Έντυπη Έκδοση

«Το Ιντερνετ επί πληρωμή είναι το μέλλον»

Ο Αλτούγκ Ατσάρ είναι αναπληρωτής διευθυντής εμπορικού τομέα στην «Hurriyet», υπεύθυνος για τη δημιουργία εξειδικευμένων προτάσεων και εγχειρημάτων και την ανάπτυξη νέων διαφημιστικών προσφορών και χώρων.

Διευθύνει επίσης την ανάπτυξη και πώληση συνολικών λύσεων που συνδυάζουν την «Hurriyet» με άλλα media του ομίλου Dogan.

*Δεν είναι λίγοι όσοι υποστηρίζουν ότι τα έντυπα πέθαναν. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε;

- Δεν νομίζω ότι μπορούμε να μιλάμε για θάνατο των εντύπων. Οπως συνέβη σε μια σειρά από άλλους βιομηχανικούς τομείς, θα δούμε κι εδώ κάποιες συγχωνεύσεις και συμπράξεις. Οι λόγοι; Ο βασικότερος λόγος είναι η μείωση των ποσοστών κέρδους.

*Υπάρχουν, άραγε, συνταγές εξόδου από την κρίση;

- Πρώτον, το πλέον πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο των έντυπων «μέσων» (αλλά και των ηλεκτρονικών) είναι το περιεχόμενο. Οποιος θέλει να επιβιώσει στη ζούγκλα των media πρέπει να βελτιώσει την ποιότητα του περιεχομένου του. Πρέπει οι ιδιοκτήτριες εταιρείες των εντύπων να επενδύσουν περισσότερα στον τομέα της έρευνας και ειδικότερα στον τομέα της αποτελεσματικότητας. Τρίτον, πρέπει να ενοποιήσουμε τους αναγνώστες των εντύπων και των ηλεκτρονικών εκδόσεων, για να πείσουμε με το σημαντικό άθροισμά τους ότι δεν είναι πια και τόσο υψηλό το κόστος των διαφημίσεων, ότι αξίζουν τα λεφτά τους.

*Ωραία, λοιπόν, έχουν μέλλον τα έντυπα. Τι σόι μέλλον είναι αυτό;

- Η δομή των εντύπων ΜΜΕ αλλάζει, κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το αντιληφθούμε άμεσα. Πάρτε για παράδειγμα την πρόσφατη δική μας καμπάνια, με κεντρικό σύνθημα «Περισσότερη "Hurriyet" για όλους». Λέμε έτσι στους αναγνώστες μας ότι μπορούν να έρθουν σε επαφή με όλα όσα προσφέρει η εφημερίδα μας, είτε εντύπως, είτε ηλεκτρονικώς, είτε μέσω κινητής τηλεφωνίας.

*Μιας και μιλάτε για ηλεκτρονικές εκδόσεις των εφημερίδων, ο Rupert Murdoch ετοιμάζεται να χρεώσει τις δικές του. Πώς τη βλέπετε αυτή την πρωτοβουλία;

- Το «Ιντερνετ επί πληρωμή» είναι το μέλλον! Προσοχή όμως: Η πληρωμή θα αφορά συγκεκριμένες περιοχές των εφημερίδων και συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και δεν νομίζω ότι οι απλές εκδόσεις των φύλλων θα χρεώνονται.

*Πώς βλέπετε το ψηφιακό μέλλον για τις φίρμες, τα brand names των media; Θα καταφέρουν να επιβιώσουν;

- Εφόσον προσαρμοστούν στην ψηφιακή εποχή οι φίρμες θα επιβιώσουν μια χαρά, γιατί στο τέλος αυτό που μετράει είναι η ισχύς τους, η αξιοπιστία τους, η εμπιστοσύνη του καταναλωτή. Γι' αυτό το λόγο η ιστοσελίδα hurriyet.com.tr είναι η πλέον επισκέψιμη στην Τουρκία και η ιστοσελίδα nytimes.com είναι η πλέον επισκέψιμη στις ΗΠΑ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Media
Με λέξεις-κλειδιά
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)
Πληροφορική και διαδίκτυο
Σχετικά θέματα: ΜΜΕ & Διαδίκτυο
«Οι εφημερίδες επηρεάζουν σημαντικά τον κοινωνικό διάλογο»
Άλλα θέματα στην κατηγορία Media της έντυπης έκδοσης
ΜΜΕ & Διαδίκτυο
«Οι εφημερίδες επηρεάζουν σημαντικά τον κοινωνικό διάλογο»
«Το Ιντερνετ επί πληρωμή είναι το μέλλον»