Ηλεκτρονική Έκδοση

Η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για να τεθεί ένα ΙΧ σε ακινησία

Πώς θα κάνετε το ΙΧ...ακίνητο

Η ευκαιρία να αποφύγετε τελείως τα τέλη του 2010 χωρίς να χάσετε τις πινακίδες

Στην ουρά για την κατάθεση των πινακίδων με το...Ε9 ανά χείρας. Η κατακόρυφη αύξηση των τελών κυκλοφορίας, έχει ωθήσει χιλιάδες Έλληνες στην απόφαση να καταθέσουν τις πινακίδες του Ι.Χ. τους και να το θέσουν σε ακινησία με προφανή στόχο να αποφύγουν το...χαράτσι. Δεν είναι λίγες οι ΔΟΥ οι οποίες εφαρμόζοντας το γράμμα του νόμου, ζητούν από τους οδηγούς να προσκομίσουν ακόμη και το έντυπο Ε9. Ο λόγος για τον οποίο γίνεται αυτό αλλά και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά που απαιτούνται προκειμένου να τεθεί ένα όχημα σε ακινησία, στο αφιέρωμα που ακολουθεί.

Τι σημαίνει πρακτικά κατάθεση των πινακίδων του Ι.Χ. μου;

Ποια δικαιολογητικά χρειάζομαι για να καταθέσω τις πινακίδες;

Τι κάνω εάν δεν έχω θέση στάθμευσης στην κατοχή μου;

Τι σημαίνει ότι αδρανοποιείται το Ι.Χ. για ένα χρόνο;

Τι επιλογές έχω εάν θέλω να ξανακινήσω το Ι.Χ. μου;

Ποια είναι η προθεσμία για την αδρανοποίηση του Ι.Χ.;

Η "ευκαιρία" που δημιουργείται με την παράταση

 

Τι σημαίνει πρακτικά κατάθεση των πινακίδων του Ι.Χ. μου;

Η κατάθεση των πινακίδων σημαίνει ότι το Ι.Χ. αδρανοποιείται και οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας παραμένουν στην εφορία για διάστημα ενός χρόνου. Για αυτό το διάστημα το Ι.Χ. δεν μπορεί να κινηθεί και κατά συνέπεια δεν πληρώνονται τέλη κυκλοφορίας για αυτό.

Ποια δικαιολογητικά χρειάζομαι για να καταθέσω τις πινακίδες;

Η κατάθεση των πινακίδων δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση καθώς χρειάζονται τα παρακάτω δικαιολογητικά.

♦Άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου

♦Πινακίδες

♦Φωτοτυπία της δήλωσης εισοδήματος που να αποδεικνύεται ποιος είναι ο κάτοχος του Ι.Χ.

♦Ε9 που να δείχνει ιδιοκτησία θέσης πάρκινγκ ή μισθωτήριο συμβόλαιο θέσης στάθμευσης.

♦Το αποδεικτικό ότι έχουν πληρωθεί τα τέλη του 2009

Αίτηση που μπορεί να συμπληρωθεί στην εφορία.

Τι κάνω εάν δεν έχω θέση στάθμευσης στην κατοχή μου;

Απαραίτητη προϋπόθεση για την κατάθεση των πινακίδων και την αδρανοποίηση του Ι.Χ. είναι να υπάρχει θέση στάθμευσης που θα τοποθετηθεί το ακίνητο Ι.Χ., έτσι ώστε να μην καταλαμβάνει κάποια θέση στο δρόμο. Όποιος δεν έχει στην ιδιοκτησία του θέση στάθμευσης έχει δυο εναλλακτικές.

Η πρώτη να μισθώσει μια θέση και να προσκομίσει το μισθωτήριο στην εφορία ενώ η δεύτερη είναι να βρει κάποιο συγγενικό του ή φιλικό του πρόσωπο που είναι ιδιοκτήτης θέσης στάθμευσης και να του την παραχωρήσει. Για να γίνει αυτό χρειάζεται υπεύθυνη δήλωση-παραχωρητήριο από τον ιδιοκτήτη με θεωρημένο γνήσιο της υπογραφής από αστυνομία, μαζί με φωτοτυπία του Ε9 του ιδιοκτήτη στο οποίο αποδυκνείεται η κατοχή της θέσης στάθμευσης.

Τι σημαίνει ότι αδρανοποιείται το Ι.Χ. για ένα χρόνο;

Με την κατάθεση των πινακίδων και της άδειας, στην ουσία η εφορία τις “φυλάει” για ένα χρόνο. Με την πάροδο αυτού του χρονικού διαστήματος οι πινακίδες καταστρέφονται και δεν μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν.

Τι επιλογές έχω εάν θέλω να ξανακινήσω το Ι.Χ. μου;

Ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. που αδρανοποιεί το όχημα του και θέλει κάποια στιγμή να το ξανακινήσει έχει δυο επιλογές. Η πρώτη είναι εάν αποφασίσει να το ξανακινήσει εντός έτους από την κατάθεση των πινακίδων, να πάει στην εφορία και να κάνει ανάκληση της αδρανοποίησης όπου και του επιστρέφονται οι πινακίδες και μπορεί να κινήσει και πάλι το Ι.Χ (αφού πληρώσει φυσικά τα τέλη κυκλοφορίας) χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση από αυτή των τελών.

Η δεύτερη είναι εάν αποφασίσει ότι το χρειάζεται ύστερα από ένα έτος, να βγάλει καινούριες πινακίδες για το αυτοκίνητο. Η διαδικασία δεν κοστίζει πολύ αλλά προϋποθέτει επίσκεψη σε δημόσιες υπηρεσίες καθώς χρειάζεται βεβαίωση από τη ΔΟΥ ή την τροχαία και ένα παράβολο 30 ευρώ του υπουργείου Μεταφορών.

Ποια είναι η προθεσμία για την αδρανοποίηση του Ι.Χ.;

Η προθεσμία που έχουν στη διάθεση τους οι ιδιοκτήτες για την κατάθεση των πινακίδων κανονικά είναι μέχρι την 31η  Δεκεμβρίου του έτους καθώς αυτή είναι η προθεσμία για την πληρωμή των τελών της επόμενης χρονιάς.

Όμως με την παράταση που πήρε η διάθεση των τελών κυκλοφορίας του 2010, μέχρι τις 15 Γενάρη, παρατείνεται για το ίδιο διάστημα η διορία που έχουν οι ιδιοκτήτες για να ακινητοποιήσουν το όχημα τους.

Η "ευκαιρία" που δημιουργείται με την παράταση

Μέχρι σήμερα αν κάποιος ακινητοποιούσε το Ι.Χ. του στην πράξη θα καταστρεφόντουσαν οι πινακίδες εάν δεν πλήρωνε τα τέλη του έτους. Καθώς έστω ότι το ακινητοποιούσε 31/12 του έτους θα έπρεπε το αργότερο 31/12 του επόμενου να πάει να τις πάρει για να μην καταστραφούν και άρα να πληρώσει τα τέλη του έτους για μια μέρα. Τώρα με την παράταση που δόθηκε μέχρι τις 15/1, μπορεί κάποιος να ακινητοποιήσει το Ι.Χ. του π.χ στις 10/01/10 και να πάει στις 09/01/2011 να πάρει πίσω τις πινακίδες. Αυτό σημαίνει ότι του δίνεται η ευκαιρία (ακινητοποιόντας βέβαια το Ι.Χ. για ένα χρόνο) να μην πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του 2010 χωρίς να καταστραφούν οι πινακίδες του. Άρα στην πράξη δεν χωράει αμφιβολία ότι είναι προς όφελος των οδηγών να ακινητοποιήσουν το Ι.Χ. τους το πρώτο 15νθημερο του 2010.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

15 σχόλια

11 Ο/Η giannhs έγραψε: (πριν 11 έτη)
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ΄΄΄΄ΠΑΡΑΡΗΣΤΕ ΤΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΟΥ ΠΟΥ ΕΙΣΤΑΙ ΥΠΟΧΡΕΟΙ. ΒΑΛΤΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΑΜΠΕΛΑ θα ξαναπερασω οταν μειωθουν τα τελη
12 Ο/Η qll6 έγραψε: (πριν 11 έτη)
den 8a exei mini tipota,isws mono to sasi!
13 Ο/Η SF έγραψε: (πριν 11 έτη)
Θεωρώ ότι το άρθρο περιέχει ανακρίβειες. Συγκεκριμένα, κατάθεση πινακίδων δεν σημαίνει μόνο αδυναμία κυκλοφορίας, αλλά και αδυναμία στάθμευσης σε δημόσιο δρόμο ή χώρο. Χωρίς τέλη σημαίνει ότι θα μείνει ακίνητο για μεγάλο διάστημα, και έτσι θεωρείται "Στερεό απόβλητο", και ο δήμος μπορεί να το μαζέψει χωρίς καμία προειδοποίηση. (Όχι ότι θα γίνει ποτέ, αλλά λέμε τώρα το γράμμα του νόμου). Κατάθεση πινακίδων κανονικά σημαίνει και 'απόσυρση' σε ιδιωτικό χώρο-παρκινγκ.
14 Ο/Η ΝΔ έγραψε: (πριν 11 έτη)
Και τι θα απογινει με μοτοσυκλετες???
15 Ο/Η Κώστας Δ. Τριανταφύλλου έγραψε: (πριν 11 έτη)
Mέ το υπάρχον κυκλοφοριακό πρόβλημα, με την καταχρηστική κι αδικαιολόγητη αύξηση απ' τα 1999 των ταξινομήσεων νέων ΙΧ , από 160.000 -ως τότε- ανά έτος σε 260.000-280.000 νέα ΙΧ ανά έτος κατά τη...''χρυση δεκαετία των δανεικών" (Σημίτη-Καραμανλή) - γι' απόδειξη, ας διαβάσετε απλά τον όποιον Ειδικό Τύπο(''4-ΤΡΟΧΟΥΣ'', ''ΑUTOCAR'', ''ΕVO'' κτλ)-, με τους δρόμους νάχουν καταντήσειi αντικυκλοφοριακές ''αποθήκες αυτοκινήτων'', και με τα πεζοδρόμια εν μέρει "αυθαίρετες 'αποθήκες αυτ/των'', καλό θα ήταν τα αχρηστευμένα ΙΧ να τα πάρει ο γερανός.Νά ξαλαφρώσει η Αθήνα.
Να επανέλθει η ζωή απ' το παράλογο και την παρανομία, σε κάποιον πολιτισμό.Επιτέλους..Γιατί στη γειτονιά μου (Άνω Ιλίσια, πλατ. Αόρνου), οι άπληστοι ΙΧήδες έφτασαν να καβαλήσουν ως και το πεζοδρόμιο περιφερειακά της πλατείας. Και να μπούν και στο γρασίδι των παρτεριών της . Μή χειρότερα.....
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 15

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τo πορτοφόλι μου
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Σχετικά αρχεία
Tο έντυπο της αίτησης από τις εφορίες - 331 KB
Για το ίδιο θέμα
Γ. Παπανδρέου: Κάναμε λάθος με τα τέλη κυκλοφορίας
Παράταση έως τις 15 Ιανουαρίου για τέλη κυκλοφορίας και πινακίδες