Έντυπη Έκδοση

Απαγορευμένη επένδυση του ΤΑΞΥ

Σαν να μην έφθαναν τα δομημένα ομόλογα, ένα από τα ταμεία που πρωτοστάτησαν στις επίδικες εκείνες επενδύσεις, το Ταμείο Ασφάλισης των Ξενοδοχοϋπαλλήλων (ΤΑΞΥ), έχει να επιδείξει κάτι μοναδικό: Συμβόλαιο σε ιδιωτική εταιρεία, για το οποίο πλήρωσε το 2006 πάνω από 14.000.000 ευρώ, ως ασφάλιστρα!

Η υπόθεση παίρνει νέα τροπή, καθώς η εταιρεία στην οποία ασφαλίστηκε το ταμείο αντιμετωπίζει προβλήματα κεφαλαιακής επάρκειας και τα περιουσιακά της στοιχεία έχουν δεσμευτεί μέχρι νεωτέρας.

* Στις 22 Νοεμβρίου 2006, στον παροξυσμό των επενδύσεων σε σύνθετα προϊόντα, το δ.σ. του ΤΑΞΥ αποφάσισε με συνοπτικές διαδικασίες τη ρευστοποίηση ενός αμοιβαίου και την επανεπένδυση αλλού.

**Σύμφωνα με το πρακτικό της συνεδρίασης, «ο πρόεδρος Ελ. Ιορδανόπουλος ενημέρωσε το δ.σ. ότι η επένδυση σε μετοχικό αμοιβαίο της Π&Κ έχει δώσει απόδοση αξιόλογη προς όφελος του ταμείου και ότι το δ.σ. κατόπιν εισήγησης της Ομοσπονδίας αποφάσισε ομόφωνα να αναζητηθεί ασφαλέστερη επένδυση σταθερής απόδοσης. Κατόπιν των ανωτέρω και μετά από έρευνα της αγοράς προσφέρθηκε από την Aspis Πρόνοια ΑΕΓΑ το προϊόν Mega Asset εγγυημένου κεφαλαίου και επιτοκίου 6% (ανά έτος) με συνολική εγγυημένη απόδοση 42%».

**Η... ιδιωτική ασφάλιση του ΤΑΞΥ είναι επταετούς διάρκειας και για τα τρία πρώτα χρόνια, που συμπληρώνονται τον προσεχή Δεκέμβριο, δεν εγγυάται ούτε το αρχικό κεφάλαιο. Είναι σε γνώση του υπουργείου Απασχόλησης, από τη Γενική Γραμματεία θεωρήθηκε μη σύννομη, αλλά η υπόθεση έμεινε εκεί.

Τρία χρόνια χωρίς απόδοση

Το συμβόλαιο υπογράφηκε στις 7 Δεκεμβρίου 2006 και την ίδια μέρα πληρώθηκαν τα ασφάλιστρα με δύο επιταγές των 7.438.462 ευρώ. Τιτλοφορείται «ασφαλιστική σύμβαση» και υπόκειται στο σχετικό νόμο. Οι αποδόσεις περιγράφονται στο άρθρο 3, όπου προβλέπεται ότι «το συμβόλαιο αποκτά χρηματική αξία μετά τη συμπλήρωση 3 ετών από την ημερομηνία έναρξης της ασφάλισης», στο τέλος δηλαδή του 2009. Αυτή, η πρώτη όπως χαρακτηρίζεται, αξία ορίζεται σε 14.436.121 ευρώ, δηλαδή 440.000 ευρώ κάτω από την αρχική επένδυση.

Για τα επόμενα χρόνια η αξία του προϊόντος διαμορφώνεται ως εξής:

* 15.351.052 το 2010

* 16.309.125 το 2011

* 17.492.436 το 2012

* 21.125.232 τον Δεκέμβριο του 2013.

Δεν είναι, όμως, η απόδοση το βασικό πρόβλημα της ασφαλιστικής επένδυσης του ΤΑΞΥ. Αν και ανάλογη ήταν εκείνη την περίοδο η απόδοση των προθεσμιακών καταθέσεων, όπως επίσης και των ομολόγων σταθερού επιτοκίου. Το σοβαρότερο είναι ότι η συγκεκριμένη επένδυση δεν καλύπτεται από τη νομοθεσία που ισχύει για τη διαχείριση των αποθεματικών των ταμείων.

* Στις 26 Ιουνίου 2007, μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου των δομημένων ομολόγων και την καταγραφή των χαρτοφυλακίων όλων των ταμείων από τη διεύθυνση επιθεώρησης του υπουργείου Απασχόλησης, η γ.γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων έστειλε επιστολή στη διοίκηση του ΤΑΞΥ, στην οποία επισημαίνεται ότι οι ασφαλιστικές συμβάσεις που έχει υπογράψει το ταμείο «δεν εμπίπτουν στις επιτρεπόμενες επενδύσεις που ορίζονται ρητά από τη διέπουσα τα ασφαλιστικά ταμεία νομοθεσία (άρθρο 40 του νόμου 2676/1999, άρθρο 13 του νόμου 1902/1990 κ.λπ.)».

* Στην περίπτωση, όμως, που έσπαγε το συμβόλαιο το ΤΑΞΥ θα υποχρεωνόταν σε ποινή και η διοίκηση θα βρισκόταν υπόλογη για πρόκληση ζημίας.

* Η επένδυση παρέμεινε, λοιπόν, στο χαρτοφυλάκιο του ασφαλιστικού ταμείου και αναφέρεται στους ισολογισμούς ως προθεσμιακή κατάθεση. Ο Ελ. Ιορδανόπουλος αντικαταστάθηκε από τον Δ. Ευσταθίου και ανέλαβε διευθυντής στο ΤΣΠ-ΕΤΕ. Με την ιδιότητα αυτή συμμετείχε πέρυσι στην επιτροπή για τη διοικητική και οργανωτική μεταρρύθμιση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Με λέξεις-κλειδιά
Ασφαλιστικά ταμεία και κοινωνική ασφάλιση
Άλλα θέματα στην κατηγορία Πολιτική της έντυπης έκδοσης
Οι 4 γρίφοι της κάλπης
Λογαριασμοί χωρίς τον ψηφοφόρο
Η διαφορά θα κάνει τη διαφορά
Φωτοφίνις με την αποχή
Επικοινωνιακό «καναβούρι»
Το «καναβούρι» της επικοινωνίας
Τι είπε ο παπαγάλος της Ν.Δ.
Η ιστορία της Μαριέττας
Ελιγμός από ΛΑΟΣ
Σοσιαλισμός ή βαρβαρότητα
Παράξενοι πράσινοι
Πάγκαλος vs ΚΚΕ
Οι παπαγάλοι ακούστηκαν μέχρι τη Νέα Υόρκη!
Συνέντευξη με τον Αλέξη Τσίπρα
«Βλακώδης η κόντρα ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ.»
Υπόθεση Siemens
Δύο έξω, δύο μέσα για τη Siemens
Αντίδραση συνηγόρων
Ανάσα από Eurogroup στην κυβέρνηση
Από φθινόπωρο τα σκληρά
Ασφαλιστικά Ταμεία
Απαγορευμένη επένδυση του ΤΑΞΥ
Βατοπέδιο
Από την αρχή η διερεύνηση
Ε.Ε.: Αποτυχίες στην κοινωνική πολιτική
Ευέλικτοι, πολωνοί υδραυλικοί
Επίτροπος Μετανάστευσης
Περιπολία Μπαρό επιτόπου
Ευρωπαϊκές επιδοτήσεις μοναστηριών
Της αγίας Αγρανάπαυσης
Λαθρεμπόριο Τσιγάρων
Ενα σκάνδαλο με φίλτρο
Πράσινες ευρωεκλογές
Ελάτε να πρασινίσουμε
Συνέντευξη Β. Κοντογιαννόπουλος
«Να τελειώνουμε πια με τις αυτοδυναμίες»
Συνέντευξη Νίκος Χρυσόγελος
«Ετοιμοι για συνεργασία, πάνω όμως σε συγκεκριμένα σημεία»
Συνέντευξη Χανς-Γκερτ Πέτερινγκ
«Η αποχή θα ενισχύσει τα κόμματα των άκρων»
Συνέντευξη με το Μιχάλη Χρυσοχοΐδη
«Το ΚΚΕ ανάχωμα υπέρ της δεξιάς»