Έντυπη Έκδοση

ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (22/9-25/10)

Ο γραφίστας και ο γκραφιτάς

Η σπουδαία γραφιστική του Δανού καλλιτέχνη Παλ Νίλσεν (1920-2000) βρίσκει φιλόξενη στέγη στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης της Αθήνας (Νεοφύτου Δούκα 4).

Η βία και ο φόβος του σύγχρονου ανθρώπου είναι τα στοιχεία που συνδέουν τα γκραφίτι του νεαρού Armsrock με την τέχνη του συμπατριώτη του Παλ Νίλσεν Η βία και ο φόβος του σύγχρονου ανθρώπου είναι τα στοιχεία που συνδέουν τα γκραφίτι του νεαρού Armsrock με την τέχνη του συμπατριώτη του Παλ Νίλσεν Μια σειρά λινοτυπιών, που ο κορυφαίος χαράκτης και γραφίστας είχε εμπνευστεί από τον κλασικό μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, αποτελεί τον πυρήνα της έκθεσης που θα παρουσιαστεί από τις 22 Σεπτεμβρίου έως και τις 25 Οκτωβρίου. Στην έκθεση με τίτλο «Ανθρωπος, Ονειρο και Φόβος. Ορφέας και Ευρυδίκη. Με τη ματιά του Παλ Νίλσεν» θα παρουσιαστούν, κυρίως, έργα φιλοτεχνημένα με τεχνικές όπως η ξυλογραφία και η λινογραφία.

Αρκετά ενδιαφέρουσα είναι, όμως, και η ιδέα των διοργανωτών να συνδέσουν την τέχνη του Νίλσεν με τη σύγχρονη γραφιστική του δρόμου. Οι λινοτυπίες του Νίλσεν θα συνυπάρξουν με μια πρωτότυπη σύνθεση, που θα δημιουργήσει, ειδικά στον χώρο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, ο Δανός γκραφιτάς Armsrock. Ο 25χρονος δημιουργός θα επιχειρήσει με αυτό τον τρόπο ένα διάλογο μεταξύ της σύγχρονης γραφιστικής και της μεγάλης παράδοσης του είδους. Τα τελευταία χρόνια ο Armsrock μεταφέρει στο αστικό τοπίο, στους δρόμους αρκετών ευρωπαϊκών πόλεων, και όχι μόνο της Κοπεγχάχης όπου μεγάλωσε, έργα που καταδεικνύουν κάθε πλευρά της ανθρώπινης φύσης εμμένοντας στη βία και στον φόβο του σύγχρονου ανθρώπου. Αυτό το στοιχείο συνδέει τα γκραφίτι του νεαρού Δανού με την τέχνη του συμπατριώτη του, Παλ Νίλσεν.

Ο κορυφαίος δημιουργός του 20ού αιώνα χρησιμοποίησε τον μύθο της καθόδου του Ορφέα στον Αδη για χάρη της Ευρυδίκης ως αφηγηματικό μέσο για να αποτυπώσει τους φόβους, τους εφιάλτες και τις ανησυχίες των ανθρώπων της εποχής του. Ο μύθος, φιλοτεχνημένος με την άψογη τεχνική του Νίλσεν, σκιαγραφεί μια ιστορία ποικίλων ψυχικών αποχρώσεων, που προκαλεί τη συναισθηματική συμμετοχή των θεατών.

Η τέχνη του Νίλσεν δέχτηκε επιρροές από την κλασική αρχιτεκτονική της αρχαίας Ελλάδας και της Ρώμης. Ο ίδιος μεγάλωσε στα δύσκολα χρόνια του Μεσοπολέμου, γι' αυτό και έφερε στον ψυχισμό του ένα βαθιά ριζωμένο μίσος για τη βία και την αδικία. Συχνά σημειώνεται ότι ο Νίλσεν δημιούργησε έργα που εμπεριέχουν την ιδιαίτερη ψυχροπολεμική ατμόσφαιρα της δεκαετίας του 1950.

Ο Παλ Νίλσεν γεννήθηκε το 1920 στη Δανία. Σπούδασε στη Σχολή Τέχνης και Σχεδίου της Κοπεγχάγης. Πριν αναγνωριστεί ως πολιτικοποιημένος εικαστικός δούλεψε αρκετά χρόνια στη διαφήμιση και την εικονογράφηση βιβλίων. Αργότερα, από το 1967 έως το 1973, δίδαξε στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών της Δανίας. Ελαβε μια σειρά βραβείων και τιμών, μεταξύ των οποίων και το βραβείο ισόβιας επιχορήγησης από το Ιδρυμα της Δανέζικης Τέχνης Kunstfond.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Εικαστικά
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μουσική
Νέα αστέρια τραγουδούν στη μνήμη της Κάλλας
Οταν οι συναυλίες ζητάνε χώρους
Ψηφιοποίηση βιβλίου
Ευρωπαϊκή τρεχάλα πίσω από Google
Συνέντευξη Μίρκα Γεμεντζάκη
Η τελετουργία λείπει από το θέατρο
Θέατρο
Γιορτάζει δέκα χρόνια με Μπέκετ
Εικαστικά
Ο γραφίστας και ο γκραφιτάς
15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
Νύχτες Πρεμιέρας, όνομα και πράγμα
Τηλεόραση
Ο επιμένων... ξενικά