Έντυπη Έκδοση

Υποθαλάσσια για Λευκάδα

«Φουλ» για την υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας με την απέναντι ακτή της Αιτωλοακαρνανίας και τη νέα εθνική οδό Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης, που θα συνδέσει την Αθηνών-Πατρών και την Αθηνών-Λαμίας χωρίς τη διέλευση από την Αττική Οδό, ήταν η απόφαση της χθεσινής πρώτης συνεδρίασης της επιτροπής μεγάλων έργων, στην οποία θα προεδρεύει ο υπουργός Υποδομών.

Βασικό θέμα ήταν οι εκκρεμότητες των συμβάσεων για τους πέντε αυτοκινητόδρομους (Αθηνών-Πατρών-Πύργου, Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, Μαλιακός-Κλειδί, Μεταμόρφωση-Σκάρφεια και Ε-65), που αφορούν τις απαλλοτριώσεις και επιτάξεις χώρων που προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις στην κατασκευή των έργων. Προβλήματα δημιουργούνται και με τις μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας, που με βάση τις συμβάσεις όφειλαν να αναλάβουν οι αρμόδιοι οργανισμοί, οι οποίοι όμως δεν δείχνουν προθυμία να προχωρήσουν. Εξετάζεται το ενδεχόμενο να αναλάβει το κόστος το υπουργείο Υποδομών για να ξεμπλοκάρουν τα έργα, γιατί σε αντίθετη περίπτωση οι εργολάβοι εμφανίζονται έτοιμοι να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από το Δημόσιο, επικαλούμενοι τις συμβάσεις του 2007.

Διαπιστώθηκαν επίσης ελλείψεις σε μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων και καθυστερήσεις στις αρχαιολογικές ανασκαφές, οι οποίες προκαλούν εκ των υστέρων αλλαγές στους αυτοκινητόδρομους, όπως έγινε στα Δερβενάκια στην περίπτωση της εθνικής Κορίνθου-Τρίπολης και κυρίως στη διέλευση από τον βιότοπο του Καϊάφα στην Ηλεία, που έχει προκαλέσει την παρέμβαση της Κομισιόν.

Στη χθεσινή σύσκεψη συμμετείχαν οι υπουργοί Υποδομών, Οικονομικών, Οικονομίας, Πολιτισμού και Επικρατείας, οι αρμόδιοι υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς. Θα επαναληφθεί σε 15 ημέρες, ενώ στις 30 Ιουλίου θα δώσουν τις προτάσεις τους οι επιτροπές εμπειρογνωμόνων που συγκροτήθηκαν χθες.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Ανάπτυξης
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια