Έντυπη Έκδοση

Ο ηλεκτρικός που ζήλεψε το μετρό

Με οχτώ βήματα η γραμμή του Ηλεκτρικού θα μεταμορφωθεί σε... μετρό ώς τον Φεβρουάριο του 2010, ενώ πέντε χρόνια αργότερα θα διαθέτει δύο υπογειοποιημένα τμήματα, από το Φάληρο ώς τον Πειραιά και από το ΚΑΤ ώς την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας.

Αργότερα θα φθάσει ώς τον Αγιο Στέφανο.

Το παλαιότερο μέσο σταθερής τροχιάς της Αθήνας, που φέτος συμπληρώνει 140 χρόνια παρουσίας, παραμένει η ραχοκοκαλιά των συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, αφού χάρη στη γραμμή των 25 χλμ. με 25 σταθμούς εκτελεί το μεγαλύτερο μεταφορικό έργο στο λεκανοπέδιο, με 450.000 επιβάτες την ημέρα.

Προς το παρόν, οι επιβάτες υφίστανται μια ταλαιπωρία, αφού ώς τις 20 Μαρτίου οι συρμοί θα περνούν χωρίς στάση από το Θησείο, ενώ υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια από 5 έως και 15 λεπτά. Αυτό ισχύει κατά τις εργασίμες ημέρες, ενώ τα Σαββατοκύριακα θα τεθούν εκ περιτροπής εκτός λειτουργίας οι σταθμοί Πειραιά, Φαλήρου, Μοσχάτου, Καλλιθέας, Ταύρου, Πετραλώνων και Μοναστηρακίου (Ενημέρωση στο τηλεφωνικό κέντρο 210-3293000).

*Η σημαντικότερη παρέμβαση, ύψους 79 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη στη γραμμή από το Φάληρο ώς την Κηφισιά, όπου ώς τις αρχές του επόμενου έτους θα αντικατασταθούν οι σιδηροτροχιές και πλέον θα «πατάνε» σε τσιμέντο, όπως στο μετρό και όχι σε χαλίκι και ξύλινες δοκούς. Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί ο θόρυβος και οι συρμοί θα κινούνται με ταχύτητα 80 χλμ. την ώρα, ίση με αυτή του μετρό, που σημαίνει ότι η διαδρομή Πειραιάς-Κηφισιά, που σε κανονικές συνθήκες διαρκεί σήμερα 51 λεπτά, θα χρειάζεται 42 λεπτά.

*Το επόμενο βήμα είναι η υπογειοποίηση της γραμμής από το Φάληρο ώς τον Πειραιά, στην οροφή της οποίας θα κατασκευαστεί η υποδομή για το τραμ. Το έργο με προϋπολογισμό 65 εκατ. ευρώ, που βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης με προοπτική να ολοκληρωθεί το 2011, θα συνδυαστεί με την κατασκευή ενός νέου σταθμού στα Καμίνια, κοντά στο εργοστάσιο «Κεράνης».

*Θα ακολουθήσει η κατασκευή άλλων δύο σταθμών. Ο ένας θα είναι στο Ψαλίδι, μεταξύ Ηρακλείου και Ειρήνης και ο άλλος «βαφτίστηκε» ήδη Ιλισός και θα βρίσκεται μεταξύ Καλλιθέας και Μοσχάτου. Το κόστος για κάθε σταθμό είναι 5 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία μέσα στο 2010.

*Πρώτη φορά ο Ηλεκτρικός θα αποκτήσει τέσσερις χώρους στάθμευσης, συνολικής δυναμικότητας 1.010 θέσεων. Το κόστος υπολογίζεται σε 22 εκατ. ευρώ και θα προωθηθεί με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων (διαδικασία ΣΔΙΤ), σε συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους δήμους. Τα νέα γκαράζ, που θα λειτουργήσουν το 2010, έχουν προσδιοριστεί στους σταθμούς της Κηφισιάς (310 θέσεις), του Αμαρουσίου (168), του Ηρακλείου (331) και του Φαλήρου (210).

*Η μεγάλη αλλαγή αφορά την επέκταση προς τις αναπτυσσόμενες βόρειες περιοχές της Αττικής, που θα υλοποιηθεί με δύο φάσεις. Από το ύψος του ΚΑΤ η γραμμή θα βυθιστεί και με πέντε νέους σταθμούς θα φθάσει το 2013 στην εθνική οδό, στο ύψος των «120 Εργοστασίων», που θα συνδυαστεί με πάρκινγκ 1.000 θέσεων. Μετά την Κηφισιά θα δημιουργηθεί σταθμός κοντά στον Αθλητικό Ομιλο, ενώ στάσεις προβλέπονται στο Καστρί και την Ερυθραία. Με χωριστό διαγωνισμό, η γραμμή θα συνεχίσει πάντα υπογείως ώς την Ανοιξη και τον Αγιο Στέφανο, όπου θα καταλήξει το 2015 στο σταθμό του ΟΣΕ.

«Είναι αναγκαίες επεκτάσεις», τόνισε ο συγκοινωνιολόγος Στράτος Παπαδημητρίου, καθηγητής του Πανεπιστημίου Πειραιά. Σημειώνει πάντως ότι η προτεραιότητα της Ηλεκτρικού είναι ο Πειραιάς, όπου σήμερα εξυπηρετείται στην ουσία μόνο το λιμάνι, ενώ με μια διακλάδωση από το Φάληρο μπορεί εύκολα να φθάσει στο Δημοτικό Θέατρο και τη Φρεαττύδα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές