Έντυπη Έκδοση

PIRELLI CINTURATO Ρ1

Μεγαλώνει η γκάμα των «πράσινων» ελαστικών

Τα εξελιγμένα ελαστικά που κατασκευάζουν οι αναγνωρισμένες εταιρείες είναι ο καλύτερος σύμμαχος της αυτοκίνησης.

Το Cinturato Ρ1 είναι ένα ευέλικτο ελαστικό, κατάλληλο για όλες τις χρήσεις σε ασφάλτινο οδόστρωμα Το Cinturato Ρ1 είναι ένα ευέλικτο ελαστικό, κατάλληλο για όλες τις χρήσεις σε ασφάλτινο οδόστρωμα Συμβάλλουν στην επίτευξη υψηλών ποσοστών ασφαλείας, στη μείωση της κατανάλωσης και στην οικολογική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η Pirelli τις τελευταίες δεκαετίες υλοποιεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα σχεδίασης και κατασκευής ελαστικών νέας γενιάς, τα οποία διεκδικούν μια από τις πρώτες θέσεις στη διεθνή κατάταξη.

Η ιταλική φίρμα έκανε ένα ακόμη βήμα. Είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1 έως το 2013. Αυτή η εμπλοκή διασφαλίζει την ταχύτερη εξέλιξη των ελαστικών, καθώς και την τεχνογνωσία από τη σκληρότερη αντιπαράθεση της μηχανής με τον χρόνο.

Η τελευταία δημιουργία της είναι το ολοκαίνουριο ελαστικό Cinturato Ρ1, κατάλληλο για μικρά και μεσαία αυτοκίνητα. Το high-tech «πράσινο» ελαστικό απευθύνεται στις σημαντικότερες κατηγορίες αυτοκινήτων της ευρωπαϊκής αγοράς και αποτελεί το νέο στοίχημα της εταιρείας.

Διατίθεται σε διαστάσεις από 14 έως 16 ίντσες και έχει ήδη επιλεγεί σαν εξοπλισμός πρώτης τοποθέτησης από την BMW. Επεκτείνει την γκάμα των «πράσινων» ελαστικών της εταιρείας, η οποία λανσαρίστηκε πριν από τρία χρόνια με τα Cinturato Ρ4 και Ρ6 για μικρά μοντέλα και αυτοκίνητα πόλης και στη συνέχεια προστέθηκε το Cinturato Ρ7 για μεσαία μοντέλα.

Υιοθετεί την τεχνολογία των «Υπερ - υψηλών επιδόσεων» ελαστικών. Εξελίχθηκε στο R&D, κέντρο έρευνας στο Μιλάνο, όπου δημιουργούνται και τα ελαστικά της Formula 1. Ξεχωρίζει σε τέσσερις τομείς: ασφάλεια, οικολογική ευαισθησία, οδηγική απόλαυση και ευελιξία.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης στην Πούλια της Ιταλίας, δοκιμάσαμε το νέο ελαστικό και παρακολουθήσαμε την τεχνική ανάλυση από τους έμπειρους τεχνικούς της εταιρείας. Το πρώτο τεστ αφορούσε το επίπεδο θορύβου. Επιλέχθηκε το Fiat 500. Η μείωση στον εξωτερικό θόρυβο είναι 1,5 dB (ντεσιμπέλ) και στον εσωτερικό θόρυβο 1dB. Διαπιστώσαμε ότι σημαντική είναι η διαφορά στον εσωτερικό θόρυβο και στη Mescedes Α Class που οδηγήσαμε για πολλά χιλιόμετρα.

Η δεύτερη δοκιμή έγινε με ελαστικά τύπου Run flat. Το αειθαλές Mini εφοδιάσθηκε με το ελαστικό που έχει την ικανότητα να προσφέρει επιδόσεις και ασφάλεια ακόμα και στην περίπτωση πλήρους απώλειας πίεσης. Ενδιαφέρον είχε και το τεστ στη βρεγμένη διαδρομή. Το Audi Α1 κινήθηκε με ασφάλεια και έστριβε σαν τρένο.

Η χρήση υβριδικού υλικού, που ελέγχει και σταθεροποιεί την παραμόρφωση του ελαστικού, διασφαλίζει καλύτερο κράτημα και μειώνει την απόσταση φρεναρίσματος. Με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα στο στεγνό, η απόσταση φρεναρίσματος του Cinturato Ρ1 είναι κατά 4% μικρότερη από του Cinturato Ρ4, και κατά 3% με 80 χλμ./ώρα στο βρεγμένο.

Λόγω της μειωμένης αντίστασης κύλισης μέχρι 25%, συμβάλλει στον περιορισμό των εκπομπών CO2 έως 4%. Η χαμηλότερη αντίσταση κύλισης οφείλεται στο μειωμένο βάρος (15% ελαφρύτερο), στην επιλογή καινοτόμων τεχνικών λύσεων, όπως η χρήση πυριτίου στη γόμα, στη βελτιστοποιημένη σχεδίαση του πέλματος, αλλά και στο αεροδυναμικό προφίλ για μικρότερη αντίσταση του αέρα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Μεγαλώνει η γκάμα των «πράσινων» ελαστικών
Μικρές ειδήσεις