Έντυπη Έκδοση

Σκαραμαγκάς: Συμφωνία «διάσωσης»

Μία ώρα πριν από τα μεσάνυχτα χθες, με την ολοκλήρωση της σχεδόν ολοήμερης σύσκεψης για την τύχη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας τα στόματα παρέμεναν ερμητικά κλειστά: «Τα βρήκαμε τελικά» είναι το μόνο που ανεπισήμως ειπώθηκε μαζί με το ότι το διαπραγματευτικό πακέτο περνά για τις επόμενες δύο ημέρες στα χέρια της Επιτροπής Νομικών για την «επεξεργασία των τελευταίων νομικών εκκρεμοτήτων».

Πηγές του υπουργείου απέφευγαν επίμονα να απαντήσουν εάν μετά τη μαραθώνια διαβούλευση συμφωνήθηκε να πάρουν οι Γερμανοί τα λεφτά που διεκδικούν από το ελληνικό Δημόσιο (αλλά και πόσα και πότε), ενώ παρέπεμπαν στις επίσημες ανακοινώσεις που αναμένεται να κάνει μέχρι το τέλος της εβδομάδας ο υπουργός Βαγγέλης Βενιζέλος. Προκειμένου να αποφύγει «το ναυάγιο» με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, η κυβέρνηση έχει αποδυθεί σε απελπισμένο αγώνα δρόμου, καθώς φαίνεται ότι οι Γερμανοί πιέζουν ασφυκτικά προκειμένου το Δημόσιο να εξοφλήσει τις υποχρεώσεις του. Με δεδομένο ότι «λεφτά δεν υπάρχουν», μέχρι αργά χθες το βράδυ στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας μάχες κυριολεκτικά επί γραφείων μάθαμε πως έγιναν, προκειμένου να διασωθεί και το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά αλλά και η συμφωνία πώλησής του στην Abu Dhabi Mar. Το θέμα απέκτησε επιπλέον δημοσιότητα ύστερα από δημοσίευμα της εφημερίδας «Boersen- Zeitung» το οποίο ανέφερε ότι η ThyssenKrupp μπορεί να καταθέσει αίτημα για πτώχευση των Ελληνικών Ναυπηγείων μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας. Στο μεταξύ εκκρεμεί η υπογραφή της τελικής συμφωνίας με την Abu Dhabi Mar για την εξαγορά του 75% των μετοχών των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, ενός deal που είχε κλείσει από τον περασμένο Μάρτιο με τη σύμφωνη γνώμη του ελληνικού υπουργείου Αμυνας. Σύμφωνα με πληροφορίες, «αγκάθι» για την υπογραφή της συμφωνίας αποτελεί η εξόφληση των υποχρεώσεων του ελληνικού Δημοσίου προς τα ναυπηγεία, οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 300 εκατ. ευρώ. Παράλληλα χθες η Κομισιόν άναψε το πράσινο φως για την πώληση του 75% των μετοχών των Ελληνικών Ναυπηγείων στην Abu Dhabi Mar. Το υπόλοιπο 25% παραμένει στην ThyssenKrupp. Εν τω μεταξύ, η «Νέωριον Α.Ε. Συμμετοχών» ανακοίνωσε ζημιές 6,610 εκατ. ευρώ, τις οποίες η διοίκηση της εταιρείας, όπως αναφέρει στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεση, απέδωσε κατά κύριο λόγο στην καθυστέρηση της ανάθεσης του προγράμματος των φρεγατών από το ελληνικό Δημόσιο, στο μειωμένο περιθώριο κέρδους από την κατασκευή των τορπιλακάτων ΤΠΚ 4 καθώς και στη μείωση των επισκευών αλλά και την έλλειψη νέων εμπορικών κατασκευών λόγω κρίσης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Εθνικής Αμυνας (ΥΠΕΘΑ)
Λιμάνια και Ναυπηγεία