Έντυπη Έκδοση

Πράσινη ανάπτυξη με... πετρελαιοκίνητα Ι.Χ.

Η πετρελαιοκίνηση ξανά στο τραπέζι. Το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος προχωρεί άμεσα στη σύσταση ειδικής επιτροπής με αποκλειστικό έργο την καλύτερη αξιοποίηση των καυσίμων και των φιλικότερων προς το περιβάλλον πηγών ενέργειας.

Στο πλαίσιο αυτής της επιτροπής, θα μελετηθεί και η "άρση απαγορευτικού" για την είσοδο των αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρα στις μεγάλες πόλεις και ειδικά στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της "Οικονομίας", επικεφαλής της συγκεκριμένης επιτροπής με απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος Γ. Μανιάτη αναμένεται να αναλάβει πρόσωπο από τον χώρο της πολιτικής που γνωρίζει πολύ καλά τα θέματα του αυτοκινήτου.

Η υπόθεση της πετρελαιοκίνησης έχει εξελιχθεί σε πολυετές «σίριαλ». Το θέμα είχε διερευνηθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, καθώς με την άρση της απαγόρευσης συμφωνούσε ο πρώην υπουργός Οικονομίας Γιώργος Αλογοσκούφης. Στην προώθηση του μέτρου αντέδρασε ο πρώην υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς και η ιστορία «πάγωσε». Τώρα η συζήτηση θα ξανανοίξει στο πλαίσιο της επιτροπής, η σύσταση της οποίας αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως εντός των επόμενων ημερών.

Μέχρι τώρα, οι αντιδράσεις στην άρση της απαγόρευσης για τα πετρελαιοκίνητα, εστιάζονταν στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και στην ευκολία νόθευσης του πετρελαίου.

Οσον αφορά στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου υποστηρίζουν ότι από το 2010 και τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. θα ανήκουν υποχρεωτικά στην κατηγορία Euro-5, κάτι που σημαίνει ότι θα εκπέμπουν λιγότερους ρύπους. Στους επίσημους καταλόγους των αντιπροσωπειών, εμφανίζονται πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τα οποία εκπέμπουν ακόμη και λιγότερα από 120 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Ζήτημα τίθεται και με τις εκπομπές μικροσωματιδίων, οι οποίες όμως μπορούν πλέον να περιοριστούν με την τοποθέτηση ειδικών φίλτρων.

Τα πετρελαιοκίνητα οχήματα έχουν συγκριτικά υψηλότερο κόστος κτήσης σε σχέση με τα βενζινοκίνητα. Ωστόσο έχουν μικρότερη κατανάλωση, με αποτέλεσμα το πρόσθετο κόστος κατά την αγορά να αντισταθμίζεται από το μειωμένο κόστος χρήσης. Τα μικρού κυβισμού και οικονομικότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα καταναλώνουν από 3,5 έως και 5,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), τη στιγμή που τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα εκπέμπουν από 5,5 λίτρα και πάνω.

Στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου, από την πλευρά τους, εκτιμούν ότι λόγω της κρίσης στην ελληνική αγορά (ο Ιανουάριος κλείνει με σημαντική μείωση πωλήσεων) δεν αποκλείεται τα πετρελαιοκίνητα να κυκλοφορήσουν ακόμη και στις ίδιες τιμές με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.

Οι οριστικές αποφάσεις -είτε για την άρση της απαγόρευσης είτε για τη διατήρηση του σημερινού καθεστώτος- αναμένεται να έχουν ληφθεί το πρώτο εξάμηνο του 2010, ενώ θα προηγηθούν μελέτες για τη μέτρηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων με βάση τα νέα δεδομένα στην αγορά.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ)