Έντυπη Έκδοση

ΚΙΝΑ

Πωλήσεις-ρεκόρ για τα είδη πολυτελείας

Στο Ελντοράντο της Κίνας εστιάζουν οι οίκοι ειδών πολυτελείας. Εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, πέρυσι, κατάφεραν να αυξήσουν τις εκεί πωλήσεις τους και να πραγματοποιήσουν στη δεύτερη πλέον μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη το 27,5% του παγκόσμιου τζίρου τους.

Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας στην αχανή χώρα έφθασαν πέρυσι τα 9,6 δισ. δολάρια σημειώνοντας αύξηση 12% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Οι εκτιμήσεις μιλούν για μέση ετήσια αύξηση έως και 30% τα επόμενα 3-5 χρόνια. Αυτό προβλέπεται να ανεβάσει τον τζίρο στα 14,6 δισ. δολάρια την επόμενη πενταετία, καθιστώντας την Κίνα μεγαλύτερη αγορά πολυτελών αγαθών στον κόσμο.

Οι προοπτικές αυτές έχουν σημάνει συναγερμό για τα επιτελεία των οίκων, οι οποίοι αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους στην πολυάνθρωπη χώρα. Μια σειρά από οίκους, όπως οι Burberry και Coach, σχεδιάζουν έτσι σημαντικές επενδύσεις, με στόχο τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους και τη μεγέθυνση της κερδοφορίας. Οι περισσότεροι από τους οίκους αυτούς μπήκαν στην αγορά της Κίνας την τελευταία δεκαετία μέσω κοινοπραξιών με τοπικές εταιρείες ή μέσω δικτύων μεταπώλησης των προϊόντων τους. Εχοντας την απαιτούμενη εμπειρία πλέον, προχωρούν στη νέα φάση της ανάπτυξής τους και επιχειρούν να αυτονομηθούν από τους τοπικούς εταίρους τους.

Η Burberry, για παράδειγμα, σχεδιάζει την αγορά του δικτύου των 50 καταστημάτων franchising που διαθέτει σε 30 πόλεις της Κίνας, δαπανώντας περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια. Ομοίως η γαλλική κατασκευάστρια τσαντών Longchamp αποφάσισε να αγοράσει τον διανομέα των προϊόντων της εκεί, ενώ η Polo Ralph Lauren ξαναγόρασε πρόσφατα τα δικαιώματα διανομής των προϊόντων της στην Κίνα από την Dickson Concepts.

Η στρατηγική των οίκων πολυτελείας δεν περιορίζεται όμως μόνο σε κινήσεις αυτονόμησης από τους εγχώριους εταίρους τους αλλά και γεωγραφικά. Εως τώρα οι περισσότεροι από τους παραπάνω οίκους απεκόμισαν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών από τις μεγάλες πόλεις που βρίσκονται στα κινέζικα παράλια. Ωστόσο σε αυτές τις πόλεις κατοικεί μόλις το 5% του κινεζικού πληθυσμού. Με δεδομένη τη στρατηγική αστικοποίησης των επαρχιών που ακολουθεί η κινεζική κυβέρνηση τα περιθώρια ανάπτυξης γι' αυτούς σε άλλες, μικρότερες πόλεις που βρίσκονται στην ενδοχώρα φαντάζουν τεράστια. Ετσι, πριν από λίγες ημέρες η ελβετική Bally ανακοίνωσε τα σχέδιά της για επέκταση σε μικρότερες πόλεις τα επόμενα χρόνια, αρχής γενομένης από το Χοχότ στη Β. Κίνα.

Οι συνθήκες επέκτασης σε αυτές τις περιοχές γι' αυτούς είναι κάτι παραπάνω από ιδανικές, αφού τα τεράστια mall και άλλα κέντρα λιανικού εμπορίου, που χτίζονται εκεί σωρηδόν, προσφέρουν ιδιαίτερα ελκυστικούς όρους.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Κίνα