Έντυπη Έκδοση

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΑΝΕΜΟΜΕΝΩΝ ΚΕΡΔΩΝ * «ΚΕΡΔΟΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΕΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΒΑΡΗ»

Αύξηση του αφορολόγητου πρώτης κατοικίας μαζί με τις αντικειμενικές

Εκτός των κυβερνητικών σχεδίων βρίσκονται τυχόν αλλαγές στη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας, η μείωση του συντελεστή φορολόγησης των διανεμόμενων κερδών, καθώς και η μετατροπή της χώρας σε «φορολογικό παράδεισο» ως μέσο προσέλκυσης επενδύσεων «αρπαχτής».

Η ματαίωση της επένδυσης στον Αστακό είναι καθαρά ιδιωτική υπόθεση, οφειλόμενη σε ασυμφωνία μεταξύ των ιδιωτών επιχειρηματιών Η ματαίωση της επένδυσης στον Αστακό είναι καθαρά ιδιωτική υπόθεση, οφειλόμενη σε ασυμφωνία μεταξύ των ιδιωτών επιχειρηματιών Με τη συνέντευξή του στην «Ε» ο υφυπουργός Οικονομικών Δημήτρης Κουσελάς ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να υπάρξουν αλλαγές στο καθεστώς φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας, προαναγγέλλει ότι η αύξηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων θα συνοδευτεί από την αύξηση του αφορολόγητου ορίου κατά την αγορά πρώτης κατοικίας, καθώς και την ένταξη όλων των οικισμών της χώρας στο σύστημα εντός του 2011, ενώ βλέπει τη στήριξη των κατασκευαστικών εταιρειών μόνο μέσω ειδικών -κυρίως κοινοτικών- προγραμμάτων και ενίσχυσης της ρευστότητας των τραπεζών.

Απορρίπτει τη μείωση του συντελεστή φορολόγησης των διανεμόμενων κερδών (μερίσματα), τονίζοντας πως η εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία απαιτεί από όλους, και δη από κερδοφόρες επιχειρήσεις και μερισματούχους υψηλού εισοδήματος, να συμμετέχουν ισότιμα στα φορολογικά βάρη κατά την προσπάθεια εξόδου από την κρίση.

Το βάρος για τη βελτίωση των δημοσιονομικών και την έξοδο της χώρας από την κρίση πέφτει στις περικοπές δαπανών και εγκαταλείπεται ένας νέος κύκλος αύξησης των φόρων.

Το οικονομικό επιτελείο έχει ήδη ανοίξει τον κύκλο συζητήσεων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μετάταξη στο μειωμένο συντελεστή 6-6,5% (σ.σ. δεδομένου ότι θα αυξηθεί από το 11% στο 12-13%) ορισμένων ειδών λαϊκής κατανάλωσης.

Επίσης αναζητείται το επιπλέον κίνητρο φορολογικής έκπτωσης που θα δοθεί στους φορολογούμενους σε συνδυασμό με την κάρτα ηλεκτρονικής καταγραφής των αποδείξεων λιανικής πώλησης.

Καθιστά σαφές ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να προχωρήσει στη μείωση των φόρων για να προσελκύσει επενδύσεις «φορολογικής αρπαχτής» χωρίς προστιθέμενη αξία για τη χώρα και χαρακτηρίζει «καθαρά ιδιωτική υπόθεση» τη ματαίωση της επένδυσης στον Αστακό.

* Σε λιγότερο από ένα μήνα η Eurostat θα ανακοινώσει τα τελικά στοιχεία για το έλλειμμα και το χρέος του 2009. Οι επιπτώσεις στο 2010 και στο 2011 θεωρούνται δεδομένες, με ζητούμενο το ποσοστό αυτών. Πόσο αναπόφευκτα είναι τυχόν νέα μέτρα και αν ληφθούν σε τι θα στοχεύουν;

«Πιστεύω ότι δεν θα επηρεαστούν σημαντικά τα μεγέθη και η επίτευξη των στόχων μας για το 2010, ούτε οι στόχοι του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής για το 2011, που έχουν ήδη ανακοινωθεί. Εχουμε άλλωστε δεσμευτεί, το έχει δηλώσει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, πως η αναθεώρηση του ελλείμματος και του χρέους για το 2009 δεν θα οδηγήσει σε νέα μέτρα που θα πλήξουν μισθωτούς και συνταξιούχους.

Οι όποιες αποκλίσεις θα αντιμετωπιστούν με περικοπές δαπανών, όχι με περικοπές μισθών και συντάξεων, ούτε με νέα, μη προβλεπόμενη από το Πρόγραμμα που ήδη υλοποιούμε, φορολογική επιβάρυνση».

* Η υστέρηση των εσόδων είναι προφανής. Τα 55 δισ. ευρώ του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής περιορίστηκαν στα 52,7 δισ. με το προσχέδιο του προϋπολογισμού. Δύο μήνες πριν από τη λήξη του έτους, εκκρεμεί το ΕΤΑΚ της τελευταίας τριετίας, από το οποίο αναμένονται έσοδα 900 εκατ. ευρώ. Υπάρχουν φόβοι για νέα αστοχία;

«Το τελευταίο τρίμηνο είναι παγίως το σημαντικότερο για την αύξηση των δημόσιων εσόδων. Από την πλευρά μας, λάβαμε κάθε πρόσφορο μέτρο, εντατικοποιώντας τις προσπάθειες των εισπρακτικών μηχανισμών, με πλάνα ανά εφορία και ελεγκτή σε καθημερινή βάση.

Περιμένουμε σημαντική ενίσχυση των εσόδων από την περαίωση, από τα τέλη κυκλοφορίας, από την ανά τρίμηνο απόδοση του ΦΠΑ, από τους προσωρινούς ελέγχους, το ΕΤΑΚ και τον ΦΑΠ του 2010. Με αυτά πιστεύω πως θα καλύψουμε την υστέρηση και θα προσεγγίσουμε το στόχο μας».

5 δισ. τα πρόστιμα

* Από τους πιο μεγάλους στόχους της κυβέρνησης είναι η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής. Ακούμε συνέχεια για μεγαλογιατρούς και μεγαλοδικηγόρους, σκαφάτους και μεγαλοοφειλέτες με τεράστια ακίνητη περιουσία. Μιλάτε για κατασχέσεις ακινήτων, αλλά δεν βλέπουμε να υλοποιείται η αρχική δέσμευση της κυβέρνησης ότι «κάποιοι θα πάνε φυλακή».

«Δεν έχουμε κάνει πίσω στη δέσμευσή μας, το αντίθετο μάλιστα. Με την ενίσχυση και τους συνεχείς ελέγχους του ΣΔΟΕ έχουμε, πιστεύω, αποδείξει πως δεν χαριζόμαστε σε κανέναν.

Στο πρώτο εννεάμηνο του 2010 επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ, έναντι 1,4 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Ως το τέλος του χρόνου, τα συνολικά πρόστιμα θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. ευρώ.

Οπως όμως γνωρίζετε -και αυτό είναι κεντρικό στοιχείο του Συντάγματος και του δικαιικού μας συστήματος- για να πάει κάποιος φυλακή ή για να εκποιηθεί η περιουσία του για παραβάσεις ή οφειλές στο Δημόσιο, πρέπει πρώτα να δικαστεί και να καταδικαστεί. Μέχρι σήμερα, αυτό απαιτούσε χρόνια. Γι' αυτό, σε συνεργασία με το υπουργείο Δικαιοσύνης, επεξεργαζόμαστε ρυθμίσεις επίσπευσης της απονομής Δικαιοσύνης για τις φορολογικές παραβάσεις».

* Εκκρεμεί η απόφαση για το χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ 11%. Σε ποια λύση καταλήγετε; Εχετε υποβάλει αίτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μετάταξη των τροφίμων από το χαμηλό συντελεστή 11% στον μειωμένο 5,5%;

«Δεν υπάρχουν, ακόμα, οριστικές αποφάσεις. Εχουμε σαφώς αποκλείσει την αρχικά προβλεπόμενη μαζική μεταφορά προϊόντων από τον χαμηλό συντελεστή ΦΠΑ στον υψηλό, γιατί θα επιβάρυνε υπέρμετρα τα νοικοκυριά και την αγορά. Από εκεί και πέρα, εξετάζουμε διάφορα σενάρια ισοδύναμης δημοσιονομικής απόδοσης ή και συνδυασμούς μέτρων.

Η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ για ορισμένα είδη λαϊκής κατανάλωσης απαιτεί έγκριση της Κομισιόν, στην οποία έχουμε ήδη θέσει ως πιθανότητα το θέμα.

Σε κάθε περίπτωση, στα σενάρια που εξετάζουμε, στόχος μας είναι να μην επιβαρύνουμε τα χαμηλότερα εισοδήματα και να μην προκαλέσουμε αναστάτωση στην αγορά, που ήδη δοκιμάζεται από την κρίση. Οι αποφάσεις μας για το θέμα θα ανακοινωθούν πριν από την κατάθεση του τελικού Σχεδίου Προϋπολογισμού τον Νοέμβριο».

Το πετρέλαιο θέρμανσης

* Η εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης θεωρείται ανέφικτη από τον Ιανουάριο του 2011;

«Δεν πρόκειται να προχωρήσουμε σε εξίσωση του ΕΦΚ εάν πρώτα δεν διαμορφώσουμε το μηχανισμό για τη χορήγηση, σε αντιστάθμισμα, του ειδικού επιδόματος στα οικονομικά ασθενέστερα νοικοκυριά και στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Θα είμαστε έτοιμοι γι' αυτό μέχρι την 1η Οκτωβρίου του 2011, που θα ξεκινήσει το μέτρο, όπως ήδη έχουμε εξαγγείλει».

* Πότε θα είστε έτοιμοι για την αύξηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων; Τι θα προβλέπει το νέο σύστημα; Θα συνοδευτεί και από αναπροσαρμογή των αφορολόγητων ορίων για αγορά πρώτης κατοικίας, γονικές παροχές, κληρονομιές, δωρεές ή ενδεχομένως και αναπροσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης;

Ενταξη οικισμών

«Δεν τίθεται θέμα αλλαγών στο καθεστώς φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας, το οποίο άλλωστε τροποποιήσαμε σχετικά πρόσφατα. Προτεραιότητά μας είναι η ένταξη στο σύστημα αντικειμενικών αξιών των 5.000 οικισμών που δεν υπάγονται μέχρι σήμερα σε αυτό και μέσα στο 2011 η ολοκλήρωση στο σύνολο της χώρας των εντάξεων των οικισμών που είναι εκτός συστήματος.

Οι προσαρμογές των αντικειμενικών αξιών θα γίνουν όταν είμαστε έτοιμοι από κάθε πλευρά και τότε θα εξετάσουμε και το θέμα της αναπροσαρμογής του αφορολόγητου της πρώτης κατοικίας».

* Οι κλάδοι των αυτοκινήτων και των κατασκευαστικών εταιρειών πλήττονται καίρια από την κρίση. Είναι στα σχέδια της κυβέρνησης να προχωρήσει σε μέτρα-ανάσα για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις;

«Παρακολουθούμε προσεκτικά τις εξελίξεις και στους συγκεκριμένους και σε άλλους κλάδους που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω της κρίσης. Γνωρίζουμε τις προτάσεις των εκπροσώπων τους, αλλά δεν έχουμε λάβει κάποια απόφαση για αλλαγές των τελών και της φορολογίας, η οποία προϋποθέτει συνεξέταση των δημοσιονομικών δεδομένων και συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία.

Θυμίζω, ωστόσο, πως επιπλέον των γενικών φορολογικών κινήτρων (ελάφρυνση της φορολογίας για τα επανεπενδυόμενα κέρδη, φορολογικά κίνητρα για διατήρηση της απασχόλησης), που έχουν εξαγγελθεί για τις επιχειρήσεις, από τα συναρμόδια υπουργεία τίθενται άμεσα σε εφαρμογή σημαντικά προγράμματα ενίσχυσης της ρευστότητας από τις τράπεζες, μέτρα στήριξης της αγοράς και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από το ΕΣΠΑ, καθώς και κίνητρα διατήρησης και τόνωσης της απασχόλησης, κόστους αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ».

* Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε στη ΔΕΘ τη μείωση του φόρου για τα αδιανέμητα κέρδη των επιχειρήσεων. Εν τούτοις υπάρχουν αιτήματα για μείωση του φορολογικού συντελεστή και για τα διανεμόμενα κέρδη. Πιστεύετε ότι το αίτημα αυτό μπορεί να ικανοποιηθεί;

«Οπως πρόσφατα δήλωσε ο πρωθυπουργός, στόχος μας είναι η μείωση των φορολογικών συντελεστών για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, στο βαθμό που θα βελτιώνονται και θα μας το επιτρέπουν τα δημοσιονομικά δεδομένα, όσο καταπολεμάμε τη φοροδιαφυγή και διευρύνουμε τη φορολογική βάση.

Ολα τα εισοδήματα, επομένως και τα διανεμόμενα-μη επανεπενδυόμενα κέρδη, φορολογούνται στη χώρα μας με την ενιαία φορολογική κλίμακα, όπως άλλωστε ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.

Η εξαιρετικά δύσκολη σημερινή συγκυρία απαιτεί από όλους, πόσο μάλλον από τις κερδοφόρες επιχειρήσεις και τους μερισματούχους υψηλού εισοδήματος, να συμμετέχουν ισότιμα στα φορολογικά βάρη, στην προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας και εξόδου της από την κρίση».

Η μάχη για τα έσοδα

* Το κίνημα των αποδείξεων έχει ατονήσει, όπως δείχνουν μήνα με μήνα τα στοιχεία από την πορεία του ΦΠΑ. Ποια είναι τα κίνητρα που εξετάζετε προκειμένου να αναθερμάνετε το ενδιαφέρον των φορολογουμένων;

«Η μάχη των εσόδων, αυτή που πραγματικά θα στηρίξει τις δαπάνες που όλοι διεκδικούμε για την ανάπτυξη, την απασχόληση και το κοινωνικό κράτος, είναι υπόθεση όλων, γι' αυτό κανείς δεν πρέπει να την εγκαταλείψει.

Το "κίνημα των αποδείξεων'' έχει σημαντικά συνεισφέρει στην προσπάθειά μας και στη σημαντική αύξηση των εσόδων του ΦΠΑ, ειδικά τους τελευταίους μήνες, παρά την ύφεση και την κρίση. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στα κίνητρα του φορολογικού νόμου για τη συλλογή αποδείξεων ή στα αντικίνητρα για τη μη συλλογή τους.

Οφείλεται και στο ότι οι πολίτες κατάλαβαν πως ό,τι κερδίζει ο "έξυπνος" φοροφυγάς το χάνουν οι ίδιοι σε πόρους για την υγεία, για τα φάρμακα και τη σύνταξη των γονιών τους, για το σχολείο του παιδιού τους, τις υποδομές του τόπου τους, την ανάπτυξη και την απασχόληση. Πως, ανεξαρτήτως κινήτρων, είναι αυτονόητο δικαίωμα και συνάμα υποχρέωσή τους να ζητούν και να παίρνουν απόδειξη.

Από την πλευρά μας, ανάλογα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες, εξετάζουμε το ενδεχόμενο χορήγησης κάποιου επιπλέον κινήτρου φορολογικής έκπτωσης, πιθανώς σε συνδυασμό και με την κάρτα ηλεκτρονικής καταγραφής των αποδείξεων την οποία προωθούμε».

Ανασυγκρότηση

* Η επόμενη μεγάλη επέμβαση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι η αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του υπουργείου. Να αναμένουμε την εκ του μηδενός συγκρότησή του;

«Στους μήνες που πέρασαν έγιναν ουσιαστικές παρεμβάσεις στην επιτελική εποπτεία, στους ουσιαστικά αποδιαρθρωμένους ελεγκτικούς και εισπρακτικούς μηχανισμούς που μας παρέδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Τίθενται σαφείς και ελέγξιμες καθημερινές χρεώσεις στο ελεγκτικό και εισπρακτικό έργο, με αιχμή τις 30 μεγαλύτερες εφορίες, οι οποίες καλύπτουν το 70% των εσόδων. Ετσι, παρακολουθούμε καθημερινά την πορεία των εσόδων και εντείνουμε τους ελέγχους εντοπισμού φαινομένων διαφθοράς.

Ο σχεδιασμός της αναγκαίας ριζικής ανασυγκρότησης των υπηρεσιών, για να απελευθερωθούν πόροι και δυναμικό και να ενισχυθεί η επιτελική εποπτεία, προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Στόχος μας είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων.

Η ελεγκτική δουλειά θα συγκεντρωθεί σε ειδικά κέντρα, με ελέγχους εστιασμένους σε ομάδες-στόχους, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια κινδύνου φοροδιαφυγής. Με την περαίωση απαλλάσσουμε τις υπηρεσίες από σωρευμένα βάρη του παρελθόντος. Ετσι, θα εστιάσουν στους τρέχοντες και στους νέους ελέγχους, στοχευμένα και μεθοδικά.

Ηδη το ΣΔΟΕ ανασυστάθηκε και ενισχύθηκε εκ βάθρων, τα θετικά του αποτελέσματα τα βλέπουμε καθημερινά. Βελτιώθηκαν δραστικά οι δυνατότητες λήψης και διασταύρωσης στοιχείων, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Παράλληλα, ο νέος φορολογικός νόμος αυξάνει τις δυνατότητες διεύρυνσης της φορολογικής βάσης, με τα τεκμήρια, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια, τις υποχρεωτικές συναλλαγές μέσω τράπεζας για ποσά άνω των 1.500 ευρώ κ.λπ.».

* Οι επιχειρηματίες ζητούν την πλήρη κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων (ΚΒΣ) και δεν περιορίζονται στα μέτρα που έχουν ληφθεί για να ισχύσουν από το 2012. Εξετάζετε ένα τέτοιο ενδεχόμενο;

«Οσο και να το θέλαμε, ο ΚΒΣ δεν μπορεί να καταργηθεί από τη μια μέρα στην άλλη. Πρέπει να δούμε τις γενικότερες ανακατατάξεις και τις διορθωτικές παρεμβάσεις που θα απαιτηθούν, έχουμε άλλωστε ήδη ξεκινήσει να εργαζόμαστε γι' αυτό. Ο στόχος μας να καταργηθεί από την 1-1-2012 είναι δεδομένος και, σ' αυτά τα χρονικά πλαίσια, απόλυτα εφικτός». *

«Ιδιωτική υπόθεση η ματαίωση στον Αστακό»

* Η κυβέρνηση αναζητεί εναγωνίως επενδύσεις ως μέσο στήριξης της οικονομίας. Η πρώτη απόπειρα συνεργασίας με το Κατάρ στον Αστακό δεν ευοδώθηκε. Μήπως τελικά η Ελλάδα δεν προσφέρεται για επενδύσεις, ειδικά όταν γείτονες χώρες προσφέρουν καλύτερα κίνητρα, όπως φορολογικά;

«Η ματαίωση της επένδυσης στον Αστακό είναι καθαρά ιδιωτική υπόθεση, οφειλόμενη σε ασυμφωνία μεταξύ των ιδιωτών επιχειρηματιών. Αλλωστε, αμέσως μετά, στις 21-10-2010, το Κατάρ επιβεβαίωσε την ισχυρή βούλησή του για επενδύσεις στην Ελλάδα, συνολικού ύψους μέχρι και 5 δισ. δολαρίων, σε συνάντηση που είχαν ο υπουργός Επικρατείας και ο εκτελεστικός διευθυντής του Κατάρ Investment Authority, για την εφαρμογή του σχετικού μνημονίου επενδυτικής συνεργασίας.

Το φορολογικό καθεστώς δεν είναι η μόνη, η αποφασιστική παράμετρος προσέλκυσης ή και απώθησης επενδύσεων. Αν ήταν έτσι, επενδύσεις θα γίνονταν μόνο σε φορολογικούς παράδεισους. Σημαντικές επενδύσεις γίνονται ωστόσο και σε χώρες της Ε.Ε. με πολύ αυστηρότερο φορολογικό καθεστώς και σαφώς υψηλότερο κόστος εργασίας.

Εμείς, πάντως, δεν σκοπεύουμε να ανταγωνιστούμε "φορολογικούς παράδεισους" ούτε να προσελκύσουμε επενδύσεις της "φορολογικής αρπαχτής", χωρίς προστιθέμενη αξία για τη χώρα. Στόχος μας είναι να χτίσουμε ένα ολοκληρωμένο ευνοϊκό περιβάλλον για σύγχρονες και βιώσιμες παραγωγικές επενδύσεις, με λιγότερη γραφειοκρατία, με διαφάνεια, με σταθερούς και, κυρίως, με καθαρούς κανόνες».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Εφορία και φορολογική πολιτική
Υπουργείο Οικονομικών
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία
Ρεκόρ στην ευρωανεργία, που πλησίασε τα 16 εκατ.
Κτηματαγορά
Σημάδια κρίσης και στα ενοίκια γκαρσονιέρας
Περικοπή επενδυτικών κονδυλίων
Πονάει έλλειμμα - κόβει δημόσιες επενδύσεις
Συνέντευξη: Δ. Κουσελάς
Αύξηση του αφορολόγητου πρώτης κατοικίας μαζί με τις αντικειμενικές
Τεχνο-οικονομία
Το «παγκόσμιο χωριό» έφτασε τα 2 δισ. ψηφιακούς κατοίκους
Τα Apple Store δημιουργούν θέσεις εργασίας
WiMAX: Ακόμη δεν το είδαμε και 4G το βγάλανε
Τράπεζες
800 εκατ. ευρώ και με καταβολή μετρητών, η αύξηση μετοχικού της Πειραιώς
Κόλπα προ εισαγωγής ευρώ ξεθάβουν οι τράπεζες
Φουντώνουν τα δημοσιεύματα
Ανέβασαν το έλλειμμα στο 8,9% και μονιμοποίησαν την εξάρτηση
Φυσικό αέριο
Στηρίζουμε τον «Ποσειδώνα» αλλά κλείνουμε το μάτι και στον Trans Adriatic
Άλλες ειδήσεις
Στασιμότητα στους επιβάτες, μείωση στα εμπορεύματα
Κατά 9% μειώθηκε ο τζίρος λιανικής πλην καυσίμων
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή αποκτά μόνιμο προσωπικό
Είδε φως ύστερα από τριάμισι χρόνια φαγούρας
Χόρτασαν από υποσχέσεις οι μικρομεσαίοι