Έντυπη Έκδοση

Ο ΟΣΕ «πληρώνει» τα γαλάζια πειράματα

Για δεινή θέση, στην οποία έφεραν τον ΟΣΕ οι πειραματισμοί των τελευταίων ετών περιγράφει το υπουργείο Υποδομών, επισημαίνοντας πως η προηγούμενη κυβέρνηση «κατόρθωσε» να μην εκταμιευτεί ούτε ένα ευρώ από το ΕΣΠΑ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το υπουργείο, επί των ημερών της Ν.Δ. χάθηκαν γύρω στα 700 εκατ. ευρώ από το Γ' ΚΠΣ, αν και όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας το 2004 βρήκε έτοιμο πρόγραμμα για επενδύσεις στον ΟΣΕ συνολικού ύψους 5,5 δισ. ευρώ. Χειρότερες ήταν οι επιδόσεις στην περίοδο 2007-2010, την πρώτη του ΕΣΠΑ, όπου από κονδύλια της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ, δεν απορροφήθηκε απολύτως τίποτα «με αποτέλεσμα να λοιδορείται η χώρα μας από τους εκπροσώπους της Κομισιόν», όπως σημειώνει το υπουργείο.

Στους ανωτέρω αριθμούς δεν περιλαμβάνονται βέβαια οι ζημιές του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Χάρη και στους πειραματισμούς της προηγούμενης κυβέρνησης με τις διαδοχικές διασπάσεις και επανενώσεις των εταιρειών, ο ΟΣΕ έκλεισε το 2009 με συσσωρευμένες απώλειες της τάξης των 9 δισ. ευρώ. Η επίδοση, παράδειγμα προς αποφυγή, διατηρεί τον ΟΣΕ στην 1η θέση μεταξύ των πιο ζημιογόνων επιχειρήσεων της χώρας, ενώ τον δρόμο των ελλειμμάτων ακολουθεί και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μέσα σε μόλις 2 χρόνια «παρήγαγε» ζημιές 700 εκατ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές