Έντυπη Έκδοση

ΤΕΛΗ: ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΞΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΧΡΕΩΣΕΩΝ, ΚΛΕΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Χαράτσι 252 ευρώ για ίδιο Ι.Χ.!

Η έλλειψη μεταβατικού σταδίου, η εξίσωση των τελών κυκλοφορίας μεταξύ των παλαιών και νεότερων αυτοκινήτων και η ενσωμάτωση του ετήσιου ειδικού φόρου είναι τα σημεία-κλειδιά που θα καθορίσουν τις εξελίξεις στην αγορά του αυτοκινήτου.

Οι υποψήφιοι αγοραστές καλούνται να λύσουν πολλούς γρίφους πριν αποφασίσουν ποιο αυτοκίνητο θα αγοράσουν.

Τα παράδοξα των νέων τελών κυκλοφορίας:

* Οσα αυτοκίνητα αγοραστούν μέχρι το τέλος της χρονιάς θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον νέο πίνακα. Η ίδια χρέωση θα ισχύσει και τα επόμενα χρόνια, αν δεν γίνει κάποια αλλαγή. Το ίδιο όμως αυτοκίνητο αν αγοραστεί μετά την 1/1/2011 θα επιβαρυνθεί με τέλη κυκλοφορίας τα οποία θα προκύπτουν από τον υπολογισμό με βάση τις εκπομπές CO2. Η νέα πολιτική ευνοεί τα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού με περιορισμένες εκπομπές ρύπων και επιβαρύνει κυρίως τα μοντέλα με κινητήρα άνω των 1.400 κ.εκ.

Για παράδειγμα, ένα SUV 2.000 κ.εκ. που είχε αγοραστεί το 2009, επιβαρύνθηκε τον Δεκέμβριο του 2009 με τέλη κυκλοφορίας 600 ευρώ. Το ίδιο ποσό θα καταβάλει ο ιδιοκτήτης του και τον Δεκέμβριο του 2010. Αν όμως το ίδιο αυτοκίνητο αγοραστεί μετά την 1/1/2011 θα επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας (για το 2011) 348 ευρώ, διαφορά 252 ευρώ. Αυτή η διαφορά θα διατηρηθεί τουλάχιστον για έναν χρόνο και δημιουργεί ένα ακόμη πρόβλημα στην αγορά των αυτοκινήτων, και κυρίως επηρεάζει την αξία μεταπώλησης των οχημάτων. Ενα ευρωπαϊκό πολυτελές «Σεντάν» 2.000 κ.εκ., αντίστοιχα, έχει τέλη κυκλοφορίας 600 ευρώ και θα έχει από τη νέα χρονιά 414 ευρώ, διαφορά 186 ευρώ.

Η καλύτερη λύση θα ήταν όλα τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν μετά την ανακοίνωση της νέας διάταξης να υπαχθούν στην ορθή επιλογή του υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2. Εξάλλου το μεγαλύτερο ποσοστό των αυτοκινήτων που πωλούνται τώρα θα πωλούνται και την επόμενη χρονιά.

***Στα παλαιά αυτοκίνητα μειώθηκε η επιβάρυνση, αλλά για να διατηρηθεί το επίπεδο των κρατικών εσόδων δεν ευνοήθηκαν τα νεότερα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από το 2005 και μετά.

***Ο ετήσιος ειδικός φόρος μάλλον θα είναι ένας ακόμη φόρος που θα επιβαρύνει για αρκετά χρόνια τα μοντέλα υψηλού κυβισμού, αφού ενσωματώθηκε στα τέλη κυκλοφορίας. Να θυμίσουμε ότι είναι από 150-650 ευρώ και αφορά τα αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 1.929 κ.εκ.

Οι έμποροι εκτιμούν ότι η ανακοίνωση των νέων πινάκων για τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 θα επιφέρει ένα ακόμη πλήγμα στην αγορά του αυτοκινήτου. Να θυμίσουμε ότι η αγορά του αυτοκινήτου βρίσκεται σε πτωτική πορεία και τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι το εννιάμηνο η μείωση ξεπέρασε το 30% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. *

ΓΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ, ΥΔΡΟΓΟΝΑ, ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΑ

Πλήρης ή 50% απαλλαγή

Απώλειες 103 εκατ. ευρώ του υπουργείου Οικονομικών, από φέτος, καταγράφει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους με την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας περισσοτέρων των 5 εκατ. οχημάτων.

Η αύξηση των τελών για τα νεότερης κυκλοφορίας (από 2005 και μετά) οχήματα και η μείωση για τα παλαιότερα οδηγούν σε μείωση των φορολογικών εσόδων, τα οποία πλέον θεωρούνται έσοδο του προϋπολογισμού και όχι των ΟΤΑ όπως συνέβαινε μέχρι πέρυσι, δεδομένου ότι ακόμα και οι ΟΤΑ εντάσσονται στη γενική κυβέρνηση.

Σύμφωνα με τη διάταξη που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για την περαίωση, οι ιδιοκτήτες οχημάτων πρέπει να γνωρίζουν ότι:

* Τα τέλη για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες με άδεια κυκλοφορίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2010 κυμαίνονται από 20 έως 1.200 ευρώ ανάλογα με τα κυβικά εκατοστά. Τα ειδοποιητήρια θα αποσταλούν εντός του Οκτωβρίου και οι προθεσμίες πληρωμής τρέχουν στο δίμηνο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου.

* Τα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν από 1.1.2011 θα πληρώνουν τέλη με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, με απαλλαγή για τα πρώτα 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο. Τα τέλη κυμαίνονται από 0,80 ευρώ ανά γραμμάριο διοξειδίου για όσα εκπέμπουν 101-120, ήτοι θα πληρώνουν 80,8-96 ευρώ και φτάνουν μέχρι 3 ευρώ για άνω των 251, ήτοι 752 ευρώ.

* Περιορίζονται στο 50% τα τέλη για υβριδικά και υδρογόνου επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (ταξί), καθώς και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης άνω των 1.929 κυβικών που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα μέχρι 31.12.2010.

* Πλήρης απαλλαγή από τα τέλη για υβριδικά, υδρογόνα και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ή μοτοσικλέτες ιδιωτικής και κάτω από 1929 δημόσιας χρήσης, κάτω των 1.929 κυβικών που θα ταξινομηθούν μέχρι 31.12.2010.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα