Έντυπη Έκδοση

«Εναέριες» συμμαχίες

Ο ταλαιπωρημένος κλάδος των αερομεταφορών συγχωνεύεται, με στόχο την ενδυνάμωση και την ευκολότερη αντιμετώπιση των οικονομικών σοκ.

Ολες σχεδόν οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου προχώρησαν σε ευρύτερους συνασπισμούς, συγχωνεύσεις ή εξαγορές μικρότερων παικτών. Στόχος τους, από τη μια πλευρά οι συνεργίες και η μείωση του κόστους και από την άλλη η αύξηση των εσόδων μέσω της προσφοράς ευρύτερης γκάμας προορισμών.

Ετσι, μετά τη συμμαχία της British Airways και της ισπανικής Iberia στην Ευρώπη, την εξαγορά της Continental από την United Airlines στις ΗΠΑ, σειρά είχε φέτος η Λατινική Αμερική. Η χιλιανή LAN και η βραζιλιάνικη LAN αποφάσισαν πριν από λίγες ημέρες να ενωθούν υπό την στέγη μιας εταιρείας holding, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη σε χρημαστιστηριακή αξία αεροπορική εταιρεία της Λατινικής Αμερικής και την 11η μεγαλύτερη σε όγκο επιβατών στον κόσμο. Με κοινό στόλο 241 αεροσκαφών και 40.000 υπαλλήλους ο -υπό την επωνυμία LATAM Airlines- νέος όμιλος θα ταξιδεύει σε περισσότερους από 115 προορισμούς σε 23 χώρες. Οι δύο εταιρείες πιστεύουν ότι θα καταφέρουν να εξοικονομήσουν περί τα 400 εκατ. δολάρια από την κοινή λειτουργία τους. Προσβλέπουν:

1. Στα επιπλέον έσοδα που θα τους αποφέρει η διοργάνωση του Παγκόσμιου Κυπέλου Ποδοσφαίρου (2014) και των Ολυμπιακών Αγώνων (2016) από τη Βραζιλία.

2. Στην ανάπτυξη νέων γραμμών προς Ευρώπη, ΗΠΑ και Μεξικό.

3. Στην εγκατάσταση νέων κόμβων για σύνδεση Ευρώπης-ΗΠΑ.

4. Στη ραγδαία αύξηση των φορτίων κάργκο από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες οικονομίες της περιοχής τους προς τις δυτικές αγορές.

Ετσι, ο νέος όμιλος θα πιάσει στη διεθνή κατάταξη τις Singapore Airlines, Cathay Pacific and Air Canada, ενώ θα μεταφέρει τον ίδιο αριθμό επιβατών με αυτούς των US Airways, China Eastern και των British Airways-Iberia.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων