Ηλεκτρονική Έκδοση

Τη χαμένη Ατλαντίδα υποστηρίζουν ότι βρήκαν οι επιστήμονες

Σε μια βαλτώδη περιοχή της νότιας Ισπανίας εντοπίστηκε πιθανόν η χαμένη πόλη της Ατλαντίδας, από μια διεθνή ερευνητική ομάδα αρχαιολόγων και γεωλόγων, με επικεφαλής τον αρχαιολόγο καθηγητή Ρίτσαρντ Φρόϊντ, του πανεπιστημίου του Χάρτφορντ στο Κονέκτικατ των ΗΠΑ.

Φανταστική απεικόνιση της Χαμένης πόλης της Ατλαντίδας Φανταστική απεικόνιση της Χαμένης πόλης της Ατλαντίδας Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ένα γιγάντιο τσουνάμι «κατάπιε» τη μυθική μητρόπολη, για την οποία έγραψε ο φιλόσοφος Πλάτωνας πριν από περίπου 2.400 χρόνια, ωστόσο πολλοί επιστήμονες θεωρούν ότι δεν έχει σχέση με την ιστορική πραγματικότητα. «Αυτή είναι η δύναμη των τσουνάμι. Είναι τόσο δύσκολο να καταλάβουμε ότι μπορεί να σαρώσουν την ενδοχώρα σε βάθος 100 χλμ. και γι’ αυτό ακριβώς μιλάμε (σ.σ. στην περίπτωση της Ατλαντίδας)», δήλωσε ο Φρόϊντ στο πρακτορείο Reuters.

Οι Αμερικανοί, Καναδοί και Ισπανοί ερευνητές αρχαιολόγοι και γεωλόγοι  χρησιμοποίησαν μια δορυφορική φωτογραφία που εμφανίζει τα ίχνη μιας βυθισμένης πόλης βόρεια του ισπανικού λιμανιού του Κάδιθ (τα Γάδαρα των αρχαίων Ελλήνων). Η πόλη βρίσκεται λίγο έξω από τα στενά του Γιβραλτάρ, στην περιοχή του Ατλαντικού και κατ’ αρχάς χρονολογείται πριν από 4.000 χρόνια. Σ’ αυτή την τεράστια βαλτώδη περιοχή του Πάρκου Ντόνα Άνα, ένα από τα πιο εκτεταμένα έλη της Ευρώπης, στο αχανές δέλτα του ποταμού Γουαδαλκιβίρ, οι ερευνητές πιστεύουν ότι βρήκαν την Ατλαντίδα, με τη βοήθεια υπόγειων ραντάρ, ψηφιακής χαρτογράφησης της περιοχής και της σύγχρονης υποθαλάσσιας τεχνολογίας.

Εξάλλου, οι ερευνητές πιστεύουν ότι την θεωρία τους ενισχύει η ανακάλυψη - από την ίδια επιστημονική ομάδα - στην κεντρική Ισπανία, μιας παράξενης σειράς ιχνών άλλων πόλεων, που θεωρούν ότι παραπέμπει στην κατασκευή «αναμνηστικών πόλεων», οι οποίες χτίστηκαν κατά το πρότυπο της Ατλαντίδας, όταν οι εναπομείναντες κάτοικοί της αναγκάστηκαν να μετακομίσουν πιο βόρεια και πιο βαθιά στο εσωτερικό της χώρας. Η ανακάλυψη παρουσιάστηκε την Κυριακή σε ειδική εκπομπή με τίτλο «Βρίσκοντας την Ατλαντίδα» στο κανάλι του National Geographic.

Ο Φρόϊντ παραδέχτηκε ότι είναι δύσκολο να αποδειχτεί με βεβαιότητα πως πρόκειται για την Ατλαντίδα, δήλωσε όμως πεπεισμένος ότι πρόκειται περί αυτής. «Βρήκαμε κάτι που κανείς άλλος δεν είχε δει πριν, πράγμα που παρέχει ένα βαθμό αξιοπιστίας, ειδικά στην αρχαιολογία». Στη συγκεκριμένη περιοχή της Ισπανίας έχουν αναφερθεί τσουνάμι εδώ και αιώνες, με μεγαλύτερο αυτό που έπληξε την Λισαβόνα το 1755 και είχε ύψος δεκαώροφου κτιρίου.

Οι ερευνητές σχεδιάζουν περαιτέρω ανασκαφές στην περιοχή αυτή της νότιας Ισπανίας, καθώς και στις μυστηριώδεις «πόλεις» σε απόσταση περίπου 240 χλμ., για να μελετήσουν τους γεωλογικούς σχηματισμούς και να χρονολογήσουν αντικείμενα που θα ανακαλυφθούν.

Σε άλλες περιοχές του κόσμου, που κατά καιρούς έχουν προταθεί ως πιθανές τοποθεσίες της χαμένης Ατλαντίδας, συμπεριλαμβάνεται και η αρχαία Θήρα (Σαντορίνη).

(Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

4 σχόλια

1 Ο/Η Θάνος έγραψε: (πριν 3 έτη)
Στο βιβλίο του συγγραφέα Πλάτωνα αναγράφεται και το ηφαίστειο, το οποίο και επεξηγεί την βύθιση της θρυλικής νήσου της Ατλαντίδας. Αν η τοποθεσία που βρήκαν δεν έχει ηφαίστειο, τότε δεν είναι η Ατλαντίδα. Επίσης για να το έγραψε ο Πλάτωνας ως Έλληνας, λογικά θα είναι κάπου κοντά στα χωρικά ύδατα της Ελλάδας. Θα χαιρόμουν ιδιαίτερα να δω από κοντά την Χαμένη Ατλαντίδα, γιατί πάντα μου άρεσε η μυθυλογία της από διαφόρους συγγραφείς.
2 Ο/Η Χρήστος έγραψε: (πριν 3 έτη)
Αρχαίες πόλεις βυθισμένες υπάρχουν πολλές στη Μεσόγειο. Το ότι πολλοί αναζητούν ή λένε ότι βρήκαν την Ατλαντίδα σημαίνει δύο πράγματα. Ότι οι παλαιοί μύθοι -ή ιστορίες- συγκινούν τους ερευνητές. Ή ότι επειδή οι παλαιοί μύθοι -ή ιστορίες- συγκινούν τους απλούς ανθρώπους, οι επιστήμονες τους εκμεταλεύονται για να πετύχουν δημοσιότητα για τη δουλειά τους και να κερδίσουν αναγνώριση δόξα και χρηματοδότηση για νέα έρευνα. Άλλο να βρίσκεις τη Χαμένη Ατλαντίδα, το παλάτι του Οδυσσέα, τον τάφο του Αλεξάνδρου, και άλλο να βρίσκεις μια ανώνυμη πόλη, παλάτι, τάφο. Το πρώτο εξάπτει περισσότερο τη φαντασία και δκαιώνει τους μύθους. Και οι άνθρωποι έχουν ανάγκη να πιστεύουν στα παραμύθια. Το δεύτερο έιναι πολύ ενδιαφέρον αλλά σε πιό στενό καθαρά ακαδημαϊκό κύκλο.
3 Ο/Η Μιχάλης έγραψε: (πριν 3 έτη)
Θάνο, οι τότε Έλληνες δεν είχαν την μανία που έχουν οι σημερινοί με τα χωρικά τους ύδατα.

Οπότε μην το δένεις κόμπο πως η Ατλαντίδα πρέπει να βρίσκεται εντός ελληνικών υδάτων.

Θα συμφωνήσω για το ηφαίστειο πάντως.
4 Ο/Η Γεώργιος Α. Βλάχος έγραψε: (πριν 3 έτη)