Έντυπη Έκδοση

«ΕΠΕΣΕ» ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΥΠΑ ΛΟΓΩ ΒΛΑΒΗΣ

Μπλακ άουτ αέρος-εδάφους

Εκτός μάχης τέθηκε χθες το πρωί το τηλεπικοινωνιακό σύστημα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με αποτέλεσμα να προκληθούν πολύωρες καθυστερήσεις στις πτήσεις και να... δικαιωθούν οι εργαζόμενοι στην υπηρεσία, που εδώ και καιρό προειδοποιούν ότι οι υποδομές της κρέμονται από μια κλωστή.

Πολύωρη ταλαιπωρία επιβατών χθες στο «Ελ. Βενιζέλος» Πολύωρη ταλαιπωρία επιβατών χθες στο «Ελ. Βενιζέλος» Η βλάβη εκδηλώθηκε γύρω στις 8.30 το πρωί και εξαιτίας της γρήγορα οι πίστες των αεροδρομίων της χώρας έδιναν την εικόνα πάρκινγκ αεροσκαφών. Σύμφωνα με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, τουλάχιστον 40 αεροπλάνα καθηλώθηκαν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και τουλάχιστον 50 στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου Κρήτης, καθώς ματαιώθηκαν όλες οι απογειώσεις. «Πρώτο μέλημά μας ήταν να προσγειωθούν όσα αεροπλάνα ήταν εκείνη τη στιγμή εν πτήσει, πράγμα που καταφέραμε χρησιμοποιώντας τις εφεδρικές συχνότητες» λέει ο γεν. γραμματέας της Ενωσης των Ελεγκτών, Γ. Κουρμουλάκης.

Οπως εξηγεί, ο ελληνικός εναέριος χώρος κατανέμεται σε 18 περιοχές ελέγχου, για καθεμία από τις οποίες λειτουργούν δύο κύριες συχνότητες και μία εφεδρική. Η βλάβη είχε αποτέλεσμα να τεθούν εκτός μάχης οι βασικές συχνότητες, καθώς και το υποσύστημα που διασφαλίζει την επικοινωνία μεταξύ των αεροδρομίων.

Μέσω ΟΤΕ-κινητών

Για περίπου δύο ώρες η επικοινωνία μεταξύ των αεροδρομίων «γινόταν μέσω του δημοσίου δικτύου του ΟΤΕ και κινητών τηλεφώνων» σημειώνει ο Γ. Κουρμουλάκης. «Κατ' επανάληψη λέμε πως πρέπει να εκσυγχρονιστεί ο εξοπλισμός της ΥΠΑ, μάλιστα πέρυσι είχαμε καταθέσει για το θέμα ακόμα και μηνυτήρια αναφορά αλλά ουδείς έδειξε να ενδιαφέρεται» προσθέτει.

Η βλάβη αποκαταστάθηκε γύρω στις 11 το πρωί, ωστόσο είχαν ήδη δημιουργηθεί οι συνθήκες για ένα ντόμινο καθυστερήσεων που κράτησε ώς αργά χθες το βράδυ. Από την πρώτη στιγμή το Eurocontrol, ο ευρωπαϊκός οργανισμός που συντονίζει την εναέρια κυκλοφορία στην Ευρώπη, ενημέρωσε τις αεροπορικές εταιρείες προτείνοντας εναλλακτικές διαδρομές. Από την πλευρά της η ΥΠΑ περιορίστηκε να διαβεβαιώσει πως δεν τέθηκε θέμα ασφάλειας των πτήσεων, ενώ σήμερα αναμένεται να ξεκινήσει έρευνα για να διαπιστωθούν τα ακριβή αίτια. Για όσο διήρκεσε αυτό το μπλακ άουτ εξυπηρετήθηκε μόλις το 20% των προγραμματισμένων πτήσεων.

Το τηλεπικοινωνιακό σύστημα παραγγέλθηκε από τη γαλλική Thomson (σ.σ. νυν Thales) στα μέσα της δεκαετίας του '90 και η εγκατάστασή του ολοκληρώθηκε το 2000. Κατά μέσο όρο τα συστήματα αυτής της κατηγορίας έχουν χρόνο ζωής 7-8 ετών και, υπό κανονικές συνθήκες, θα έπρεπε να είχαν ξεκινήσει οι διαδικασίες προμήθειας νέου εξοπλισμού.

Το χθεσινό περιστατικό ενδεχομένως να λειτουργήσει ως αφορμή για δραστικές αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία της ΥΠΑ, για την οποία το υπουργείο Υποδομών προωθεί σχετικό νομοσχέδιο.

«Τυφλώθηκε» η Β. Ευρώπη

Μια άλλη βλάβη, σε ραντάρ που βρίσκεται στο Μάαστριχτ της Ολλανδίας, έκανε άνω κάτω την εναέρια κυκλοφορία το βράδυ της Παρασκευής για περίπου 4 ώρες. Σύμφωνα με το Eurocontrol, το πρόβλημα δημιούργησε δυσκολίες στην κίνηση των αεροπλάνων σε Γερμανία, Βέλγιο και Ολλανδία, προκαλώντας καθυστερήσεις σε τουλάχιστον 700 πτήσεις. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων
Για το ίδιο θέμα
Μπλακάουτ στην ΥΠΑ καθηλώνει αεροσκάφη