Έντυπη Έκδοση

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ ΦΕΡΝΕΙ Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

Σχέδια επί Ιπποκράτους

Παράπλευρες... ωφέλειες φέρνουν τα σχέδια πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, που θα παρουσιαστούν στις αρχές του 2011. Η κυκλοφοριακή μελέτη για την ευρύτερη περιοχή, από τη Σταδίου ώς τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του χρόνου, δείχνει ότι η κεντρική επιλογή του υπουργείου Περιβάλλοντος για πεζοδρόμηση του σημαντικού αυτού άξονα διευρύνει τα περιθώρια για γενικότερες παρεμβάσεις.

Η πρώτη και δεδομένη αλλαγή θα είναι η αντιδρόμηση της Ακαδημίας, όπου τα οχήματα θα κινούνται προς την πλατεία Κάνιγγος.

Ενα από τα σενάρια που «τρέχουν», σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η πεζοδρόμηση της Ιπποκράτους, που θα δώσει στους πεζούς και ενδεχομένως στους ποδηλάτες περίπου 20 στρέμματα δημόσιου χώρου. Σε περίπτωση που υιοθετηθεί, όπως και η Πανεπιστημίου, θα συνεχίσει να είναι ανοικτή για μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ο συγκεκριμένος δρόμος, που συνδέει τη λεωφόρο Αλεξάνδρας με το κέντρο, έχει μήκος 1.600 μέτρα και διαθέτει σήμερα τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, από τις οποίες η μία διατίθεται αποκλειστικά για την κίνηση λεωφορείων. Βεβαίως συχνά καταπατείται, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες λεωφορειολωρίδες της πρωτεύουσας, δημιουργώντας καθυστερήσεις στα δρομολόγια των 10 γραμμών που διέρχονται από αυτή, ιδιαίτερα στο κομμάτι που βρίσκεται κοντά στην Ακαδημίας.

Λόγω του περιορισμένου πλάτους του δρόμου, η ρύπανση είναι υψηλή, όπως και ο θόρυβος, με αποτέλεσμα οι χαμηλοί όροφοι να χάνουν τη χρήση κατοικίας που είναι απαραίτητη για τη ζωντάνια μιας περιοχής του κέντρου.

«Η Ιπποκράτους είναι ο φαρδύτερος και πλέον φορτωμένος κυκλοφοριακός άξονας σε μια δέσμη πέντε παράλληλων δρόμων», μας εξηγεί ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Κονταργύρης, που με τη συνεργασία δύο καθηγητών, του πολεοδόμου Αθ. Αραβαντινού και του συγκοινωνιολόγου Θάνου Βλαστού, έχουν επεξεργαστεί προτάσεις για σημειακές παρεμβάσεις στο κέντρο της πρωτεύουσας (περιοχή «Χίλτον», πεζοδρόμηση Πατησίων ώς την πλατεία Αιγύπτου κ.λπ.), που έχουν κατατεθεί στον Οργανισμό Αθήνας.

Πρόκειται για τις οδούς Ασκληπιού, Ιπποκράτους, Μαυρομιχάλη, Χαρ. Τρικούπη και Ζωοδόχου Πηγής, που λειτουργούν από δεκαετίες ως σύστημα ανόδου-καθόδου για λεωφορεία και οχήματα ιδιωτικής χρήσης. Κοινό χαρακτηριστικό, πάντως, είναι η ανεπαρκής κάλυψη των αναγκών για κάθε είδους κυκλοφορία.

Οι βασικές αλλαγές της πρότασης είναι οι εξής:

**Η Ιπποκράτους πεζοδρομείται και πλακοστρώνεται με ενιαίο τρόπο, ώστε να μπορεί να δεχτεί την κυκλοφορία των λεωφορείων, που μάλιστα θα κινούνται και προς τις δύο κατευθύνσεις.

**Η Ασκληπιού, με μία λωρίδα ανόδου, μία λεωφορειολωρίδα και ζώνη στάθμευσης, θα απαλλαγεί από τα λεωφορεία που θα εξυπηρετούνται από την Ιπποκράτους. Θα διατεθούν δύο λωρίδες, πάντα στην άνοδο, για την κίνηση των ιδιωτικών οχημάτων.

***Η Χαριλάου Τρικούπη διαθέτει σήμερα μια λωρίδα ανόδου και μία λεωφορειολωρίδα μονίμως... καταπατημένη και προβληματική. Προτείνεται να ανασάνει από τα λεωφορεία, που θα μεταφερθούν στην Ιπποκράτους, ενώ και οι δύο λωρίδες θα διατεθούν για την κίνηση των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης.

**Η Ζωοδόχου Πηγής, με μία λωρίδα καθόδου και ζώνη στάθμευσης, παραμένει ως έχει σήμερα.

**Η Μαυρομιχάλη, με μία λωρίδα ανόδου και ζώνη στάθμευσης, επίσης δεν θα αλλάξει.

Με τον προτεινόμενο ανασχεδιασμό, η Ιπποκράτους θα εξυπηρετεί 10 γραμμές στην κάθοδο και 8 στην άνοδο, που σημαίνει ότι θα περνά ένα λεωφορείο ανά 1,5-2 λεπτά και μάλιστα κινούμενο με ταχύτητα 25-30 χλμ. την ώρα, έναντι 7-9 χλμ. σήμερα. «Με αυτό τον τρόπο μπορεί να γίνει αυξομοίωση του πλάτους της λεωφορειολωρίδας, ώστε να εξασφαλιστεί περισσότερος χώρος για τους πεζούς», μας εξηγεί ο κ. Κονταργύρης.

Δενδροστοιχία

Ανά 50 μέτρα προτείνεται να διαμορφωθούν σημεία διασταύρωσης των λεωφορείων, ώστε στο υπόλοιπο μήκος της Ιπποκράτους να εξασφαλιστεί διπλή δενδροστοιχία και να μπορούν να διαμορφωθούν μικρά καθιστικά με παγκάκια. Το πλάτος της δενδροφύτευσης θα κυμαίνεται από 3 έως 6,25 μέτρα, που ειδικά στα σημεία που υπάρχουν οικοδομές με στοές θα αυξάνεται κατά 3,50 μέτρα. Το πλάτος θεωρείται ικανοποιητικό και μπορεί να εξασφαλιστεί ειδική λωρίδα για ποδήλατα, στο πλαίσιο μιας διαδρομής που θα ενώνει το κέντρο με τις κατοικημένες ζώνες του Λυκαβηττού, αλλά και των Τουρκοβουνίων. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Πολεοδομία και Χωροταξία