Έντυπη Έκδοση

Από την κόλαση στον παράδεισο

ΤΡΑΠΕΖΕΣ - ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΧΕΙΛΟΣ ΤΟΥ ΓΚΡΕΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ

ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ που οδηγούν ακόμη και πολύπειρους «γκουρού» να μιλούν για επικείμενη έξοδο από την κρίση, καταγράφονται στα χρηματιστήρια, με πρώτη και καλύτερη τη Wall Street.

Αναλυτές και οικονομολόγοι αντιπαρατίθενται για το αν τα χρηματιστήρια προεξοφλούν την ανά-καμψη της πραγματικής οικονομίας ή βρίσκεται σε εξέλιξη ένα βραχυπρόθεσμο ράλι με κοντινή ημερομηνία λήξεως. Το σίγουρο είναι ότι οι ακραίες αποδόσεις προέρχονται από τους τραπεζικούς ομίλους και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, δηλαδή κλάδους που βρέθηκαν ένα βήμα πριν από την καταστροφή και απορρόφησαν δισεκατομμύρια κρατικού χρήματος για να επιβιώσουν.

Η εκρηκτική πορεία των μετοχών που πιέστηκαν περισσότερο είναι ένα «παράδοξο» που προσπαθούν να δικαιολογήσουν οι αναλυτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετοχές τραπεζών που στη χειρότερη θέση μετά τα τεστ κοπώσεως που διενήργησε η αμερικανική κυβέρνηση δείχνουν να κερδίζουν περισσότερο. Αντίθετα, υγιέστερες επιχειρήσεις από άλλους κλάδους, που δεν πλήττονται τόσο από τις συνέπειες της κρίσης, έχουν μείνει πίσω συγκριτικά.

Ενδεικτικό είναι πως η απόδοση της Citigroup από τα χαμηλά ξεπερνάει το 250%, της Bank of America το 200% και της Wells Fargo το 150%. Και οι τρεις ήταν οι μεγάλοι χαμένοι του stress test, αλλά και πρωταθλητές στις αποδόσεις του τελευταίου τριμήνου. Ωστόσο η υπεραπόδοση, για παράδειγμα της Citigroup, είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Η άλλη είναι αυτή που φέρνει τους τελευταίους πρώτους, καθώς μια τεράστια πτώση είχε προηγηθεί τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.

Η άλλοτε μετοχή-σύμβολο της Citigroup από τα επίπεδα των 50 δολαρίων το φθινόπωρο του 2007 κατέρρευσε κάτω κι από το ένα δολάριο φέτος πριν «διασωθεί» από την αμερικανική κυβέρνηση και ξεκινήσει η χρηματιστηριακή αντίδραση προς τα 3,8 δολάρια.

Παρόμοια εικόνα επικρατεί και σε άλλους κλάδους που θεωρούνται αδύναμοι κρίκοι της παγκόσμιας ύφεσης. Για παράδειγμα, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υπερδιπλασιάσει τις αποτιμήσεις τους το τελευταίο τρίμηνο. Η μετοχή της Ford από τα 10 δολάρια, το φθινόπωρο του 2007, υποχώρησε μέχρι τα 1,2 δολάρια, για να αντιδράσει μέχρι τα 6,5 δολάρια. Η General Motors, που, παρά τις προσπάθειες διάσωσης, εξακολουθεί να βρίσκεται στον προθάλαμο της πτώχευσης, εμφανίζει συγκριτικά χειρότερη εικόνα.

Η μετοχή κατέρρευσε από τα 40 στα 1,4 δολάρια (-96,5%), από όπου αντέδρασε ως και τα 3,4 δολ. (+140%). Η μετοχή της πάλαι ποτέ ισχυρότερης αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας κυμαίνεται πια κοντά στα ιστορικά χαμηλά της. Στους πρωταγωνιστές της αντίδρασης περιλαμβάνονται επίσης ο κλάδος των οικοδομικών υλικών (+50%), των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (+30%) κ.ά., οι οποίοι ωστόσο, όπως συμβαίνει και με τις τράπεζες, συνεχίζουν να καταγράφουν τις υψηλότερες απώλειες ανάμεσα στους περισσότερους κλάδους τον τελευταίο χρόνο.

Ιστορικό ράλι

Ηδη από τον πυθμένα του Μαρτίου, οι τρεις βασικότεροι δείκτες τους αμερικανικού χρηματιστηρίου έχουν αντιδράσει άνω του 30%, σημειώνοντας το μεγαλύτερο ράλι από το 1930 και εντεύθεν.

Ενδεικτικά ο Dow Jones, από τα χαμηλά των 6.469 μονάδων, στις 6 Μαρτίου, έχει ενισχυθεί κατά 31%, ο S&Ρ 500 από τις 666 μονάδες βρίσκεται σήμερα 37% υψηλότερα, ενώ ο Nasdaq από τις 1.265 μονάδες έχει αντιδράσει κατά 39,7%.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Διεθνείς αγορές και Χρηματιστήρια
Τράπεζες & χρηματοπιστωτικό σύστημα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
«Τρελές» αυξήσεις χαμηλοσυνταξιούχων
Δίνουν παρηγοριά με 0,20 ευρώ την ημέρα
Αμοιβαία Κεφάλαια
Ο τολμών νικά
Στα μετοχικά η ευχάριστη έκπληξη
Μεγάλες εκροές από την αρχή του χρόνου
Ανέξοδες υποσχέσεις
Προεκλογικά παιχνίδια με τη διαδοχική ασφάλιση
Για να μειώσει το δημόσιο χρέος
Προς πώληση πακέτα των ΔΕΠΑ και ΕΥΑΘ
Διεθνή
Οι αναδυόμενοι βυθίζονται
Τεχνητή άνοδος του «μαύρου χρυσού»
Ηλεκτροσόκ στην ενεργειακή αγορά
Ανατολίτικα παζάρια στις ΗΠΑ
Επιχειρήσεις
Εργοστάσια με το κλειδί στο χέρι
Ο καλός καπετάνιος των accessories
Η κρίση φέρνει μετακινήσεις
Το Android στην Ελλάδα
«Φιλτράρει» τζίρο απ' το Λονδίνο
Μικροί εναντίον μεγάλων μετόχων
Ελεγχόμενη πτώχευση στην General Motors
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Η ακρίβεια, πληγή για την ανταγωνιστικότητα
Η κρίση οξύνει τις ανισότητες
Ανεργία και δάνεια πνίγουν τους πολίτες
Η παγκόσμια κρίση οξύνει τις ανισότητες
Κρατικό χρήμα μόνο για τους έχοντες
Σταθερά πάνω από το 20% κινείται η φτώχεια στην Ελλάδα
Κάτω τα κέρδη, πάνω οι μετοχές
Κρίσιμο σταυροδρόμι
Πού ποντάρουν τώρα οι «ταύροι»
Υπερτιμημένα τα «πράσινα βλαστάρια»
Βατερλό στα αποτελέσματα των εισηγμένων
Μεγάλος ασθενής η βιομηχανία
Μικρή η κάμψη για τους μεγάλους του λιανεμπορίου
Ανθεκτικά στην κρίση τα κρατικά μονοπώλια
Προεκλογικές... τακτοποιήσεις
Διορισθείς ετών 66!
Πρόταση Ντε Λαροζιέρ
Υπερεξουσίες στην ΕΚΤ
Πρώτοι στο αντάρτικο οι Βρετανοί
Σενάρια για το δολάριο
Ο φόβος τρέφει το δολάριο
Πολλαπλά χτυπήματα από Κίνα-Ρωσία
Θερινό ράλι ή νέα πτώση;
Τουρισμός
Διπλές τιμές στα δωμάτια
Τράπεζες
Φοβού το β' τρίμηνο
Χρηματιστήρια
Από την κόλαση στον παράδεισο
Χρηματιστήριο Αθηνών
Ράλι με ακριβά καύσιμα
Πήραν ανάσα τα πορτοφόλια