Έντυπη Έκδοση

Στα θρανί@ της πρωτοπορίας

Σε ένα σύγχρονο σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, και ιδιαίτερα στις συνιστώσες της σχολικής κοινότητας, μετατρέπεται το ιστορικό 1ο Γυμνάσιο της Μυτιλήνης. Με καινοτόμα προγράμματα, το πιο παλιό Γυμνάσιο της Μυτιλήνης, με τους 135, σήμερα, μαθητές και τους 25 εκπαιδευτικούς και με όπλο το Διαδίκτυο και τη σύγχρονη τεχνολογία, βάζει στο παιχνίδι της γνώσης κυριολεκτικά όλους όσοι ενδιαφέρονται.

Ο διευθυντής του σχολείου Αλ. Κουτσαντώνης και ο φυσικός Στρατής Βαλάκος, που πρωτοστατούν στο ηλεκτρονικό αυτό εγχείρημα§Στις ηλεκτρονικές σελίδες του σχολείου δεν μπαίνουν μόνο οι μαθητές, αλλά και οι γονείς για να παρακολουθούν την πρόοδο και τη διαγωγή των παιδιών τους Ο διευθυντής του σχολείου Αλ. Κουτσαντώνης και ο φυσικός Στρατής Βαλάκος, που πρωτοστατούν στο ηλεκτρονικό αυτό εγχείρημα§Στις ηλεκτρονικές σελίδες του σχολείου δεν μπαίνουν μόνο οι μαθητές, αλλά και οι γονείς για να παρακολουθούν την πρόοδο και τη διαγωγή των παιδιών τους «Δεν κάναμε τίποτε περισσότερο από το να αξιοποιήσουμε τα πιλοτικά προγράμματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τα οποία μέσω του πανελλήνιου σχολικού δικτύου έχουμε ηλεκτρονικά στη διάθεσή μας». Το ηλεκτρονικό μάθημα είναι από τις πρώτες καινοτόμες εφαρμογές του σχολείου, που γίνεται προσπάθεια να διευρυνθεί, όπως είπε ο διευθυντής του σχολείου Αλ. Κουτσαντώνης, σε όσο το δυνατόν περισσότερα μαθήματα.

Οπως λέει ο καθηγητής του 1ου Γυμνασίου και πρόεδρος του παραρτήματος Λέσβου της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών Στρατής Βαλάκος, ο οποίος πέραν της υποστήριξης της ιστοσελίδας έχει ως καθηγητής πολλά ηλεκτρονικά μαθήματα και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου, «όλη η ύλη αλλά και επιπρόσθετες πληροφορίες, υλικό ασκήσεων, όπως και χρήσιμες ανακοινώσεις ή εργασίες που αφορούν το μάθημα είναι ανά πάσα στιγμή στη διάθεση των μαθητών. Οπότε ο μαθητής και εκτός σχολείου μπορεί να βρει τι διδάχθηκε στην τάξη, αλλά και να πάρει πρόσθετη ενημέρωση για το μάθημα».

Την ίδια ώρα το 1ο Γυμνάσιο έχει δώσει στους μαθητές του ξεχωριστή ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail) για τον καθένα. «Ενώ ετοιμαζόμαστε -συνεχίζει ο κ. Κουτσαντώνης- να εφαρμόσουμε κι ένα πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας στο σπίτι, μέσω Διαδικτύου, για το οποίο έχουν ήδη εκδηλώσει συμμετοχή 10 μαθητές μας. Ανάλογα με το πώς θα εξελιχθεί το πρόγραμμα υπάρχουν σκέψεις να το επεκτείνουμε για όλους τους μαθητές ή για όποιον το επιθυμεί».

Εργαλείο όμως αποτελεί η ιστοσελίδα του σχολείου και για τους εκπαιδευτικούς που όπως και οι μαθητές έχουν ηλεκτρονικές διευθύνσεις -ή όσοι το επιθυμούν- αλλά και κωδικούς πρόσβασης. Κωδικοί έχουν δοθεί και στους μαθητές προκειμένου σε κατηγορία δεδομένων να υπάρχει ασφαλής προστασία προσωπικών στοιχείων. Ή, για να γίνει πιο κατανοητό, ένας καθηγητής ή ένας μαθητής δεν μπορούν να δουν προσωπικά στοιχεία άλλων συναδέλφων τους. Ομοίως και οι γονείς, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς που το σχολείο έχει δώσει στα παιδιά -και οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν από τον χρήστη- μπορούν να δουν τα προσωπικά δεδομένα μόνο του δικού τους παιδιού κι όχι των υπολοίπων.

Εκεί όμως που πραγματικά το 1ο Γυμνάσιο πρωτοπορεί, και δεν υπάρχει ανάλογο παράδειγμα σε άλλο ελληνικό σχολείο, είναι η προσπάθεια να φέρει πιο κοντά του τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του, ώστε να μεγαλώσει τη σχολική κοινότητα, να κάνει τους γονείς συμμέτοχους στις σχολικές διεργασίες. «Θέλω να πάψουν οι γονείς να βλέπουν το σχολείο σαν δημόσια υπηρεσία, σαν μια στατική μονάδα παροχής γνώσεων στα παιδιά τους. Το σχολείο είναι ένα ζωντανό κύτταρο, στο οποίο πρέπει να ενταχθούν και οι γονείς», ανέφερε ο κ. Κουτσαντώνης.

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τον Ιούνιο του 2009 το 1ο Γυμνάσιο, έπειτα από διαβούλευση με τους εκπαιδευτικούς, ενέκρινε νέο εσωτερικό κανονισμό. Ταυτόχρονα, σε ό,τι αφορά το θεσμικό υπόβαθρο ενεργοποίησε το θεσμό του Συμβουλίου Σχολείου, το οποίο προβλέπει την «εμπλοκή» των γονιών. Τώρα με τη βοήθεια του Διαδικτύου, των ηλεκτρονικών διευθύνσεων και των κωδικών που έχει δώσει το σχολείο σε μαθητές και στους γονείς τους, οι δεύτεροι, που σημειωτέον, σύμφωνα με τον κ. Κουτσαντώνη, επιδεικνύουν πολύ μεγάλη ανταπόκριση στο πρόγραμμα, ενημερώνονται ανά πάσα στιγμή από τη βάση δεδομένων του σχολείου για τα παιδιά τους. Ενημερώνονται για τις απουσίες, όπου εμφανίζονται, στη βάση που τηρείται και επικαιροποιείται κάθε μέρα με νέα στοιχεία, πόσες απουσίες έχει ο κάθε μαθητής, πότε τις έκανε, αν είναι δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες.

Ο δεύτερος «καθρέφτης» για κάθε μαθητή αφορά τις επιδόσεις του. Οι εκπαιδευτικοί αναλυτικά για κάθε μαθητή καταχωρίζουν στη βάση δεδομένων τι έγραψε σε κάθε τεστ ή διαγώνισμα που έγινε, οπότε οι γονείς δεν θα βρεθούν προ εκπλήξεων όταν θα πάρουν τον τριμηνιαίο έλεγχο, καθώς θα γνωρίζουν όλη την πορεία των γραπτών του παιδιού τους.

Ενας ακόμη τομέας ενημέρωσης μέσω της ιστοσελίδας είναι αυτός της διαγωγής των μαθητών, που στο συγκεκριμένο σχολείο αξιολογείται με ξεχωριστό τρόπο.*

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική και διαδίκτυο
Εκπαίδευση