Έντυπη Έκδοση

Τα εισιτήρια ... κόπηκαν

Η ΜΑΡΙΑΝ Φέιθφουλ ανέβηκε στον Λυκαβηττό έχοντας ελάχιστους παρέα.

ΜΑΡΙΑΝ ΦΕΪΘΦΟΥΛ ΜΑΡΙΑΝ ΦΕΪΘΦΟΥΛ Ο Νικ Κέιβ ακύρωσε την συναυλία του στη Θεσσαλονίκη γιατί η προπώληση ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Η Σεζάρια Εβόρα (εμφανίστηκε με τη Λούρα στο Λυκαβηττό) μπορεί να μην είχε ιδέα για την ελληνική κρίση, αλλά κατάλαβε πως το κοινό αδυνατεί να ανταποκριθεί στο κάλεσμά της όπως παλαιότερα. Οι χιπ χοπ House of Pain, από την άλλη, είναι πασίγνωστοι στην Αμερική αλλά στην Αθήνα χρειάστηκε να μεταφερθούν στο Fuzz (από το Terravibe) για να μην νιώθουν μοναξιά. Οσο για εκείνους που ρίσκαραν και κάλεσαν την Εϊμι Γουάινχαουζ στο Ejekt Festival, μάλλον κατάλαβαν με το χειρότερο τρόπο πως η εποχή δεν σηκώνει παράτολμες κινήσεις.

Οι περισσότεροι διοργανωτές μετρούν ήδη τις πρώτες τους απώλειες. Καθώς περνούν οι μέρες, η λίστα με τις συναυλίες που δεν πήγαν καλά απλώς μεγαλώνει. Κι αν κρίνουμε από τους ρυθμούς με τους οποίους κινείται η προπώληση στις συναυλίες που απομένουν, οι ζημιές στο τέλος του καλοκαιριού θα είναι ανυπολόγιστες. «Ζούμε μια πρωτοφανή κατάρρευση ενός ολόκληρου χώρου από τον οποίο τρέφονται εκατοντάδες οικογένειες: από τα γραφεία και τους υπαλλήλους μας μέχρι εκείνους που τυπώνουν ή κολλούν αφίσες, τους εκατοντάδες τεχνικούς, μεταφορείς, ξενοδόχους, εστιάτορες, υπαλλήλους security», λέει ο Διονύσης Ποτσολάκης, εκ μέρους της εταιρείας On Stage. «Δυστυχώς, όπως πολλά πράγματα σε αυτή τη χώρα, ο χώρος του πολιτισμού φούσκωσε και έσκασε. Μιλάμε για πλήρη ανατροπή της πολιτιστικής δραστηριότητας: αν μέχρι πέρυσι πραγματοποιούνταν 1.000 συναυλίες, φέτος υπολογίζουμε περί τις 200».

Ο κύκλος εργασιών συνεχώς συρρικνώνεται, οι διοργανωτές καταφεύγουν στα δικαστήρια για ανεξόφλητα χρέη ετών από τους δήμους, ενώ οι υποχρεώσεις (ΙΚΑ, φόροι, ΦΠΑ) διαρκώς αυξάνονται. Κι ενώ μέχρι πέρυσι το κοινό παραπονιόταν για τα ακριβά εισιτήρια των συναυλιών, φέτος μοιάζει να τις έχει διαγράψει από τις καλοκαιρινές του συνήθειες. «Σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα στοιχεία η πτώση στα εισιτήρια, ανεξάρτητα από το πόσο δημοφιλής είναι ο καλλιτέχνης, αγγίζει το 70%», συμπληρώνει ο ίδιος.

«Δεν φτάνει η πτώση στα εισιτήρια και στον αριθμό των συναυλιών, έχουμε και ένα νέο φαινόμενο: την "εξαφάνιση" της προπώλησης», λέει η Δήμητρα Μαντζούκα, διευθύντρια της Spicy Entertainment. «Ο κόσμος, εκτός από αγανακτισμένος, είναι φοβισμένος κι επιφυλακτικός. Ως αποτέλεσμα αποφασίζει την τελευταία στιγμή. Αυτό για ένα γραφείο παραγωγής δημιουργεί ένα εντελώς ανασφαλές περιβάλλον. Με αυτά τα δεδομένα ελπίζουμε να φτάσουν οι Judas Priest τα 9.000 εισιτήρια και οι Thirty Seconds to Mars κάτι περισσότερο».

Μέσα σε όλη αυτήν τη σκοτεινιά, φωτεινή εξαίρεση μοιάζει να είναι η περίπτωση του Ρότζερ Γουότερς (τα εισιτήρια της πρώτης βραδιάς εξαντλήθηκαν αμέσως κι έτσι προστέθηκαν δύο ακόμα) καθώς και η τρίτη μέρα του Rockwave, όπου οι Prodigy έχουν ήδη ικανοποιητική προπώληση και σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, μπορεί να συγκεντρώσουν στη Μαλακάσα 20.000 θεατές. Επίσης περίφημα πάει η περιοδεία των Πυξ Λαξ. Στα Ιωάννινα υποχρεώθηκαν να προσθέσουν και δεύτερη βραδιά (αφού για την πρώτη τα εισιτήρια εξαντλήθηκαν αμέσως), ενώ για τη βραδιά στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας έχουν ήδη ξεπεράσει τα 40.000 προπωλημένα εισιτήρια. Καλά, αλλά όχι όσο πέρυσι, πήγε και το Sonisphere, αφού η παρέα των Iron Maiden και Slipknot ανταμείφθηκε με 15.000 κόσμου. Ικανοποιητική η προσέλευση των Interpol -υπολογίζονται 2.000 θεατές. Οσο για το φεστιβάλ Ejekt, η αναβολή της εμφάνισης της Εϊμι Γουάινχαουζ σίγουρα εξαγρίωσε εκείνους που πήραν μόνο 10 ευρώ επιστροφή (από τα 50 που στοίχιζε το εισιτήριο). Ωστόσο, οι λοιποί (Moby, Vaccines, κ.λπ.) έπαιξαν κανονικά και κατάφεραν να συγκεντρώσουν 5.000 θεατές.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Τελευταίες ειδήσεις στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός
Μαρμάρινη θύρα στον τρίτο θάλαμο στον τάφο της Αμφίπολης
Βιβλιοπαρουσίαση: Μιλιταρισμός και Αντιμιλιταρισμός
Ένας mikrocosmos συνεντεύξεων...
Τα νεότερα από τις ανασκαφές στην Αμφίπολη
Ο θόρυβος των αριθμών