Έντυπη Έκδοση

Κατάρ και Σκαραμαγκάς

Η ΑΝΑΓΚΗ να γίνουν γρήγορα επενδύσεις, ιδιαίτερα στη σημερινή περίοδο της κρίσης, είναι επιτακτική.

Για να βγει η οικονομία από την ύφεση και για να διασωθούν -και επιπλέον να δημιουργηθούν νέες- θέσεις εργασίας, για να τιθασευθεί η καλπάζουσα ανεργία. Η αξία, λοιπόν, τέτοιων εγχειρημάτων είναι αυταπόδεικτη.

ΑΡΚΕΙ, πριν γίνουν οι εξαγγελίες και τεθούν οι υπογραφές στις συμφωνίες, να έχουν μελετηθεί όλα τα δεδομένα, για να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις. Και μέχρι στιγμής είχαμε δύο τέτοιες. Μία τις προάλλες, με τη ματαίωση της επένδυσης στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας, και μία χθες, με τις δηλώσεις του νέου ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ περίπτωση η κυβέρνηση είχε επενδύσει πολλά. Θα ήταν η πρώτη «μεγάλη δουλειά» με ξένους επενδυτές, γεγονός που θα μπορούσε να στείλει ένα καλό μήνυμα στη διεθνή οικονομική και επιχειρηματική κοινότητα, για τις επενδυτικές ευκαιρίες που υπάρχουν στη χώρα. Γι' αυτό η κυβέρνηση είχε ρίξει όλο το βάρος της στη δημιουργία του κατάλληλου κλίματος. Υπουργοί είχαν μεταβεί στο πλούσιο εμιράτο του Κατάρ και είχαν συνομιλήσει τόσο με την κορυφή της ηγεσίας του όσο και με επιχειρηματίες.

Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ είχε θεωρηθεί βέβαιη. Αλλά, τελικά, ναυάγησε. Βέβαια, ήταν μια συμφωνία μεταξύ ιδιωτικών εταιρειών, που χάλασε έστω την τελευταία στιγμή. Είτε υπερεκτιμήθηκαν τα δεδομένα είτε κάτι δεν πήγε καλά στη συνέχεια, το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Ο αρνητικός αντίκτυπος είναι δεδομένος.

ΧΘΕΣ ανέκυψε πρόβλημα με τις θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, οι οποίες μπορεί και να μην είναι τόσο διασφαλισμένες όσο έχει διαβεβαιώσει μέχρι τώρα ο υπουργός Εθνικής Αμυνας. Ενώπιόν του, ο επικεφαλής της νέας ιδιοκτήτριας εταιρείας Abu Dhabi Mar απέφυγε επιμελέστατα να εγγυηθεί τις θέσεις εργασίας. «Δεν γνωρίζω κανέναν που να μπορεί να δώσει τέτοιες εγγυήσεις», είπε ο ξένος επενδυτής.

ΠΑΝΤΩΣ, η κυβέρνηση και ο υπουργός Αμυνας, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την πώληση των ναυπηγείων, είχαν επανειλημμένα διαβεβαιώσει ότι θα προστατευθούν οι θέσεις εργασίας τόσο των εργαζομένων στα ναυπηγεία όσο και εκείνων που εργάζονται σε υπεργολαβικές επιχειρήσεις που συνδέονται με αυτά.

ΜΙΑ ΕΞΗΓΗΣΗ για τις δηλώσεις του επιχειρηματία μπορεί να είναι ότι ασκεί πίεση (ή μήπως είναι εκβιασμός;) προκειμένου να δοθούν στα ναυπηγεία και άλλες δουλειές, για παράδειγμα από το Πολεμικό Ναυτικό. Το υπαινίσσονται ορισμένες κυβερνητικές πηγές.

ΑΝ ΟΜΩΣ ισχύει αυτό, τότε σημαίνει ότι η διαπραγμάτευση που έγινε δεν ήταν απολύτως ξεκάθαρη. Διότι αν η διασφάλιση των θέσεων εργασίας συνδέεται με δουλειές που εξασφαλίζει το κράτος στον νέο επιχειρηματία (κάτι παρόμοιο γινόταν και με τους προηγούμενους), τι θα συμβεί αν οι Ενοπλες Δυνάμεις δεν χρειάζονται άλλα πλοία ή αν τελειώσουν τα κρατικά κονδύλια;

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Στη στήλη
Κύριο άρθρο