την πολυτέλεια της απόγνωσης»
Υπάρχει ελπίδα
Αυτοκριτική μιας χώρας
Εικαστικά
Ο Μιρό υψώνει πλακάτ
Αρχιτεκτονική
Το μουσείο της επανάστασης είναι γιαπί...
Αρχαία μνημεία - Σύγχρονη μόλυνση
Ο πολιτισμός στα σκουπίδια