Έντυπη Έκδοση

Πληγωμένος κυνισμός

Εναι αξιοπαρατήρητο το ότι οι νέοι ποιητές επιστρέφουν στην πολιτική και την Ιστορία. Κοιτάζω τη συλλογή του Γιώργου Λίλλη «Τα όρια του λαβύρινθου» (εκδ. «Κέδρος») και σκέφτομαι με πόση ένταση παρατηρεί ο ποιητικός του αφηγητής το περιβάλλον του.

Το σύμπαν του Λίλλη, ο οποίος έχει γεννηθεί το 1974 στο Μπίλεφελντ της Γερμανίας, δεν έχει καμία σχέση με τα σκιασμένα εσωτερικά τοπία των προκατόχων του (των ποιητών των δεκαετιών του 1970 και του 1980). Στις εικόνες του αναγνωρίζουμε όλη την πολιτική και κοινωνική αγριότητα των αρχών του 21ου αιώνα: την απροκάλυπτη βία, την κατάργηση κάθε σταθερής βάσης της καθημερινότητας, την ακύρωση κάθε ηθικής αναστολής και την ανοιχτή παραδοχή του κακού.

Ζώντας σε ένα τέτοιο σύμπαν, το άτομο δεν μπορεί, βέβαια, να βρει διέξοδο στην οποιαδήποτε συλλογικότητα. Ο προσωπικός χώρος μοιάζει, παρ' όλα αυτά, να βγαίνει εντέλει στην κοινή θέα, επιδεικνύοντας με ένα είδος πληγωμένου κυνισμού, που προφυλάσσει τον ποιητή από την παγίδα του συναισθηματισμού, τα τραύματά του: «Γελοία φιγούρα που πολεμά το τίποτα, παράδοξος κάτοικος του αόριστου / στην εφιαλτική του λίστα, στα σκοροφαγωμένα του ρούχα». Εκείνο που θα χρειαστεί να προσέξει οπωσδήποτε στο μέλλον ο Λίλλης είναι η υπερβολική (ακόμη κι αν είναι σκηνοθετημένη) αδρότητα ή ξηρότητα της φωνής του.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Στη στήλη
Τυπογραφείο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μουσική
Το ροκ παίρνει τα βουνά
Greek tour των Universe217
Μπαρόκ πάθη και Σάτιρες
Αρχαιολογία
Αποτελέσματα των ερευνών για τον μηχανισμό των Αντικυθήρων
Παρουσίαση βιβλίου
Από το κράτος πρόνοιας στο κράτος καταστολής
ΕΕΝ
Ημερίδα ντοκιμαντέρ
Σκηνοθέτες/Παραγωγοί
Ηρωας ή προδότης;
Σύγχρονη Τέχνη
«Η Ελλάδα δημιουργεί και σύγχρονο πολιτισμό»
Εθνικό Θέατρο
«Προμηθέας» με Ελληνες και Αζέρους