Έντυπη Έκδοση

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΡΕΛΟΚΑΜΠΕΡΩ ΙΟΚΑΣΤΗ, ΥΠΟΔΥΕΤΑΙ ΜΙΑ ΤΥΦΛΗ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΣΣΑ

Στη δικιά μου περίπτωση, η φτώχεια έκανε καλό

Αφού κατόρθωσε να γίνει της... Ιοκάστης για δύο χρονιές, ερμηνεύοντας την ομώνυμη εκκεντρική τρελοκαμπέρω ηρωίδα της κωμωδίας του Ακη Δήμου, η Σοφία Φιλιππίδου υποδύεται τώρα μια... τυφλή ζαχαροπλάστισσα.

Τα μάτια της δεκατέσσερα έχει η... τυφλή ζαχαροπλάστισσα της Σοφίας Φιλιππίδου Τα μάτια της δεκατέσσερα έχει η... τυφλή ζαχαροπλάστισσα της Σοφίας Φιλιππίδου Πρωταγωνιστεί στην κωμωδία του Θοδωρή Αθερίδη «Τυφλοσούρτης», που ανεβαίνει απόψε στο θέατρο «Μικρό Παλλάς». Εκτός από τον Θοδωρή Αθερίδη, που έχει κάνει και τη σκηνοθεσία, παίζουν οι Ζέτα Μακρυπούλια, Χρήστος Πλαΐνης, Νίκη Γαβριηλίδου.

Πώς είναι η ηρωίδα που ερμηνεύετε;

«Πολύ παράξενη, πολύ "ξένη", πολύ "μοιραία" και τυφλή! Η Αυγή Λαφαζάνη γεννήθηκε στην Αγριά του Βόλου από μάνα που ήρθε στη Νέα Ιωνία του Βόλου από τη Σμύρνη, ερωτεύτηκε στα 15 της έναν Γερμανό φυσιοδίφη 42 χρονώ, έμεινε έγκυος, γέννησε, τυφλώθηκε, την έδιωξαν οι γονείς της από το σπίτι. Κατέβηκε στην Αθήνα και έπιασε δουλειά σε ένα φούρνο. Πάνω από το φούρνο, που έγινε και ζαχαροπλαστείο, είναι μια τράπεζα και σ' αυτό το σημείο αρχίζει ένα ριφιφί, που το εξιχνιάζει η Αυγή με τα γνωστά χαρίσματα των τυφλών».

Ο τίτλος του έργου πού παραπέμπει;

«Ο Θοδωρής Αθερίδης, ερμηνεύοντας δύο ρόλους, έναν... σκύλο εκπαιδευμένο να βρίσκει μπόμπες, αλλά νυν "κουφάλογο" λόγω ατυχήματος, και το συγγραφέα στο έργο, υποθέτω πως εννοεί ότι στη ζωή μας έχουμε έναν τυφλοσούρτη για να τη βολεύουμε! Ο σκύλος, όμως, που είναι "κρυφο-ερωτευμένος" με την αστυνομικίνα του έργου, γίνεται εν τέλει ο... "τυφλοσούρτης" της».

Μια κωμωδία πού αποσκοπεί...

«Στο να διασκεδάσει τον κόσμο, να τον κάνει να νιώσει παιδί, να γελάσει, να χαρεί, να παίξει μαζί μας, να συγκινηθεί, να έχει αγωνία, όπως στα αστυνομικά! Ποιος είναι ο κλέφτης; Ποιος είναι ο κακός, τι θα πάθει; Θα κερδίσει ο καλός; Και εν τέλει ποιος είναι ο καλός και ποιος είναι ο κακός;».

Το γέλιο είναι ένα αντίδοτο στις δύσκολες μέρες που περνάμε;

«Βεβαίως, όπως και το παραμύθι. Μεγάλη διαφυγή! Δεν υποφέρεται το ζοφερό κλίμα των ειδήσεων, ούτε και η πραγματικότητα. Η ζωή στην πόλη είναι δύσκολη και στα σπίτια μέσα περνάμε χάλια. Εχουμε μεγάλη ανάγκη μιας διεξόδου, έστω και προσωρινής, στο όνειρο και στο παραμύθι».

Υπάρχει εύκολο γέλιο, υπάρχει και φινετσάτο. Τι κάνει τη διαφορά;

«Φυσικά και υπάρχει εύκολο και δύσκολο γέλιο... και υπόγειο! Υπάρχει και η σάτιρα, που σε βάζει να σκέπτεσαι και λίγο. Με τα χρόνια και λόγω εμπειρίας έμαθα να περνώ μαζί με το αστείο και κάτι ακόμα. Κι επειδή στο έργο είμαι τυφλή ζαχαροπλάστισσα, μπορώ να περάσω σαν αλχημίστρια -"μάγισσα" και άλλα πράγματα. Μην ξεχνάτε ότι η "ειδικότης" μου είναι το μεταφυσικό, το όνειρο, η μαντεία, το παραμύθι».

Πώς βλέπετε το πρωτόγνωρο πρεσάρισμα που υφίσταται ο σημερινός Ελληνας;

«Εχουν σχεδόν ειπωθεί όλα από τους δημοσιογράφους στις εφημερίδες. Και ευτυχώς! Εχουν ζουμί οι εφημερίδες πλέον! Και όλοι καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Δικαιοσύνη και τιμωρία. Δεν είναι δίκαιο να πιέζεται μόνο ο λαός, κι ας έκανε και ο λαός λάθη. Μες στο γλεντοκόπι, μέθυσε και ο λαός! Αλλά τι θα γίνει με τα πολλά λεφτά; Ποιος τα πήρε, πού τα πήγε και γιατί δεν τιμωρήθηκε κανένας; Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα αναπάντητο!».

Αισιόδοξη ή απαισιόδοξη με τον καινούργιο χρόνο που έρχεται;

«Είμαι ψύχραιμη, γιατί μεγάλωσα και ωρίμασα. Βλέπω πίσω μου το "δράμα" των γονιών μου. Προσφυγιές, πόλεμοι, εμφύλιος, πείνα, αδικία, φτώχεια, δυστυχία. Και μετά βλέπω τη δική μου περιπέτεια. Ενα κορίτσι από το πουθενά να μπορεί σήμερα να μιλάει για τα πράγματα; Χα, χα, χα! Αυτό κι αν είναι αμερικάνικο όνειρο! Γι' αυτό είμαι αισιόδοξη και ήρεμη. Στη δικιά μου περίπτωση, η φτώχεια μάς έκανε και καλό! Μπορεί οι νέες δυσκολίες να αναδείξουν νέες δυνάμεις, καινούργια ταλέντα, φρέσκιες ιδέες και να γίνει κάτι μαγικό... Να γίνει ένα θαύμα!».

info: Σκηνικά Μανώλη Παντελιδάκη, κοστούμια Νικολέτας Παναγιώτου, φωτισμοί Κατερίνας Μαραγκουδάκη. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο