Ηλεκτρονική Έκδοση

Ποιοι ευθύνονται για το δυστύχημα στο Πέραμα

Στο συμπέρασμα ότι η λήψη, από τους υπεύθυνους εργασιών επισκευής, των απαραίτητων μέτρων θα είχε αποτρέψει το θάνατο επτά από τους οκτώ εργαζομένους που έχασαν τελικά τη ζωή τους, καταλήγει το πόρισμα των πραγματογνωμόνων για το τραγικό δυστύχημα στο Πέραμα τον περασμένο Ιούλιο.

Το πόρισμα ήδη απεστάλη στην εισαγγελία Πειραιά για τα περαιτέρω. Όπως αναφέρεται σε αυτό "εάν είχαν ληφθεί από τους υπεύθυνους των εργασιών επισκευής του πλοίου όλες οι διατάξεις και ρυθμίσεις της νομοθεσίας για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας, ήταν δυνατόν να είχε αποφευχθεί η ταχεία εξάπλωση και ενδυνάμωση της πυρκαγιάς και τα εξ' αυτής προκληθέντα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά, εάν ληφθεί υπόψη και το γεγονός ότι σύμφωνα με τις διενεργηθείσες τοξικολογικές εξετάσεις των θανόντων, οι επτά από τις οκτώ εξετάσεις αναφέρουν ότι ο θάνατος επήλθε συνεπεία ασφυκτικού θανάτου συμβατού με πρόκληση του δια εισπνοής μονοξειδίου του άνθρακος".

Υπενθυμίζεται ότι το ειδικό πλοίο είχε τυλιχθεί στις φλόγες στις 24 Ιουλίου 2008. Βρισκόταν για επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους επτά τεχνίτες ιδιωτικού συνεργείου και ένας αλλοδαπός ναυτικός μέλος του πληρώματος. Επίσης, στο πόρισμά τους, οι τρεις πραγματογνώμονες Αχ. Κακαράντζας, Μιχ. Θεοδωρίδης, αμφότεροι ναυπηγοί-μηχανολόγοι ηλεκτρολόγοι και ο χημικός Παν. Χατζηγιάννης αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι "η πλέον πιθανή και εύλογη αιτία εκδήλωσης της πυρκαγιάς, που συνέβη στις 16:15 της 24-04-2007, στον κενό χώρο της «Νο 3» δεξαμενής φορτίου του υγραεριοφόρου πλοίου FRIENDSHIP GAS, με αποτέλεσμα τον θάνατο 7 εργαζομένων εξωτερικού συνεργείου επισκευών και ενός μέλους του πληρώματος του πλοίου, οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα σε αμέλεια του Β. Καββαδία, τεχνίτη ελασματουργού και του άτυχου βοηθού του Κωνσταντίνου Οικονομάκη".

Ακολούθως, τονίζεται ότι "δεν αντιλήφθηκαν ότι τηκόμενο μέταλλο της οξυγονοκοπής (κάφτρες) έπεφτε, είτε απευθείας πάνω στα λάστιχα παροχής αερίων στο εργαλείο της οξυγονοκοπής (σαλμός) είτε πάνω σε απορρίμματα και κυρίως, σε χαρτιά, που ενδεχομένως να υπήρχαν στον εγγύτερο χώρο και σε άμεση επαφή με τους λαστιχένιους σωλήνες παροχής αερίων στο εργαλείο οξυγονοκοπής που οι ίδιοι χρησιμοποιούσαν, με αποτέλεσμα την ανάφλεξη των ίδιων των ελαστικών σωλήνων παροχής αερίου προπανίου - οξυγόνου και περαιτέρω την ανεξέλεγκτη πυρκαγιά".

Το πόρισμα των πραγματογνωμόνων αποκλείει το ενδεχόμενο εμπρησμού και την έναρξη της φονικής πυρκαγιάς σε τυχαίο γεγονός.

(Πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ)

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Λιμάνια και Ναυπηγεία