Έντυπη Έκδοση

Δρόμοι γεμάτοι εκκρεμότητες

Στο «νοικοκύρεμα» των σοβαρών εκκρεμοτήτων στα έργα των αυτοκινητόδρομων δίνει όλο το βάρος η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ιδιαίτερα μετά την υπόθεση των Τεμπών που ανοίγει δρόμους σε μακροχρόνιες διαδικασίες διαιτησίας.

Μεγάλες καθυστερήσεις, όμως, υπάρχουν και από την πλευρά του Δημοσίου! Μεγάλες καθυστερήσεις, όμως, υπάρχουν και από την πλευρά του Δημοσίου! Δημ. Ρέππας και Γ. Μαγκριώτης έχουν θέσει ως προτεραιότητα τη θέσπιση κανόνων που θα γίνονται σεβαστοί από τους αναδόχους των έργων και θα εφαρμόζονται απαρέγκλιτα από τις υπηρεσίες του υπουργείου.

Στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την υπογραφή των συμβάσεων (2006-7) έως σήμερα, είναι πλέον φανερό ότι, με ελάχιστες εξαιρέσεις, οι εργολάβοι δεν είναι συνεπείς με τα χρονοδιαγράμματα για συγκεκριμένα τμήματα των έργων. Πρόκειται κυρίως για εργασίες συντήρησης και βελτίωσης στους λειτουργούντες αυτοκινητόδρομους (Ελευσίνα-Κόρινθος και Μεταμόρφωση-Υλίκη).

Μεγάλες καθυστερήσεις όμως υπάρχουν και από την πλευρά του Δημοσίου:

*Δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις οι εργολάβοι να μην μπορούν να ξεκινήσουν νέα έργα. Τα οφειλόμενα ποσά θα κριθούν στα δικαστήρια, αλλά θεωρείται ότι οι αποζημιώσεις ιδιοκτητών ακινήτων θα απαιτήσουν πάνω από 300 εκατ. ευρώ, που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

*Δεν έχουν καν δρομολογηθεί σε πολλές περιπτώσεις οι αρχαιολογικές ανασκαφές και οι μετατοπίσεις των δικτύων κοινής ωφέλειας, ώστε να προχωρήσουν τα έργα.

Τα μεγαλύτερα αγκάθια προέρχονται πάντως από τις ελλείψεις των συμβάσεων, παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν δοθεί ότι είχαν ολοκληρωθεί πριν από την υπογραφή τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των σηράγγων των Τεμπών, όπου χρειάστηκε να περάσει μόνον μία διετία για να διαπιστωθεί ότι απαιτούνται πρόσθετα μέτρα ασφαλείας.

Με απόφαση, που υπογράφηκε στις 28 Αυγούστου 2009 από τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, εγκρίθηκε η χορήγηση επιπλέον ποσού 170 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 34% του συνολικού προϋπολογισμού των έργων σε ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός-Κλειδί, ενώ διπλασιάζει τη συμμετοχή του Δημοσίου, που ήταν 173 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον ποσά διεκδικούν και οι υπόλοιποι ανάδοχοι, αλλά μέσω προσφυγών στο ΣτΕ. Η πιο ενδεικτική περίπτωση της διέλευσης από τον προστατευόμενο υγροβιότοπο του Καϊάφα στην Ηλεία, που έχει προσκρούσει και στην Κομισιόν. Δεν είναι τυχαίο ότι στο τμήμα μετά την Πάτρα δεν έχουν προχωρήσει ούτε οι απαλλοτριώσεις ούτε και οι αρχαιολογικές ανασκαφές.

Ενδιαφέρον έχει και το τμήμα Αντίρριο-Μεσολόγγι, όπου θίγεται η περιοχή της Κλόκοβας. Η σύμβαση προβλέπει την επιφανεικαή διέλευση από την Παλιοβούνα, παρά τα σοβαρά γεωλογικά προβλήματα της ευρύτερης περιοχής.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Ανάπτυξης
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Σχετικά θέματα: Οδικό δίκτυο
Τ' άλλα «Τέμπη» των εθνικών οδών!
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Η μπίζνα των φαρμάκων
«Ψυχοσύνδρομο» για συνταγές
Ξύλο και απειλές γύρω από το «κύκλωμα των 4»
Μπαράζ ελέγχων σε ΙΚΑ και νοσοκομεία
Υπουργείο Υγείας
Αλλαγές στο σύστημα των προμηθειών
Επιστολή Β. Παλαιοκώστα στην «Κ.Ε.»
«Ανοιξαν ομαδόν πυρ εναντίον μου, σημαδεύοντας στο ψαχνό»
Οδικό δίκτυο
Τ' άλλα «Τέμπη» των εθνικών οδών!
Δρόμοι γεμάτοι εκκρεμότητες
Υπουργείο Υποδομών
Επαναδιαπραγμάτευση των τιμών των διοδίων
Νεοναζιστική ακροδεξιά
Νεοναζί με παραλλαγή
Υπουργείο Παιδείας
Ολοήμερα δημοτικά και γυμνάσια
Υπό κατάργηση 11 τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ