Έντυπη Έκδοση

Χορεύοντας με τον Μπετόβεν

Ζευγάρια που ενώνονται και χωρίζονται. Γλιστρούν στα νερά, παίζουν με τα σώματά τους. Ανδρες που θέλουν να γίνουν ήρωες και γυναίκες που για κάποιο λόγο πάντα μένουν μόνες.

Η αιώνια ιστορία του διπόλου «άντρας-γυναίκα», αλλά και η διαχρονική αναζήτηση προτύπων, ξετυλίγεται μέσα από μια ιστορική παράσταση χορού που για μουσική υπόκρουση έχει την «Ηρωική», Τρίτη Συμφωνία, του Μπετόβεν. Με την παράσταση του 1990 όπου έγινε από χορεύτρια χορογράφος έρχεται στην Αθήνα η Βελγίδα Μισέλ-Αν ντε Με.

Το τριήμερο 9, 10 και 11 Ιουνίου θα παρουσιάσει με τους εννέα χορευτές της στην Πειραιώς 260 (Χώρος Δ) το έργο «Sinfonia Eroica».

«Μέσα από τις ιστορίες μου επιχειρώ να περιγράψω την πολυπλοκότητα της αντρικής και της γυναικείας φύσης, εστιάζοντας στη σχέση που δημιουργείται ανάμεσα στο αντρικό και το γυναικείο σώμα στον χορό. Επίσης, καταπιάνομαι με την ιδέα του καθημερινού ήρωα και την ηρωική διάσταση του ζευγαριού μέσα στο σύνολο. Πώς κάποιος μπορεί να γίνει ήρωας στη ζωή;» αναρωτιέται η χορογράφος.

Με σημαντική καριέρα ως εμβληματική χορεύτρια της Αν-Τερέζα ντε Κεερσμαάκερ στο Βέλγιο (έρχεται και αυτή στο Φεστιβάλ Αθηνών έναν μήνα μετά), η 50χρονη σήμερα Μισέλ-Αν ντε Με παρουσίασε το 1990 την Ηρωική Συμφωνία και προκάλεσε πολλές συζητήσεις.

Φαίνεται, πως και η ίδια δεν ξεπέρασε ποτέ αυτή τη δημιουργία της κι έτσι τον Ιούνιο του 2006 αποφάσισε να την αναβιώσει και να ξεκινήσει μεγάλη περιοδεία στην Ευρώπη: «Ηθελα να επαναφέρω τη Συμφωνία γιατί ήταν ιδιαίτερα σημαντική για μένα, για την εξέλιξή μου, για την πορεία της ομάδας. Σε αυτή τη δουλειά οφείλω αυτό που είμαι σήμερα», δηλώνει.

Οσο για την αναβίωση, αποφάσισε να πάρει μια καινούρια ομάδα χορευτών και να ξαναπαρουσιάσει την παράσταση ακολουθώντας όμως την ίδια κατεύθυνση με τότε. «Οπως και δεκαέξι χρόνια πριν, η δυναμική που ανέπτυσσαν τα μέλη της ομάδας μεταξύ τους ήταν ο τρόπος να εξελίξουμε τη δουλειά μας. Αυτό είναι που δίνει στο έργο μια φόρμα αθωότητας και φωτός, που το κάνει μαγικό. Αυτή ακριβώς τη μαγεία είναι που θέλω να αναβιώσω».

Δέχθηκε, άραγε, κριτική που επέστρεψε στο παρελθόν και δεν βασανίστηκε με μια νέα χορογραφία; «Κακά τα ψέματα, τίποτα δεν είναι τόσο διεγερτικό όσο η πρωτότυπη δημιουργία. Ομως, το να ανατρέχεις στο παρελθόν επιφυλάσσει εκπλήξεις και σε βοηθάει να καταλάβεις πού ακριβώς βρίσκεσαι σήμερα».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Χορός
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
53η Μπιενάλε Βενετίας
Ο καλλιτέχνης είναι γυμνός
Η μηχανή των ποιητών
Αγορά βιβλίου
Εκρηξη στο μυθιστόρημα
Αστυνομικό μυθιστόρημα
Στη θάλασσα με τους ντετέκτιβ
Βιβλίο
Αρειανοί στον πλανήτη Μελιτζάν
Η αγία ελληνική οικογένεια
Αντίο, κύριε Ζούκερμαν
Γερμανικό Θέατρο του Βερολίνου
Ανθρωποι και ποντίκια
Εκθεση
Με το πενάκι του Φελίνι
Εκθεση ζωγραφικής
Με πέτρα, νερό και έντονα χρώματα
Θέατρο
Μια παράσταση σαν συναυλία
Κινηματογράφος
Ξαφνικά φέτος το καλοκαίρι
Προσοχή, πτώμα στον κήπο
Κοινοτικές επιδοτήσεις
820 εκατ. ευρώ ζητούν διαχειριστή
Μουσική
Ρόκερ απ' τον τόπο σου
Ακολουθώντας τα είδωλα
Συνέντευξη με τη Μόνικα Μπελούτσι
Monica Bellucci
Συνέντευξη: Μίκαελ Χάνεκε
Τα παιδικά χρόνια του φασισμού
Συνέντευξη: Σίνεντ Ο' Κόνορ
«Ο Ομπάμα ήρθε όπως ο Χριστός»
Συνέντευξη: Σαρλότ Γκενσμπούργκ
«Εφτασα στα άκρα και το απόλαυσα»
Συνέντευξη: Στέλιος Μάινας
Ο μαφιόζος της διπλανής πόρτας
Συνέντευξη: Φώτης Κρικζώνης
Μισόν αιώνα μπάρμαν
Φεστιβάλ Αθηνών
«Μεφίστο» με πολυμέσα
Αφιερωμένα εξαιρετικά στον Ρίτσο
Χορός
Χορεύοντας με τον Μπετόβεν