Έντυπη Έκδοση

Παιδικοί σταθμοί

Πώς διαλέγουμε το κατάλληλο μέρος

Η τελική επιλογή του βρεφονηπιακού σταθμού πρέπει να στηριχθεί σε ορισμένα κριτήρια για τα οποία οι παιδίατροι οφείλουν να ενημερώσουν τους γονείς.

Η επιλογή παιδικού σταθμού -ιδιωτικού ή δημόσιου-, όπως και η επιλογή σχολείου, δεν είναι απλή υπόθεση, με δεδομένο ότι εκεί τα παιδιά θα περνούν μεγάλο διάστημα του χρόνου τους Η επιλογή παιδικού σταθμού -ιδιωτικού ή δημόσιου-, όπως και η επιλογή σχολείου, δεν είναι απλή υπόθεση, με δεδομένο ότι εκεί τα παιδιά θα περνούν μεγάλο διάστημα του χρόνου τους Οι βασικές προϋποθέσεις ενός κατάλληλου βρεφονηπιακού σταθμού θεωρούνται η μικρή απόσταση από το σπίτι του παιδιού ή τον τόπο εργασίας των γονέων, η αυστηρή πρόσληψη και όχι συχνή εναλλαγή του προσωπικού. Επίσης η ισόρροπη αριθμητική σχέση προσωπικού-παιδιών. Αυτή στηρίζεται στην αρχή σύμφωνα με την οποία όσο μικρότερη η ηλικία του παιδιού τόσο περισσότεροι οι επιβλέποντες, που πρέπει κατά προτίμηση να είναι βρεφονηπιοκόμοι ή παιδαγωγοί. Η επιλογή παιδικού σταθμού -ιδιωτικού ή δημόσιου- όπως και η επιλογή σχολείου δεν είναι απλή υπόθεση, με δεδομένο ότι εκεί τα παιδιά θα περνούν μεγάλο διάστημα του χρόνου τους, εκεί θα μυηθούν σε αυτό που λέμε σχολική ζωή, εκεί θα κάνουν τις πρώτες τους φιλίες, εκεί θα καλλιεργήσουν για πρώτη φορά σε βάθος τις δεξιότητές τους.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Ιδιοκτητών Παιδικών Σταθμών -δείτε περισσότερα στο www.babyspace.gr- μας συμβουλεύει τι πρέπει να κάνουμε πριν επιλέξουμε παιδικό σταθμό.

1. Ερευνα αγοράς: Πριν επιλέξουμε παιδικό σταθμό, κάνουμε έρευνα αγοράς. Επικοινωνούμε τηλεφωνικώς με τους διαθέσιμους παιδικούς σταθμούς της περιοχής μας και ζητούμε αναλυτική ενημέρωση για θέματα που αφορούν το πρόγραμμα, το φαγητό, το ωράριο κ.ά.

2. Γνωριμία με τον χώρο: Κατά την επίσκεψή μας στον υποψήφιο παιδικό σταθμό που θα δεχτεί το παιδί μας, δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στο πώς είναι οργανωμένοι οι εσωτερικοί και οι εξωτερικοί χώροι του. Οι χώροι πρέπει να μπορούν να αερίζονται ικανοποιητικά, να είναι «καθαροί» από επικίνδυνα εμπόδια για το παιχνίδι των παιδιών, τα παιχνίδια στους εσωτερικούς χώρους αλλά και στην αυλή πρέπει να είναι κατάλληλα για την ηλικία των παιδιών για τα οποία προορίζονται, ο χώρος γενικά πρέπει να ενισχύει την ανάγκη για δράση, παιχνίδι και έκφραση των παιδιών, χωρίς να τα θέτει σε κίνδυνο.

3. Εκπαιδευτικό προσωπικό: Κατά την επίσκεψή μας στον παιδικό σταθμό, φροντίζουμε να γνωρίσουμε τους υπευθύνους. Δεν παραλείπουμε να ρωτήσουμε αν ο παιδικός σταθμός διαθέτει ψυχολόγο, πώς γίνεται η ένταξη των παιδιών που για πρώτη φορά πάνε στον παιδικό σταθμό και πώς αντιμετωπίζονται από το προσωπικό οι κρίσεις (τσακωμοί, δαγκώματα, μαλλιοτραβήγματα κ.ά. μεταξύ των παιδιών).

4. Εξετάζουμε αν ο παιδικός σταθμός διαθέτει πλήρες φαρμακείο, γιατρό ή νοσοκόμα, ενώ δεν παραλείπουμε να ρωτήσουμε πώς χειρίζονται την περίπτωση που κάποιο παιδί πρέπει να μεταφερθεί εκτάκτως σε νοσοκομείο.

5. Ο σωστά οργανωμένος παιδικός σταθμός, πριν από την εγγραφή του παιδιού, μας ζητεί να δηλώσουμε εγγράφως ποιος θα το παραλαμβάνει καθημερινά. Σε περίπτωση που οποιοσδήποτε άλλος παρουσιαστεί να παραλάβει το παιδί, οι δασκάλες δεν το επιτρέπουν αν δεν έχουν λάβει έκτακτη, έγκαιρη ενημέρωση από τους γονείς ή κηδεμόνες.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Παιδί