Έντυπη Έκδοση

Το μπουκαλάκι με τις πιραμιντόν

«Ημουν πολύ μικρός και η μητέρα μου με είχε στείλει στο φαρμακείο να πάρω πιραμιντόν, προφανώς ο αδελφός μου ήταν άρρωστος. Ο κύριος Ραφαλιάς τις έβγαλε από το μπουκαλάκι, τις έβαλε πάνω στο λευκό χαρτάκι, πάνω στο άσπρο μάρμαρο της κονσόλας. Το φιαλίδιο δεν είχε άλλες και ήταν άδειο. «Το θέλεις το άδειο μπουκαλάκι;», με ρωτάει. Η μεγάλη στιγμή! Σεισμός συγκινήσεως.

«Βιτρίνες - έργα τέχνης, γεμάτες άσπρες οπαλίνες με χρυσές γραφές»  Π. Τέτσης «Βιτρίνες - έργα τέχνης, γεμάτες άσπρες οπαλίνες με χρυσές γραφές» Π. Τέτσης Ο κύριος Ευάγγελος είχε παιδιά και ήξερε. Ισως θα αντελήφθη το ερευνητικό και θωπευτικό βλέμμα μου πάνω στο πολύτιμο αυτό μικρό κομψοτέχνημα-κόσμημα αλλά δεν μπορούσε να φανταστεί σε ποιο πέλαγος ευτυχίας με βούταγε με αυτή του την κίνηση προσφοράς, σαν να μου απένειμε το ύψιστο μετάλλιο».

Τρυφερά σημαδιακό γεγονός της παιδικής ζωής του Παναγιώτη Τέτση, έτσι όπως αποδίδεται με τον μεστά χρωματικό του λόγο στο νέο, τρίτο του βιβλίο, με τίτλο: «Φαρμακείον Ευάγγελου Ραφαλιά», εκδόσεις Καστανιώτη. «Ο Παναγιώτης Τέτσης», σημειώνει ο Θανάσης Νιάρχος, «έχοντας ως ορμητήριο τα παιδικά του χρόνια στην Υδρα και τον Πειραιά, κατορθώνει η αναπόλησή του να παίρνει έναν αισθητικό χαρακτήρα, καθώς μεταβάλλει σε έργα τέχνης όχι μόνο τις ζωγραφικές του αποτυπώσεις, αλλά και τους ανθρώπους και τους τόπους που συναπαντήθηκε μαζί τους».

«Αναλογίζομαι», προσθέτει ο ακαδημαϊκός και ζωγράφος μας, «ζυγιάζω ποια είναι η πιο συγκινητική στιγμή για μένα. Εκείνη που ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μού περνούσε στο πέτο το διάσημο της παρασημοφόρησης ή τούτη του παρελθόντος όταν κρατούσα δικό μου το άδειο μπουκαλάκι σαν πολύτιμο πετράδι; Ας μου συγχωρήσει τούτο τον παραλληλισμό ο πολύ αγαπητός κύριος Στεφανόπουλος γιατί και αυτός υπήρξε παιδί, θα 'χει νιώσει αντίστοιχες συγκινήσεις από κάποια μικροπεριστατικά. Δεν ξεχνώ, η μνήμη του παππού Ραφαλιά μού είναι ζωντανή».

Ευρωπαϊκή διάκριση

Το ετήσιο βραβείο Πασκάλ (Blaise Pascal) της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών, μια πολύ σημαντική διάκριση, απονέμεται φέτος σε έναν Ελληνα και πέντε διακεκριμένους ξένους επιστήμονες.

Συγκεκριμένα, το βραβείο λαμβάνουν ο ομότιμος καθηγητής του ΕΜΠ και ακαδημαϊκός Αντώνης Κουνάδης «για την εξαιρετική συμβολή του στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων μη γραμμικών στατικών και δυναμικών προβλημάτων ευστάθειας» και οι Τζιοβάνι Μπινάμι για τη συμβολή του στην έρευνα θεμάτων Αστρονομίας (Ιταλία), Χένρι Καγκάν για τη Χημεία (Γαλλία), Χάουαρντ Μόρις για την Ιατρική (Μεγάλη Βρετανία), Μάρτιν Σαντ για την Επιστήμη των Υλικών (Ελβετία) και Ντέιβιντ Σέρινγκτον για τη Φυσική (Μεγάλη Βρετανία). Η τελετή της απονομής των βραβείων από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Επιστημών θα γίνει στην Αθήνα στις 5 Νοεμβρίου, 10 π.μ., στην αίθουσα τελετών της Ακαδημίας Αθηνών. Ο κ. Κουνάδης έχει τιμηθεί με πολλές διακρίσεις και διεθνή βραβεία και είναι μέλος της Academia Europea, πολλών Ακαδημιών Επιστημών κ.λπ.

Βραδιά Λιστ και Σοπέν

*Το Σάββατο, ώρα 20.30, στον Φιλολογικό Σύλλογο Παρνασσός, Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8, διοργανώνεται βραδιά μουσικής και λόγου αφιερωμένη στους ρομαντικούς συνθέτες Σοπέν (φωτογρ.) και Λιστ με τον Παναγιώτη Γώγο στο πιάνο και τη Μάγδα Μαυρογιάννη, κείμενα-αφήγηση.

Παράλληλα θα λειτουργεί έκθεση φωτογραφίας, η οποία οργανώνεται με την υποστήριξη της πολωνικής πρεσβείας αφού ο Σοπέν είχε γεννηθεί σε ένα χωριό στο Δουκάτο της Βαρσοβίας. Η έκθεση αποτελείται από τρεις βασικές ενότητες: Οικογένεια και φίλοι. Τόποι που συνδέθηκαν με τη ζωή και το έργο του. Προσωπικά αντικείμενα και άλλα ντοκουμέντα. Τηλ.: 210-7234567.

Ανθρώπινο μωσαϊκό ιδεών

Τέσσερα ελληνικά σχολεία βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό του προγράμματος Μωσαϊκό Ιδεών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα -αξιοπρέπεια, ελευθερία, αλληλεγγύη, δικαιοσύνη- ο οποίος εφαρμόστηκε πιλοτικά πέρυσι σε πέντε χώρες της Ε.Ε. (Ελλάδα, Τσεχία, Εσθονία, Ρουμανία και Ιρλανδία).

Αυτά είναι τα: Γενικό Λύκειο Γιάννουλης Λάρισας, Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης, 3ο Γενικό Λύκειο Νέας Ιωνίας Αττικής, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Φυλακών Λάρισας (φωτογρ.). Μέσω του προγράμματος δόθηκε η δυνατότητα σε 7.500 μαθητές να εμβαθύνουν στο κείμενο του Ευρωπαϊκού Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων (μέσω της μεθόδου των νοητικών χαρτών). Οι 1.500 Ελληνες μαθητές από 60 σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που συμμετείχαν, παρουσίασαν εξαιρετικά πρωτότυπες και ποιοτικές εργασίες. Συγκεκριμένα, δημιούργησαν μωσαϊκά με ζωγραφιές, κολάζ, graffiti, ποιήματα, στίχους για τραγούδια και βιντεοκλίπ, κόμικς, εικονογραφημένες ιστορίες, θεατρικά δρώμενα, κεραμικά, επιτραπέζια παιχνίδια, ιστολόγια και πολλά άλλα.

Αντιθέσεις

Μιχάλης Σταθόπουλος ομότιμος καθηγητής

«Το μέτρο της δημοσιοποίησης των εισοδημάτων είναι άξιο επιδοκιμασίας»

«Βήμα»

Δημήτρης Παξινός πρόεδρος Δ.Σ. Αθηνών

«Η άρση του φορολογικού απορρήτου, εκτός από απαράδεκτη, δεν θα αποδώσει καρπούς»

 

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Στη στήλη
Ανθρώπινα