Έντυπη Έκδοση

ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΠΙ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΟΥΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥΣ

Επιτέλους μετρό στην Αγ. Παρασκευή

Το τέλος του 2010 συνέπεσε με το φινάλε στο σίριαλ του σταθμού μετρό της Αγίας Παρασκευής.

Από σαράντα κύματα πέρασε η κατασκευή σταθμού του μετρό στην Αγία Παρασκευή. Από σαράντα κύματα πέρασε η κατασκευή σταθμού του μετρό στην Αγία Παρασκευή. Προκειται για τον 31ο σταθμό στο δίκτυο της πρωτεύουσας, ο οποίος στην πραγματικότητα θα εξυπηρετεί περισσότερο τους κατοίκους του Χαλανδρίου, αφού βρίσκεται σε απόσταση περίπου 300 μέτρων από την πλατεία της Αγίας Παρασκευής και σε αραιοδομημένη περιοχή, που παραμένει εκτός σχεδίου λόγω της νέας λεωφόρου Πεντέλης, που χρόνια προαναγγέλλεται αλλά ώς τώρα χάνεται στα «θα».

Η μετακόμιση του σταθμού στα όρια των δήμων Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου προέκυψε από αλλαγή στην... αλλαγή και παρέμβαση της Εκκλησίας που κάποια χρονική περίοδο είχε οδηγήσει στην ακύρωση του έργου. Οι αρχικοί σχεδιασμοί προέβλεπαν ότι η επέκταση της γραμμής από την Εθνική Αμυνα θα έφθανε στο Σταυρό. Ως τον ήδη λειτουργούντα σταθμό του Νομισματοκοπείου θα βρισκόταν κάτω από τη Μεσογείων και στη συνέχεια θα ακολουθούσε την... αόρατη λεωφόρο Πεντέλης.

Το 2000 τα σχέδια άλλαξαν και η σήραγγα θα συνέχιζε ώς την πλατεία της Αγίας Παρασκευής. Ακολούθησαν όμως αντιδράσεις από άμβωνος και διαδηλώσεις από πολίτες που ανησυχούσαν γιά την αλλοίωση της πλατείας. Οι αντιδράσεις μετέφεραν το μετρό λίγο δυτικότερα, στο σημερινό σταθμό της Δ. Πλακεντίας.

Είχε χαθεί χρόνος και το μετρό, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων, έπρεπε να πιάσει αεροδρόμιο ώς τον Αύγουστο του 2004. Οι δύο σταθμοί, στο Νομισματοκοπείο και στο Χολαργό, προβλέφθηκε να κατασκευαστούν αργότερα και τελικώς λειτούργησαν πριν από μερικούς μήνες. Στην περίπτωση της Αγίας Παρασκευής δεν μπορούσε να εξασφαλιστεί το κέλυφος του σταθμού καθώς χρειάζονταν απαλλοτριώσεις και έτσι ο σταθμός ακυρώθηκε. Επανήλθε όμως στους σχεδιασμούς το 2005. Για την κατασκευή του χρειάστηκε να κλείσει έξι μήνες η γραμμή προς το «Ελ. Βενιζέλος».

Η ημερήσια επιβατική κίνηση θα είναι χαμηλή και υπολογίζεται σε 20.000 άτομα κατά μέσο όρο. Το μετρό όμως έχει ήδη φέρει τα «δώρα» του στην περιοχή, αφού στην επιφάνειά του διαμορφώθηκε νέα πλατεία τεσσάρων στρεμμάτων.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Εκκλησία παρεμβαίνει στα έργα του μετρό:

*Στην επέκταση προς Πειραιά η γραμμή «ψαλιδίστηκε» κατά ένα χιλιόμετρο και δεν θα καταλήγει στην Ευαγγελίστρια, λόγω αντιδράσεων της μητρόπολης που φοβάται αρνητικές επιπτώσεις στον περιβάλλοντα χώρο του γηροκομείου.

*Η μεγαλύτερη αλλαγή είχε γίνει το 1995 στο τμήμα Σύνταγμα-Μοναστηράκι. Η σήραγγα μετατοπίστηκε από την Μητροπόλεως κάτω από την πεζοδρομημένη Ερμού ώστε να μην προκαλέσει ζημιές στο μητροπολιτικό ναό που είχε υποστεί ζημιές στους σεισμούς του 1981. Οι γκρίνιες συνεχίστηκαν, αυτή τη φορά για το φρεάτιο εξαερισμού και η άδεια δόθηκε αφού το Δημόσιο ανέλαβε το κόστος της στατικής ενίσχυσης του ναού.

*Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κόντρα με την μητρόπολη Θεσσαλονίκης, που με αλλεπάλληλες προσφυγές στη Δικαιοσύνη επιχειρεί να μπλοκάρει τον προβλεπόμενο σταθμό στο Παπάφειο, σε χώρο του κοινωφελούς ιδρύματος της Εκκλησίας.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Ανάπτυξης
Συγκοινωνίες-Μεταφορές