Έντυπη Έκδοση

Η ΚΡΗΤΗ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΠΡΩΤΗ ΤΗ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΩΝ

Κύματα περικοπών στα δρομολόγια

«Το ταμείο είναι μείον», λένε τώρα και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και η μια μετά την άλλη θέλοντας να περιορίσουν την καθημερινή τους «χασούρα», κάνουν περικοπές ακόμα και στα «ταξίδια» των ήδη δρομολογημένων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων τους, ενώ προχωρούν και στην επιβολή επίναυλου έως και 60 ευρώ στα φορτηγά αυτοκίνητα που διακινούνται με τα ελληνικά πλοία στην Αδριατική.

Τη «νύφη» αρχικά πλήρωσε η Κρήτη αφού οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες Superfast Ferries και Minoan Lines που με τα πλοία συνέδεαν καθημερινά το Ηράκλειο με τον Πειραιά «έκοψαν», μετά και τη συναίνεση του υπουργείου Ναυτιλίας, τα περιττά, όπως δικαιολογήθηκαν, δρομολόγια που ήταν για τη μεν S.F. όλα τα δρομολόγια του Σαββάτου μέχρι και τα μέσα Μαΐου (συνολικά 12 δρομολόγια), ενώ οι Μινωικές, που ήδη έχουν περάσει στον πλήρη έλεγχο του Ιταλού Emanouelle Grimaldi, δεν θα εκτελούν τα πρωινά δρομολόγια της Παρασκευής και τα «μεσημεριανά» της Κυριακής μέχρι και τον Μάιο.

Μετά και οι δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο θα εκτιμήσουν εκ νέου την ακτοπλοϊκή κατάσταση και είτε θα συνεχίσουν το «κόψιμο» των δρομολογίων των πλοίων τους είτε θα επανέλθουν στα παλιά τους δρομολόγια. Κάτι τέτοιο όμως εκτιμάται ότι είναι απίθανο αφού τα στοιχεία κίνησης και των δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι αποκαρδιωτικά για τα ταμεία τους, όπως αποκαρδιωτικές είναι και οι τιμές των καυσίμων που φέτος είναι κατά 65% ακριβότερες από πέρυσι. Τότε ο τόνος στοίχιζε 227 ευρώ, ενώ φέτος ανέβηκε στα 370 ευρώ. Πάντως, παρά την ακτοπλοϊκή οικονομική κρίση, η Hellenic SeaWays θα δρομολογήσει στα Δωδεκάνησα το πλοίο της «Βόγιατζερ» που μετά τις απαραίτητες μετασκευές μετατράπηκε από RO-RO σε ένα σύγχρονο και ασφαλές επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο που θα μεταφέρει 1.500 επιβάτες και 500 Ι.Χ. ή 150 φορτηγά και 120 Ι.Χ. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές