Ηλεκτρονική Έκδοση

Σε ποια προϊόντα έγιναν οι περισσότερες καταγγελίες

Αυξημένη η δράση του ΚΕΠΚΑ μέσα στο 2009

Λίγο περισσότερα από 423.000 ευρώ κέρδισαν οι καταναλωτές από υποθέσεις που επιλύθηκαν ύστερα από παρέμβαση του ΚΕΠΚΑ όπως αναφέρει ανακοίνωση του κέντρου.

Στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών, έγιναν 11.766 παράπονα - καταγγελίες μέσα στο 2009 και τα χρήματα που “κέρδισαν” από αυτά ήταν 423.094,94 ευρώ, αυξημένα κατά 80,73 % σε σχέση με το 2008.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ, 18% του συνόλου των παραπόνων - καταγγελιών (2118 καταγγελίες το 2009 έναντι 1968 το 2008), αφορούσαν στις υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος. Από αυτές, 1371 ήταν για παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, 268 για την Εταιρία Ύδρευσης Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης, 222 για το φυσικό αέριο και 257 σε άλλες κοινωνικές υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.

Σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι καταγγελίες για δημόσιες υπηρεσίες και υπηρεσίες οργανισμών της τοπικής αυτοδιοίκησης. Από 40 που είχαν καταγραφεί το 2008 έφθασαν τις 438 το 2009. Αντίθετα, σημαντική μείωση παρουσίασαν οι καταγγελίες για το φόρο Β’ κατοικίας, που έπεσαν σε 825 το 2009 έναντι 2855 το 2008.

Η κατηγορία των παραπόνων για ελαττωματικά προιόντα και εγγυήσεις ανήλθε σε 15,98% (1880 καταγγελίες έναντι 2013 το 2008) ενώ για ακατάλληλα τρόφιμα καταγράφηκαν λιγότερα παράπονα τη χρονιά που μας πέρασε (271 το 2009 έναντι 438 το 2008).

Οι καταγγελίες κατά γνωστής γαλακτοβιομηχανίας, εναντίον της οποίας το ΚΕΠΚΑ είχε κηρύξει μποικοτάζ, καταγράφηκαν 1813 παράπονα, ποσοστό 15,41%. Οι τράπεζες συγκέντρωσαν 9,75% των παραπόνων, δηλαδή 1147 καταγγελίες και ο κλάδος των τουριστικών υπηρεσιών 7,26%, δηλαδή 854 καταγγελίες.

Όπως αναφέρεται, το 99,60% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., πέντε καταγγελίες παραπέμφθηκαν, στην Ε.Φ.Δ., από τις οποίες οι δύο εκκρεμούν, προς συζήτηση και οι τρεις που συζητήθηκαν κερδίθηκαν, υπέρ των καταναλωτών. Οι καταγγελίες που δεν επιλύθηκαν λόγω ελλιπών ή ψευδών στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές ήταν 37.

♦Αναλυτικότερα οι κατηγορίες και τα ποσά στα οποία ωφελήθηκαν οι καταναλωτές -μέλη του ΚΕΠΚΑ έχουν ως εξής:    

♦Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 124.065,80 ευρώ    

♦Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 112.473,34 ευρώ    

♦Ασφαλιστικές εταιρείες: 95.573,18 ευρώ    

♦Αντιλογισμούς χρεώσεων Τραπεζών: 30.845,88 ευρώ    

♦Τουριστικές επιχειρήσεις: 27.342,32 ευρώ    

♦Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 8.273,32 ευρώ    

♦Αποζημιώσεις για κακή εξυπηρέτηση από ελεύθερους επαγγελματίες: 8.182,00 ευρώ    

♦Αποζημιώσεις, από επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών κοινωνικού ενδιαφέροντος: 4.843,50 ευρώ    

♦Επιστροφές προκαταβολών: 4.692,00 ευρώ    

♦Ακυρώσεις πωλήσεων εκτός εμπορικού καταστήματος: 3.460,00 ευρώ

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Θέματα καταναλωτή