Έντυπη Έκδοση

Γοητεύει ηθοποιούς και σκηνοθέτες...

Η Ρέιτσελ Μακ Ανταμς πρωταγωνιστεί σε δύο καινούργιες παραγωγές το «Passion» του ντε Πάλμα και «Μέχρι το θαύμα» με τον Αφλεκ

Μέχρι πριν από λίγο καιρό, η Ρέιτσελ Μακ Ανταμς ήταν, για τους περισσότερους, άλλη μια ξανθιά χαριτωμένη «κουκλίτσα» του Χόλιγουντ. Σαρκώδη χείλια, γοητευτικά λακκάκια, αγγελικό και ταυτόχρονα σέξι λουκ. Ομως, μια ωραία ημέρα, την πρόσεξε ο Γούντι Αλεν και της έδωσε βασικό ρόλο στην πρόσφατη ταινία του «Μεσάνυχτα στο Παρίσι». Ε, τότε η Ρέιτσελ πέρασε σε άλλη «πίστα».

Με τον Μπεν Αφλεκ στην ταινία «Μέχρι το θαύμα» Με τον Μπεν Αφλεκ στην ταινία «Μέχρι το θαύμα» Οχι ότι και η εκεί συμμετοχή της δεν πυροδότησε κουτσομπολιά: ενσάρκωνε την Αμερικανίδα σύζυγο του Οουεν Ουίλσον, η οποία ερωτεύεται έναν κουλτουριάρη καθηγητή, τον Μάικλ Σιν (γνωστός μας ως Τόνι Μπλερ στη «Βασίλισσα»). Ε, οι δύο ηθοποιοί ερωτεύτηκαν και στην πραγματικότητα. Και το ειδύλλιό τους τροφοδότησε τα περιοδικά για τους σελέμπριτις μέχρι το χωρισμό τους, πριν από λίγες μέρες. Σε γυρίσματα (της παλιότερης ταινίας της, «Το ημερολόγιο») η Ρέιτσελ είχε γνωρίσει και τον άλλο μεγάλο της έρωτα, τον Ράιαν Γκόσλινγκ.

Εν τω μεταξύ, γοήτευσε ακόμα δύο μεγάλους σκηνοθέτες: τον Μπράιαν ντε Πάλμα και τον Τέρενς Μάλικ. Ο πρώτος της έδωσε πρωταγωνιστικό ρόλο στο «Passion», που προβάλλεται αυτές τις μέρες. Πρόκειται για ριμέικ της γαλλικής ταινίας «Η αντίζηλος» του Αλέν Κορνό. Το ερωτικό αυτό θρίλερ παρακολουθεί ένα μπρα ντε φερ εξουσίας μεταξύ δύο γυναικών στον αδυσώπητο κόσμο των επιχειρήσεων. Βέβαια, ο Ντε Πάλμα δεν αρκέστηκε στο σασπένς της ιστορίας. Εμπλούτισε τη δική του βερσιόν με διάφορες λεσβιακές σκηνές.

Σε εντελώς άλλο κλίμα, θα τη δούμε στη νέα ταινία του Τέρενς Μάλικ «Μέχρι το θαύμα». Εκεί ξυπνά ξεχασμένα αισθήματα στον παλιό της έρωτα, Μπεν Αφλεκ («Επιχείρηση: Argo»). Την ίδια στιγμή, η Ουκρανή σύντροφός του, μια χωρισμένη μητέρα (Ολγκα Κιριλένκο), γνωρίζει έναν ιερέα που παλεύει με την πίστη του (Χαβιέρ Μπαρδέμ). Το ζευγάρι θα αποξενωθεί, με απρόσμενες συνέπειες. Ο Μάλικ, ένας πολύ ιδιαίτερος δημιουργός, εδώ εξερευνά τις διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει ο έρωτας. Η ταινία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ της Βενετίας.

Γεννημένη το 1978 στον Καναδά, η 35χρονη Ρέιτσελ Μακ Ανταμς, ως παιδί, ασχολήθηκε με το καλλιτεχνικό πατινάζ. Για ένα φεγγάρι δούλεψε στα Μακ Ντόναλντς της περιοχής της, όπου τη χρησιμοποιούσαν περισσότερο ως «γλάστρα». Ευτυχώς γι' αυτήν, ασχολήθηκε από νωρίς με το θέατρο: βρήκε διέξοδο στην υποκριτική και έκανε καλές (πανεπιστημιακές) σπουδές. Πιθανότατα θα τη θυμάστε στις δύο ταινίες του «Σέρλοκ Χολμς» με τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, αλλά και στο θρίλερ «Red eye» του Γουές Κρέιβεν, όπου πέφτει θύμα απαγωγής μέσα σε ένα αεροπλάνο.

Ας δούμε όμως τι λέει η ίδια για τη συμμετοχή της στην ταινία του Τέρενς Μάλικ, μια (προειδοποιούμε!) πολύ ιδιόμορφη ταινία, όπως, άλλωστε, ήταν και το «Δέντρο της ζωής»: με ελάχιστη πρόζα, που υποσκάπτει εντελώς τις συμβάσεις μιας τυπικής αμερικανικής ιστορίας αγάπης και βασίζεται κυρίως στη διαδοχή πανέμορφων πλάνων των ανθρώπων και της φύσης. Η κάμερα περιστρέφεται συνεχώς γύρω από τα πρόσωπα και τις εκφράσεις των ηρώων της ταινίας με μια διάχυτη αίσθηση μελαγχολίας - υπό τους ήχους του Ραχμάνινοφ, του Μπερλιόζ και του Βάγκνερ.

«Οι ταινίες του Τέρενς Μάλικ είναι πολύ ανοιχτές σε διάφορες ερμηνείες. Και νομίζω πως αυτή είναι και η πρόθεσή του», υποστηρίζει η ηθοποιός. «Είναι γενναία η επιλογή του Τέρενς να αφήσει στην κρίση του κοινού το "τι σημαίνει αυτό". Για μένα, πάντως, η ταινία μιλά για διάφορες όψεις της αγάπης και της πίστης, και για το τι συμβαίνει όταν κλωνίζεσαι συθέμελα και παλεύεις να ανακτήσεις την πίστη σου. Ομως αυτή η ταινία μιλά και για πολλά άλλα. Για τη σχέση μας με τη φύση, από την οποία δεν έχουμε απομακρυνθεί τόσο όσο νομίζουμε. Αλλα και για τη θρησκεία, για το πόσο περίπλοκη είναι η σχέση μας με ό,τι κι αν είναι αυτό που ονομάζουμε "θεό" μας». Ο Τέρενς Μάλικ έχει τη φήμη σκηνοθέτη που δουλεύει ανορθόδοξα με τους ηθοποιούς του. Είχε κάποια ανάλογη εμπειρία;

«Τον εμπιστεύτηκα απόλυτα. Η εμπειρία ήταν απελευθερωτική. Σε αφήνει να κάνεις οτιδήποτε πιστεύεις πως μπορεί να σε οδηγήσει στην αλήθεια του χαρακτήρα. Για παράδειγμα, μπορείς να περπατάς οπουδήποτε και η κάμερά του μπορεί να σε ακολουθεί - ή μπορεί και όχι. Ποτέ δεν ξέρεις».

Επιβεβαιώνει τη φήμη που θέλει τον Μάλικ να ζητεί από τους ηθοποιούς του να παραμένουν μέχρι τέλους μέσα στο «πετσί» του χαρακτήρα τους: «Σε ωθεί να βουτήξεις όσο πιο βαθιά μπορείς στο χαρακτήρα. Σου δίνει το έναυσμα, αλλά σε αφήνει μετά να κάνεις μόνος σου τις "ζυμώσεις"».

Θα τη δούμε και σε άλλες ταινίες. Πρόσφατα δούλεψε και με τον Ρίτσαρντ Κέρτις («Νότινγκ Χιλ», «Τέσσερις γάμοι και μια κηδεία», «Το ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς»), στην ταινία «About time». «Ο Ρίτσαρντ είναι ο πιο υπέροχος άντρας στον πλανήτη! (γελάει). Σκεφτείτε πως, για να γιορτάσει την τελευταία σκηνή της ταινίας, που δυστυχώς ήταν η σκηνή μιας... κηδείας, μας έφερε στο γύρισμα ένα φορτηγό γεμάτο παγωτά! Και σκεφτείτε πως ήμασταν στους λόφους της Κορνουάλης!».

Δηλώνει «σπιτόγατος», όμως για όλες αυτές τις ταινίες χρειάστηκε να ταξιδέψει πολύ: Βερολίνο, Κορνουάλη, Οκλαχόμα, Αμβούργο. «Αυτό σε βοηθά για να δημιουργήσεις ένα νέο χαρακτήρα. Για παράδειγμα, το να βρίσκομαι στο Αμβούργο για την ταινία "Α most wanted man" ήταν αναπόσπαστο κομμάτι της όλης εμπειρίας. Το φιλμ βασίζεται σε ένα βιβλίο του Τζον Λε Καρέ. Ο ίδιος ο συγγραφέας υπήρξε σύμβουλος στη δημιουργία της ταινίας. Ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν υποδύεται έναν κατάσκοπο κι εγώ μια Γερμανίδα δικηγόρο». 

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Σχετικά θέματα: Κινηματογράφος
Αλήθειες και μύθοι για τον Δράκουλα
Διαφοροποιημένη η Κέιτ Γουίνσλετ
Επιστρέφει με δύο ταινίες ο Ρέντφορντ
Η εκεδίκηση της μυστηριώδους γαλλίδα
Αρωμα από φιλμ νουάρ
Η Χιονάτη στη Σεβίλη
Το παρελθόν επιστρέφει
Γίγαντες σε 3D
Ερωτας και μυστήριο
ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Βιβλίο
Τραγουδώντας το θάνατο
Η επάνοδος του φασισμού
Εικαστικά
Γενέθλια τέχνης της Γκιόκο Ονο
Τα πορτρέτα του Ουίλσον
Εικαστικές οφθαλμαπάτες
Ανεργίτσα και πειναλέων
''Τελευταίες πινελιές'' της Οπυς Ζούνη
Θέατρο
Η Ελλάδα εμπνέει αλλά και πληγώνει
Στα χρόνια της κατοχής
Καυστικό σχόλιο για την υποκρισία
Ο ...''Τζόρνταν'' επιστρέφει
Ρωμαίος και Ιουλιέτα στη Λυρική
Ο Ελλην Βρυκόλαξ
Κρυφακούω συστηματικά
Κινηματογράφος
Γοητεύει ηθοποιούς και σκηνοθέτες...
Αλήθειες και μύθοι για τον Δράκουλα
Διαφοροποιημένη η Κέιτ Γουίνσλετ
Επιστρέφει με δύο ταινίες ο Ρέντφορντ
Η εκεδίκηση της μυστηριώδους γαλλίδα
Αρωμα από φιλμ νουάρ
Η Χιονάτη στη Σεβίλη
Το παρελθόν επιστρέφει
Γίγαντες σε 3D
Ερωτας και μυστήριο
ΜΑΡΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ
Λογοτεχνία
Στη σκιά της Ιστορίας
Μουσική
Οχι στα μουσικά γκέτο
Χατζιδάκις με τραγούδια και σχόλια
Η ''ευλογημένη'' έρχεται στην Αθήνα
''Ντελικατέσεν'' με τη Misia
7+1 νύχτες με Αλεξίου
Ροκ διήμερο από τα παλιά
Ρεπορτάζ
Διατηρητέα μόνο τα μπαρ