Έντυπη Έκδοση

Επιμένει ο Ιταλός των Μινωικών για Πειραιά - Χανιά

Εκτιμάει ότι δύο παίκτες αντέχει η ακτοπλοΐα

Εντείνεται η ελληνο-ιταλική ναυμαχία στον εγχώριο ακτοπλοϊκό κλάδο. Η Minoan Lines που ανήκει στον Ιταλό επιχειρηματία Εμανουέλ Γκριμάλντι πρόκειται να καταθέσει, εκ νέου, αίτηση για τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, η οποία μονοπωλείται από την ΑΝΕΚ.

Ολες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες παραμένουν ζημιογόνες Ολες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες παραμένουν ζημιογόνες Η πρόθεση των Μινωικών Γραμμών για δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά έγινε γνωστή στο περιθώριο του διεθνούς συνεδρίου που διοργάνωσε και φέτος ο όμιλος Γκριμάλντι. Το 17th Euro-Med Convention «From Land to Sea» πραγματοποιήθηκε, το διάστημα 24-27 Οκτωβρίου, στο νησί Ischia, στον κόλπο της Νάπολης.

Οι τράπεζες

Στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε, ο Εμανουέλ Γκριμάλντι αναρωτήθηκε «γιατί να μην είναι παρούσα στη γραμμή των Χανίων η Minoan Lines, μία εταιρεία, με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, η οποία θα δρομολογήσει ελληνικά πλοία με Ελληνες ναυτικούς».

Στις δηλώσεις του αναφέρθηκε και στην κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, ότι εξαρτάται πλήρως από τις τράπεζες. Μάλιστα, ξεχώρισε δύο εταιρείες, τη Minoan Lines και την Attica Group (BlueStar, Superfast) που ανήκει στη MIG, οι οποίες έχουν σύγχρονα πλοία, ενώ ειδική αναφορά έκανε στη ΝΕΛ, σημειώνοντας ότι με πλοία ηλικίας κοντά στα 40 χρόνια καρπώνεται επιδοτήσεις 20 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο, μέσω των άγονων γραμμών. Σύμφωνα με αναλυτές της εγχώριας ακτοπλοϊκής αγοράς, ο Ιταλός επιχειρηματίας ουσιαστικά προανήγγειλε το «αύριο της αγοράς». Ολες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι θα οδηγηθούμε στην περαιτέρω σύμπραξη ή και μετοχική συνεργασία του ομίλου Attica με την ΑΝΕΚ, με «αντίπαλο» τη Minoan Lines και τη Hellenic Seaways, στην οποία μετέχει κατά 33,35% ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι.

Είναι γεγονός ότι όλες οι προαναφερθείσες ακτοπλοϊκές εταιρείες παραμένουν ζημιογόνες, κάτι το οποίο προβληματίζει τους μετόχους. Σημαίνοντα ρόλο στις εξελίξεις θα διαδραματίσει η Τράπεζα Πειραιώς, που διαθέτει την πλειοψηφία στη μετοχική σύνθεση της Hellenic Seaways, στην οποία ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, που ελέγχει τη Minoan Lines, κατέχει το 33,34% του μετοχικού κεφαλαίου.

Γραμμές Αδριατικής

Επίσης, η Τράπεζα Πειραιώς έχει, άμεσα ή έμμεσα, τραπεζική σχέση με την ΑΝΕΚ και τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (μέσω της Millennium Bank) και εικάζεται ότι οι πρωτοβουλίες για την αναδιάρθρωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα τελεστούν με δική της συγκατάθεση.

Ξέχωρα των ανωτέρω, ο ιδιοκτήτης της Minoan και μεγαλομέτοχος της HSW Εμανουέλ Γκριμάλντι εκτίμησε, στο προαναφερθέν συνέδριο, ότι εξακολουθεί να υπάρχει υπερπροσφορά χωρητικότητας στις γραμμές της Αδριατικής, υποστηρίζοντας ότι δέκα πλοία, σε όλες τις γραμμές, θα ήταν αρκετά, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το μεταφορικό έργο.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Λιμάνια και Ναυπηγεία
Minoan Lines
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Επιδόματα
Μόλις 20.000 αιτήσεις για επίδομα θέρμανσης
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Επιμένει ο Ιταλός των Μινωικών για Πειραιά - Χανιά
ΔΟΚ
Βελτίωση δεικτών στην Ε.Ε. - επιδείνωση στην Ελλάδα
ΕΣΠΑ
1,08 δισ. για 16.911 επενδυτικά σχέδια
Εμπόριο
Από αύριο εκπτώσεις, να 'χαμε και λεφτά...
Γεωτρήσεις
Energean-OceanRig πάνε για γεωτρήσεις σε μεγάλα βάθη
ΚΕΠΑ
Ξεπαγώνει η αγορά αναπηρικών Ι.Χ.
Τράπεζα Πειραιώς
Με κέρδος πούλησαν οι Πορτογάλοι τη συμμετοχή τους στην Πειραιώς
Eurobank
Κλειδί η συμμετοχή ιδωτών στην αύξηση κεφαλαίου Eurobank
Deutsche Bank
«Δίκαιη η τιμή των ελληνικών μετοχών»
ΑΣΚΙ Εφοριακών
Εφοριακοί καταγγέλλουν το υπουργείο
ΝΑΤ
Στο κεντρικό Μέγαρο ΝΑΤ όλες οι υπηρεσίες
Κύπρος
Χωρίς σχέδιο πτήσης οι Κυπριακές Αερογραμμές
Στο στόχαστρο, ρεύμα, τηλεπικοινωνίες, λιμάνια
ΠΟΠ
Η μάχη της φέτας κερδήθηκε μόνο εντός Ε.Ε.