Έντυπη Έκδοση

Μικρές ειδήσεις

» Η Honda συνεργάζεται με τη CEP για να αναπτυχτούν πιο γρήγορα οι υποδομές ανεφοδιασμού των αυτοκινήτων με υδρογόνο.

Η CEP είναι το σημαντικότερο πρόγραμμα δοκιμής υποδομής υδρογόνου και οχημάτων κυψελών καυσίμου στην Ευρώπη. Συμμετέχουν κατασκευαστές αυτοκινήτων, εταιρείες υποδομών και ενέργειας και η γερμανική κυβέρνηση. Στόχος της είναι να προετοιμάσει το έδαφος για τον ερχομό της υδρογονοκίνησης στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η Honda διέθεσε δύο υδρογονοκίνητα FCX Clarity. Το όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων της Honda υπερτερεί των ανταγωνιστικών μοντέλων γιατί εφοδιάζεται με κυψέλες καυσίμου και μπαταρίες ιόντων λιθίου τελευταίας γενιάς. Επίσης διαθέτει ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και ρεζερβουάρ αποθήκευσης υδρογόνου 171 λίτρων.

Στις κυψέλες καυσίμου το υδρογόνο ενώνεται με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας και από την αντίδραση παράγονται ηλεκτρική ενέργεια και νερό. Η ηλεκτρική ισχύς μεταφέρεται στον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους μπροστινούς τροχούς του αυτοκινήτου, ενώ το νερό αποβάλλεται στην ατμόσφαιρα. Η ανάκτηση της κινητικής ενέργειας από το φρενάρισμα του οχήματος και την επιβράδυνση αποθηκεύεται μαζί με την περίσσεια ενέργειας της κυψέλης καυσίμου στην μπαταρία ιόντων λιθίου.

Η αναβαθμισμένη συστοιχία κυψελών καυσίμου έχει μικρότερο βάρος από τις αντίστοιχες κατασκευές και λόγω των περιορισμένων διαστάσεών της τοποθετείται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Προσφέρει υψηλή απόδοση 100 KW και είναι απαλλαγμένη από το μειονέκτημα της λειτουργίας σε χαμηλές θερμοκρασίες. Οι δοκιμές έδειξαν ότι λειτουργεί σε θερμοκρασίες έως -30° C.

Σε παλαιότερη σύντομη οδήγηση στη Γερμανία διαπιστώσαμε ότι η ισχύς είναι άμεσα διαθέσιμη. Ο ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις. Στην καμπίνα φτάνει μόνο ένας μικρός θόρυβος από τη λειτουργία του ηλεκτρικού μοτέρ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων