Έντυπη Έκδοση

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ

Δανειακή ασφυξία - ισχνό συνάλλαγμα

Σε ζώνη κινδύνου έχουν μπει, λόγω των επιπτώσεων της διεθνούς οικονομικής κρίσης στις θαλάσσιες μεταφορές, οι περισσότερες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και είναι πολύ πιθανόν να μειωθεί έως και 50% το ναυτιλιακό συνάλλαγμα για τη χώρα μας.

Η δεινή οικονομική τους κατάσταση απασχολεί σοβαρά και την κυβέρνηση, καθώς σύμφωνα με εκτιμήσεις χρηματοοικονομικών κύκλων του Λονδίνου, που παρακολουθούν τις συναλλαγές και τις δραστηριότητες των εγκατεστημένων στο City Ελλήνων εφοπλιστών:

Στο α' εξάμηνο του 2008, ο τραπεζικός δανεισμός των ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων ξεπέρασε τα 51 δισ. ευρώ, από τα οποία μόνο τα 8 δισ. ευρώ προέρχονταν από τις μεγάλες ελληνικές τράπεζες. Τώρα το κλείσιμο (τουλάχιστον όσο διαρκεί η κρίση) της στρόφιγγας δανεισμού από τις τράπεζες αφορά ακόμη και τους καλούς «πελάτες» (τους συνεπείς στις αποπληρωμές τους).

«Αν και είμαστε συνεπέστατοι στις δανειακές μας υποχρεώσεις», μας είπε Ελληνας μεγαλοεφοπλιστής, «οι τράπεζες, κυρίως οι ξένες, παρά την άριστη συνεργασία μας στο παρελθόν, ζητούν τώρα πρόσθετες εγγυήσεις για δανειοδοτήσεις και επιπρόσθετα στοιχεία για την επένδυση (ρευστότητα δανειολήπτη, υποθηκεύσεις πλοίων κ.ά.)».

Λόγω της κατάστασης αυτής αρκετοί Ελληνες εφοπλιστές έχουν αναγκαστεί να ακυρώσουν δεκάδες παραγγελίες πλοίων, ακόμη και να πουλήσουν πλοία τους.

Τη μεγαλύτερη οικονομική ζημιά έχουν υποστεί οι περίπου 50 ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες με εισηγμένες μετοχές σε ξένα Χρηματιστήρια, ειδικότερα του NYSE` των ΗΠΑ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Οικονομική κρίση
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα