Έντυπη Έκδοση
Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010
Πολυεθνική αισχροκέρδεια στην Ελλάδα
Σύμφωνα με έρευνα του ΕΒΕΑ σε τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες, οι έλληνες καταναλωτές σε αρκετές περιπτώσεις φθάνουν να πληρώνουν έως και 70% ακριβότερα για οδοντόκρεμες, αποσμητικά, αναψυκτικά και ρύζι, ενώ αλεύρι, ψωμί, αρτοσκευάσματα, μπορεί να είναι έως και 5 φορές πιο ακριβά.
Ακόμη και οι διαφορές στον ΦΠΑ δεν αρκούν για να δικαιολογήσουν μερικές από αυτές. Φαίνεται ότι η εγχώρια αγορά με τις στρεβλώσεις και τις διαρθρωτικές της αδυναμίες έχει εξελιχθεί σε «ορυχείο χρυσού» για κάποιες εταιρείες. Χρυσωρυχείο για τις θυγατρικές των πολυεθνικών θεωρείται η Ελλάδα και δικαιολογημένα από τη στιγμή που μπορούν και πωλούν είδη υγιεινής, καθαριότητας από 10% έως και 40% ακριβότερα, αναψυκτικά και Cola έως και 25% ακριβότερα, είδη καθαρισμού ακόμη και σε διπλάσιες τιμές. Κωδικοί ειδών διατροφής (ζυμαρικά, όσπρια, κονσέρβες κ.ά.) φθάνουν στο ράφι των σουπερμάρκετ ακριβότερα απ' ό,τι οι ίδιοι κωδικοί στην Ιταλία ή τη Γαλλία και τη Γερμανία.