Έντυπη Έκδοση

Κάμπινγκ εναντίον αϋπνίας

Η επιστροφή στη φύση φαίνεται πως είναι η ενδεδειγμένη λύση για την αϋπνία και η καλύτερη μέθοδος για να το επιτύχετε είναι το κάμπινγκ. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Κολοράντο, η έκθεση στο φυσικό φως της αυγής και της δύσης βοηθούν στο συγχρονισμό των βιολογικών μας ρολογιών. Μια εβδομάδα μέσα σε μια σκηνή, εκτεθειμένοι στον κύκλο φυσικού φωτός και σκοταδιού, είναι αρκετή για να σας επιτρέψει να κοιμόσαστε ευκολότερα και να ξυπνάτε πιο ενεργοί το πρωί.

Το ηλεκτρικό φως και οι ηλεκτρονικές συσκευές, όπως η τηλεόραση και οι ταμπλέτες, έχουν επηρεάσει τους κιρκαδικούς ρυθμούς, που είναι υπεύθυνοι για το πότε ετοιμαζόμαστε για ύπνο και πότε για να ξυπνήσουμε. Το τεχνητό φως σημαίνει ότι είμαστε εκτεθειμένοι σε φως πολύ αργότερα απ' ό,τι είναι φυσιολογικό.

Στη μελέτη διερευνήθηκαν τα μοτίβα ύπνου οκτώ ενηλίκων στην καθημερινότητα και μετά μια εβδομάδα κάμπινγκ, με μόνες πηγές φωτός τον ήλιο και φωτιές.

Στο πρώτο μέρος κοιμούνταν μετά τα μεσάνυχτα και ξυπνούσαν στις 8 το πρωί, καθυστερώντας δύο ώρες το εσωτερικό τους ρολόι, λόγω της μείωσης της μελατονίνης, της ορμόνης του βιολογικού μας ρολογιού. Μετά την εβδομάδα στη φύση, το ρολόι «ξαναπρογραμματίστηκε» και τα επίπεδα μελατονίνης αυξήθηκαν.

Είναι εντυπωσιακό, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, ότι μόλις εκθέτουμε τον εαυτό μας στο φως του ήλιου, τα ρολόγια μας συγχρονίζονται άψογα με την ηλιακή ημέρα, μέσα σε μια εβδομάδα.

Αν, όμως, το κάμπινγκ δεν είναι δυνατόν για όλους, οι επιστήμονες προτείνουν έναν πρωινό περίπατο ή να κάθεστε κοντά σε παράθυρο στη δουλειά ή να περπατήσετε για λίγο το μεσημέρι. Αντίστοιχα, το βράδυ θα πρέπει να χαμηλώνετε τα φώτα και να κλείνετε τηλεόραση και υπολογιστές.

Επίσης πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης έδειξε ότι όσοι εργάζονταν κοντά σε παράθυρο σε μια ηλιόλουστη ημέρα, από αυτές που είναι άφθονες στη χώρα μας, διπλασίασαν την εγρήγορσή τους συγκριτικά με όσους ήταν κολλημένοι στη μέση του δωματίου, κάτω από τεχνητό φως.

Επίσης, διαπίστωσαν ότι η λύση για όσους δυσκολεύονταν να κοιμηθούν ήταν τόσο απλή όσο ένας ημίωρος περίπατος το πρωί. Μάλιστα, αυτή η επίδραση είναι σημαντική για τους ηλικιωμένους στα πρώτα στάδια της άνοιας, με την έρευνα να δείχνει ότι η έκθεση σε αρκετό φως στην αρχή της ημέρας βελτιώνει τις συνήθειες ύπνου και ενίσχυσε τις πνευματικές τους ικανότητες κατά 10%.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Ψυχολογία και Ψυχιατρική
Ερευνες & μελέτες
Κάμπινγκ
Υγεία
Σχετικά θέματα: Υγεία
Ενδοοικογενειακή βία
Σπάστε τον κύκλο
Η εγκυμοσύνη, τα παιδιά και η βία στο σπίτι
Το γυναικείο χάπι του πόθου
Η σοκολάτα αδυνατίζει!
Τα στρινγκ βλάπτουν σοβαρά την υγεία
Φυσικό μπότοξ ο πασατέμπος!
Η δίαιτα του Κλίντον
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Αρχαιολογία
Πολυάνδρειο ή Ηρώο ο τύμβος της Αμφίπολης
Θέατρο
Η Ελευσίνα γέμισε στάχυα
Ποίηση
Εφυγε ένας μεγάλος φιλέλληνας
Κινηματογράφος
40 ταινίες για τον Αλιέντε
Βιβλίο
Πόνος για τη Μεσόγειο
Κύματα πολύμορφα, πρωτεϊκά και ταραγμένα
Η ενότητα μέσα στην πολλαπλότητα
Η εκλεπτυσμένη και φίνα ζωγραφική των Κακαβάδων
Επίσκεψη από την ... Εύα Στάμου*
Η μεσογειακή μάνα
Μητρικός Αρης Δικταίος
Ευλογία, πόνος, σπαραγμός, πίκρα
Υγεία
Ενδοοικογενειακή βία
Σπάστε τον κύκλο
Η εγκυμοσύνη, τα παιδιά και η βία στο σπίτι
Το γυναικείο χάπι του πόθου
Η σοκολάτα αδυνατίζει!
Κάμπινγκ εναντίον αϋπνίας
Τα στρινγκ βλάπτουν σοβαρά την υγεία
Φυσικό μπότοξ ο πασατέμπος!
Η δίαιτα του Κλίντον