Έντυπη Έκδοση

Διπλές τιμές στα δωμάτια

ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΧΡΕΩΝΟΥΝ ΑΛΛΕΣ ΤΙΜΕΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ ΣΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ

WWW.OSOOSO.GR! Στη δύσκολη χρονιά που διανύει φέτος ο ελληνικός τουρισμός θα μπορούσε να είναι πραγματική ηλεκτρονική διεύθυνση στο Ιντερνετ για...«ευκαιρίες» σε ξενοδοχεία. Δεν είναι όμως. Επιπλέον, πολλοί ξενοδόχοι εμφανίζονται με «διπλούς» τιμοκαταλόγους: άλλον για όσους αναζητούν δωμάτιο μέσω Διαδικτύου και άλλον για όσους ψάχνουν κατάλυμα μέσω τηλεφώνου.

Η δύσκολη συγκυρία και οι δυσοίωνες προβλέψεις φαίνεται πως δεν ισοδυναμούν με «καμπανάκι» για όλους τους ξενοδόχους. Πολλοί ψάχνουν για «αρπαχτές», έστω και την τελευταία στιγμή. Σε ενδεικτική έρευνα αγοράς που κάναμε για κρατήσεις στα τέλη Ιουνίου (αφορούσε διανυκτερεύσεις εντός της εβδομάδας, όχι Παρασκευή ή Σαββατοκύριακο) διαπιστώσαμε ότι το Ιντερνετ πλεονεκτεί.

Αντίθετα, ένα τηλεφώνημα μπορεί να ισοδυναμεί με σίγουρη χασούρα. Κι αυτό καθώς όταν τηλεφωνήσαμε μάς έδωσαν τιμή έως και 51% υψηλότερη σε σχέση με την αντίστοιχη που βρήκαμε στο Ιντερνετ. Στα ίδια ξενοδοχεία, για τις ίδιες ημερομηνίες και για τον ίδιο τύπο δωματίων.

Ενδεικτικά, γνωστό ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων πέριξ της πλατείας Συντάγματος έδινε τιμή για δίκλινο δωμάτιο 125 ευρώ στο Ιντερνετ αλλά όταν τηλεφωνήσαμε μας έδωσαν τιμή 155 ευρώ (ακριβότερα κατά 24%). Την ίδια στιγμή ξενοδοχείο πέντε αστέρων στο κέντρο της Αθήνας πρόσφερε δίκλινο με 90 ευρώ μέσω γνωστής πλατφόρμας κρατήσεων του Ιντερνετ, αλλά όταν αμέσως μετά τηλεφωνήσαμε στο ξενοδοχείο το τμήμα κρατήσεων μάς έδωσε τιμή 130 ευρώ (ακριβότερα κατά 44,44%).

Αλλο ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων σε μια από τις πιο γνωστές τουριστικές περιοχές της Ρόδου πρόσφερε μέσω Ιντερνετ δωμάτια έναντι 120 ευρώ, αλλά για το ίδιο δωμάτιο μας έδωσαν τιμή 182 ευρώ όταν ζητήσαμε πληροφορίες μέσω τηλεφώνου. Ακριβότερα, δηλαδή, κατά 51,67%

Πολλοί ξενοδόχοι έχουν, ήδη, εξισώσει τις τιμές που προσφέρουν μέσω Ιντερνετ και μέσω τηλεφώνου. Αλλοι, ωστόσο, ρίχνουν τις τιμές τους στο Ιντερνετ για να «αλιεύσουν» ξένους κυρίως πελάτες αλλά δεν κάνουν το ίδιο και για τους ντόπιους - οι περισσότεροι από τους οποίους όμως διαθέτουν πλέον πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Ετσι, αν ψάξει κανείς δωμάτιο μέσω Ιντερνετ θα αντιμετωπιστεί ως «ξένος» και θα βρει καλή τιμή. Αντίθετα, αν δεν «σερφάρει» κινδυνεύει να χάσει αρκετά χρήματα, καθώς οι «τηλεφωνικές» τιμές είναι σε αρκετές περιπτώσεις πολύ υψηλότερες.

Τα «παιχνίδια» τιμών αρκετών ξενοδόχων, ωστόσο, ίσως αποδειχθούν μπούμερανγκ. Κι αυτό γιατί ενώ στοχεύουν να δελεάσουν κυρίως τους ξένους τουρίστες, ενδέχεται εκείνοι να μην μπορούν να έλθουν στην Ελλάδα.

Αυτό μπορεί να συμβεί επειδή η πλειονότητα των ξένων τουρ οπερέιτορ κινείται στην κατεύθυνση της περικοπής των πτήσεων.

Η TUI για παράδειγμα έχει μειώσει τις διαθέσιμες θέσεις της κατά 14% για το καλοκαίρι.

Αποτέλεσμα; Ακόμη και αν κάποιοι θέλουν να έλθουν στην Ελλάδα -έστω την τελευταία στιγμή- ενδέχεται να κινδυνεύσουν να μην μπορούν να βρουν θέση στα αεροπλάνα ή να αποφύγουν να ταξιδέψουν με αυτά επειδή θα κοστίζει ακριβότερα (έχουν αυξηθεί οι τιμές).

Οικονομία με έρευνα αγοράς

Οι ενώσεις ξενοδόχων επιχειρούν να προλάβουν αντιδράσεις των ελλήνων καταναλωτών και έχουν ζητήσει από τα μέλη τους να προσφέρουν ένα είδος «εγγύησης καλύτερης τιμής».

Τι είναι αυτό; Αν ένα ξενοδοχείο προτείνει μια τιμή σε έλληνα πελάτη κι εκείνος αποδείξει ότι στο Διαδίκτυο βρήκε καλύτερη τιμή για το ίδιο ξενοδοχείο, τότε ο ξενοδόχος να του δίνει την καλύτερη τιμή. Ωστόσο, οι ενώσεις δεν μπορούν να δεσμεύσουν τα μέλη τους να τηρήσουν κάτι τέτοιο. Γι' αυτό και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Ν. Αγγελόπουλος προέτρεψε τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Τουρισμός
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
«Τρελές» αυξήσεις χαμηλοσυνταξιούχων
Δίνουν παρηγοριά με 0,20 ευρώ την ημέρα
Αμοιβαία Κεφάλαια
Ο τολμών νικά
Στα μετοχικά η ευχάριστη έκπληξη
Μεγάλες εκροές από την αρχή του χρόνου
Ανέξοδες υποσχέσεις
Προεκλογικά παιχνίδια με τη διαδοχική ασφάλιση
Για να μειώσει το δημόσιο χρέος
Προς πώληση πακέτα των ΔΕΠΑ και ΕΥΑΘ
Διεθνή
Οι αναδυόμενοι βυθίζονται
Τεχνητή άνοδος του «μαύρου χρυσού»
Ηλεκτροσόκ στην ενεργειακή αγορά
Ανατολίτικα παζάρια στις ΗΠΑ
Επιχειρήσεις
Εργοστάσια με το κλειδί στο χέρι
Ο καλός καπετάνιος των accessories
Η κρίση φέρνει μετακινήσεις
Το Android στην Ελλάδα
«Φιλτράρει» τζίρο απ' το Λονδίνο
Μικροί εναντίον μεγάλων μετόχων
Ελεγχόμενη πτώχευση στην General Motors
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Η ακρίβεια, πληγή για την ανταγωνιστικότητα
Η κρίση οξύνει τις ανισότητες
Ανεργία και δάνεια πνίγουν τους πολίτες
Η παγκόσμια κρίση οξύνει τις ανισότητες
Κρατικό χρήμα μόνο για τους έχοντες
Σταθερά πάνω από το 20% κινείται η φτώχεια στην Ελλάδα
Κάτω τα κέρδη, πάνω οι μετοχές
Κρίσιμο σταυροδρόμι
Πού ποντάρουν τώρα οι «ταύροι»
Υπερτιμημένα τα «πράσινα βλαστάρια»
Βατερλό στα αποτελέσματα των εισηγμένων
Μεγάλος ασθενής η βιομηχανία
Μικρή η κάμψη για τους μεγάλους του λιανεμπορίου
Ανθεκτικά στην κρίση τα κρατικά μονοπώλια
Προεκλογικές... τακτοποιήσεις
Διορισθείς ετών 66!
Πρόταση Ντε Λαροζιέρ
Υπερεξουσίες στην ΕΚΤ
Πρώτοι στο αντάρτικο οι Βρετανοί
Σενάρια για το δολάριο
Ο φόβος τρέφει το δολάριο
Πολλαπλά χτυπήματα από Κίνα-Ρωσία
Θερινό ράλι ή νέα πτώση;
Τουρισμός
Διπλές τιμές στα δωμάτια
Τράπεζες
Φοβού το β' τρίμηνο
Χρηματιστήρια
Από την κόλαση στον παράδεισο
Χρηματιστήριο Αθηνών
Ράλι με ακριβά καύσιμα
Πήραν ανάσα τα πορτοφόλια