Έντυπη Έκδοση

ΜΑΡΑΖΩΝΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ, ΚΛΕΙΣΤΟΣ Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΛΟΓΩ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ

Βικτωρία θυσία στο δωδεκάθεο

«Δε φταίτε εσείς, δε φταίμε εμείς, φταίει ο Χατζηπετρής...». Το γνωστό άσμα του Λουκιανού Κηλαηδόνη, που μπορεί να παραφραστεί και να ταιριάξει «γάντι» στην πλειονότητα των καθυστερήσεων ανά την ελληνική επικράτεια, «τραγουδούν» εργολάβοι, ΗΣΑΠ, υπουργείο Υποδομών και υπουργείο Πολιτισμού για το σταθμό του ηλεκτρικού της πλ. Βικτώριας.

Δύο χρόνια και τέσσερις παρατάσεις μετράει ο «εκσυγχρονισμός» της γραμμής του ΗΣΑΠ στο τμήμα Μοναστηράκι - Αττική, με αποτέλεσμα κάτοικοι, καταστηματάρχες και επισκέπτες της πλατείας Βικτωρίας να ταλαιπωρούνται επί μακρόν. Η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού ξεκίνησε στις αρχές του 2009 και σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό τα έργα θα ολοκληρώνονταν το Μάρτιο του 2010.

Η πρώτη αναβολή έκανε λόγο για ολοκλήρωση των έργων τον περασμένο Ιούνιο, η δεύτερη για το φθινόπωρο του 2010 και η τρίτη για το Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Ενα μήνα πριν από την τελευταία καταληκτική ημερομηνία ανακοινώθηκε από τον ΗΣΑΠ ότι δίνεται καινούργια παράταση, χωρίς αυτή τη φορά να διευκρινίζεται το ακριβές χρονοδιάγραμμα.

Σχεδόν για όλες τις παρατάσεις προτάσσεται η δικαιολογία των αρχαιολογικών ευρημάτων, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και το επιχείρημα της απεργίας των μεταφορέων το περασμένο καλοκαίρι για τη μη έγκαιρη παράδοση των υλικών που απαιτούνταν... Ο προϋπολογισμός του έργου δε, ανέρχεται σε 109 εκατομμύρια ευρώ.

Αυτή τη στιγμή το πρόβλημα επικεντρώνεται στη μοναδική ανασκαφή που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Αρχαία Αγορά, όπου αποκαλύφθηκε ο Βωμός των Δώδεκα Θεών, μνημείο γνωστό στους αρχαιολόγους και δημοσιευμένο από την εποχή που πρωτοπέρασε ο ηλεκτρικός από το Θησείο. Βρέθηκε και η συνέχεια του Βωμού, και κάποιοι αρχαιολόγοι θεωρούν το εύρημα σημαντικό, διότι οριοθετεί το χώρο της αθηναϊκής αρχαίας αγοράς.

Κατάχωση

«Η ανασκαφική έρευνα σ' αυτό το σημείο έχει ολοκληρωθεί και γίνεται αποτύπωση του μνημείου», εξήγησε στην «Ε» η διευθύντρια Αρχαιοτήτων, Νικολέττα Βαλάκου. Θα ακολουθήσει κατάχωση του μνημείου με τρόπο τέτοιο ώστε αν αποφασιστεί κάποια στιγμή η ανάδειξή του, να είναι εφικτή χωρίς τίποτα να έχει καταστραφεί.

«Το θέμα δεν είναι του υπουργείου Πολιτισμού. Αφορά το ελληνικό κράτος και οφείλουμε να δώσουμε στην Πολιτεία το χρόνο να επεξεργαστεί όλα τα δεδομένα. Εφόσον τίποτα δεν θα καταστραφεί, ποιος μας εμποδίζει να εξετάσουμε εναλλακτικούς τρόπους διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε να γίνουν τα σπουδαία αυτά τεκμήρια του παρελθόντος ορατά και επισκέψιμα;» τόνισε η γ.γ. του ΥΠΠΟΤ, Λίνα Μενδώνη, η οποία περιμένει αντίστοιχης σημασίας ευρήματα και στο ρεύμα καθόδου της γραμμής. Εάν αυτό επαληθευτεί, νέες καθυστερήσεις περιμένουν το επιβατικό κοινό.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Ανάπτυξης
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Υπουργείο Πολιτισμού