Έντυπη Έκδοση

«Το Μέγαρο είναι πολύ... ουάου»

Τρία νεανικά συγκροτήματα διαφορετικών μουσικών προσανατολισμών αλλά με κοινό σημείο εκκίνησης, το Schoolwave, θα εγκαινιάσουν με τον καλύτερο τρόπο την ερχόμενη Παρασκευή τη νέα σεζόν του Μεγάρου, δίνοντας μια συναυλία με χαμηλό εισιτήριο, στον Κήπο

Εξι κορίτσια απ' τον Βόλο κάνουν τις Blue Jazz Fiction Εξι κορίτσια απ' τον Βόλο κάνουν τις Blue Jazz Fiction Οι Blue Jazz Fiction. Δηλαδή έξι κορίτσια του Λυκείου από τον Βόλο που παίζουν διασκευασμένη τζαζ, μπλουζ και ροκ 'ν' ρολ, με επιδόσεις που δεν είναι καθόλου «μαθητικές». Οι Musica Ficta. Δηλαδή ένα αλτέρνατιβ, ιδιοσυγκρασιακό, αγγλόφωνο, 4μελές συγκρότημα, με συνθέτη και τραγουδιστή τον 20χρονο Απόλλωνα Ρέτσο, γνωστό μας κι από τις μουσικές του για θεατρικές παραστάσεις. Οι Rosebleed. Δηλαδή το δυναμικό 5μελές συγκρότημα της σύγχρονης εναλλακτικής ελληνικής ροκ σκηνής που έχει κιόλας στο βιογραφικό του έναν δίσκο («White Balloons»), μια καλή θέση στο BBC Chart (βρέθηκαν πέρυσι 14οι στο BBC Radio1 με το κομμάτι τους «Ι want to have it all») και μερικές εμφανίσεις-support σε συναυλίες του Σαντάνα αλλά και των Puressence.

Διαφορετικών μουσικών κατευθύνσεων τα τρία νεανικά συγκροτήματα, έχουν όμως τουλάχιστον ένα κοινό. Καθοριστική για την παρουσία τους στη μουσική σκηνή υπήρξε η συμμετοχή τους στο Schoolwave, το φεστιβάλ μαθητικών συγκροτημάτων. Την ερχόμενη Παρασκευή θα αποκτήσουν ακόμη κάτι κοινό. Τη συναυλία που θα δώσουν στον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής, εγκαινιάζοντας τον φετινό κύκλο της σειράς «Γέφυρες». Να μάθουμε λίγο περισσότερα πράγματα γι' αυτούς;

**Κάτω από την ονομασία Rosebleed συγκεντρώνονται οι Βασίλης Αυγουστάκης, Δανάη Νίλσεν, Αρθούρος Πέγης, Γιάννης Βουδούρης, Ορέστης Χατζηθεοδώρου. Για πρώτη φορά «προβάραμε μαζί Σεπτέμβρη του 2004», εξηγεί ο Αυγουστάκης.

«Είμαστε όλοι από την Ηλιούπολη και λίγο-πολύ γνωριζόμασταν από το σχολείο. Μας ένωσε το κοινό μας γούστο στη μουσική που τότε ακόμα περιοριζόταν σε hard rock και metal...».

Στο Schoolwave συμμετείχαν το 2006. Μέχρι τότε είχαν κάνει μικρά lives, αλλά αυτό ήταν το «βάπτισμα του πυρός», μπροστά σε 6.000 κόσμο. Τα άλλα ήρθαν σιγά σιγά: «Εμείς το μόνο που κάναμε ήταν να προβάρουμε συχνά και να μην αναβάλλουμε υποχρεώσεις του συγκροτήματος. Το 2006 νικήσαμε σε διαγωνισμό γνωστού αθηναϊκού ωδείου που μας έδωσε και το συμβόλαιο με τη Sony Music».

Μέχρι εδώ η πορεία των Rosebleed μοιάζει να διαψεύδει τον μύθο για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι νέοι Ελληνες μουσικοί. «Κι όμως, ισχύει. Παράδειγμα, εσείς μάθατε για το support μας στον Σαντάνα και τα BBC charts, αλλά κανένας δεν έμαθε για τον τάδε διοργανωτή συναυλίας στην επαρχία, ο οποίος δεν μας πλήρωσε κι αναγκαστήκαμε να πληρώσουμε από την τσέπη μας 500 ευρώ για να γυρίσουμε σπίτι μας. Για όσους δεν ψάχνουν εύκολες λύσεις, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Και χρειάζεται πολύ θάρρος, πίστη και αφοσίωση για να μην κουραστείς και παρατήσεις το όνειρο πριν καν το καταλάβεις...».

**Οι Musica Ficta (Απόλλων Ρέτσος, Νίκος Βλάχος, Κώστας Χαλιώτης, Ειρήνη Μπιλίνη-Μωραΐτη) που ετοιμάζουν και τον πρώτο τους δίσκο, φτιάχτηκαν προ 6ετίας. «Θέλησα», εξηγεί ο 20χρονος Ρέτσος, «να φτιάξω συγκρότημα όταν άκουσα το "Muscle museum" των Muse και το "Exit Music" των Radiohead. Ξεκινήσαμε με έναν συμμαθητή μου... Στη συνέχεια μαλώσαμε και... είμαι ο μόνος που απέμεινε από την αρχική σύνθεση. Με τα παιδιά που είμαστε τώρα, γνωριστήκαμε με αφορμή το συγκρότημα».

Το 2006 πρωτοσυστήθηκαν «μ' ένα live, στο φεστιβάλ της ΚΝΕ. Δεν είχαμε σχέση με το κόμμα, απλά ψάχναμε κάπου να παίξουμε! Ο ήχος ήταν κακός και ο ηχολήπτης βαριόταν.

Μετά, το Schoolwave μας... "κακόμαθε". Οταν παίζεις ξαφνικά σε ένα επαγγελματικό stage με χιλιάδες κόσμο από κάτω, είναι εύκολο να χάσεις το μυαλό σου. Εγώ την ψώνισα για τα καλά», αστειεύεται ο Ρέτσος. Εκτοτε πάντως οι Musica Ficta έπαιξαν σε όλη την Ελλάδα. Σε κάποια συναυλία είδε τον Ρέτσο ο χορογράφος Κώστας Τσιούκας, συνεργάστηκαν για τρεις παραστάσεις κι έτσι τον εντόπισε η Αντζελα Μπρούσκου και του πρότεινε να συνεργαστούν για το «Wonderland» στο Παλλάς και τον «Τίτο Ανδρόνικο» του Σέξπιρ στο Εθνικό. «Χάρη στο θέατρο», λέει, «έβγαλα τα πρώτα μου χρήματα σαν μουσικός!».

**Οι Εύη Φιλίππου, Αιμιλία Βρανάκη, Μάρθα και Τατιάνα Ζουμπουλάκη, Ελένη Αναγνωστοπούλου και Σοφία Ευτυχίδου συναντήθηκαν στο Μουσικό Γυμνάσιο του Βόλου ή στο δημοτικό ωδείο της πόλης τους. Εφτιαξαν τις Blue Jazz Fiction, με στόχο «να προσεγγίζουμε την τζαζ μέσω της κλασικής μας παιδείας» και προορισμό το περσινό Schoolwave. Ενδιαμέσως είχαν κάνει μερικά live. «Αλλά», ομολογεί η Εύη, «είναι τελείως άλλο να βρεθείς μπροστά σε 5.000 κόσμο, με 5 ηχολήπτες που σε ρωτούν τι μικρόφωνα θέλεις!». Η επιτυχία τους έφερε εμφανίσεις στο «Κύτταρο». «Στην αρχή κάποιοι μας αντιμετώπιζαν με δυσπιστία: Μια κοριτσίστικη μπάντα τούς "ξίνιζε". Μετά το "Schoolwave" έχουμε... άλλο κύρος». Φυσικά συνεχίζουν τις μουσικές σπουδές τους. Εξ ου και η συμμετοχή τριών από αυτές στο Μέγαρο, πέρυσι, με τη Συμφωνική Ορχήστρα της πόλης τους. Αυτές οι τρεις έχουν μάλιστα αποφασίσει να ασχοληθούν με τη μουσική επαγγελματικά. Οι άλλες τρεις ετοιμάζονται να δώσουν Πανελλήνιες για τη Βιολογία και τη Μαθηματική Σχολή. Κι όλες μαζί δεν κρύβουν τη χαρά τους για τη συναυλία της Παρασκευής. Αλλωστε, «το Μέγαρο είναι πολύ... ουάου».

info: η γενική είσοδος για τη συναυλία της Παρασκευής στον Κήπο του Μεγάρου είναι 5 ευρώ. Εισιτήρια προπωλούνται στα εκδοτήρια του Μεγάρου. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική