Έντυπη Έκδοση

«ΤΣΙΤΣΙΜΠΙΡΑ» Γ. ΧΕΙΜΑΡΙΟΥ

Προτάσεις συνεργασίας από Ευρώπη και ΗΠΑ

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ του αναψυκτικού «τσιτσιμπίρα» που παράγει η κερκυραϊκή βιοτεχνία Γ. Χειμαριού αποτελεί τυπικό παράδειγμα για το πώς μπορούν να συνδυαστούν μοναδικά ελληνικά προϊόντα με τον τουρισμό με σκοπό να δημιουργηθούν υγιείς βιώσιμες επιχειρήσεις που απασχολούν ντόπιους εργαζόμενους, σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.

Γ. ΧΕΙΜΑΡΙΟΣ Γ. ΧΕΙΜΑΡΙΟΣ  Ταυτόχρονα, όμως, αποτελεί παράδειγμα μικρής ελληνικής επιχείρησης η οποία, αν και έχει όλες τις δυνατότητες να αναπτυχθεί, εντούτοις «κόβεται» από προγράμματα επιδότησης, παρ' ότι εξασφαλίζει θετικές αξιολογήσεις.

Η «τσιτσιμπίρα» αποτελεί παραφθορά από τα αγγλικά του «ginger beer» και είναι το αναψυκτικό που έφεραν το 1860 στο νησί των Φαιάκων οι Αγγλοι. Θεωρούνταν το αναψυκτικό των γαλαζοαίματων και μέχρι το 1995 παράγονταν από μικρά εργαστήρια της Κέρκυρας. Σήμερα, όμως, η βιοτεχνία του Γ. Χειμαριού απέμεινε η μόνη που το παράγει.

Εποχική κατανάλωση

«Η συνταγή του περιλαμβάνει μόνο τζίντζερ (τη γνωστή πιπερόριζα), φρέσκο λεμόνι, νερό και ζάχαρη και καθόλου συντηρητικά ή ανθρακικό. Γι' αυτό και δεν συντηρείται για μεγάλο διάστημα: έως τρεις μήνες στο ψυγείο. Ετσι, η παραγωγή και η κατανάλωσή του είναι σε μεγάλο βαθμό εποχική» λέει ο Γιώργος Χειμαριός.

Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της μικρής επιχείρησης, την περίοδο αιχμής, το καλοκαίρι, η ημερήσια παραγωγή φθάνει τα 200 κιβώτια των 24 φιαλών και υπολογίζεται ότι κατά το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου καταναλώνεται από περίπου 5.000 Ελληνες και ξένους επισκέπτες του νησιού. Το 80% της πελατείας είναι Κερκυραίοι και έλληνες επισκέπτες και το 20% ξένοι τουρίστες, κυρίως Ευρωπαίοι, που επιλέγουν την Κέρκυρα για τις διακοπές τους.

Η μικρή επιχείρηση εξελίχθηκε από εργαστήριο σε βιοτεχνία όταν πέρασε στα χέρια του Γ. Χειμαριού το 1977 (μέχρι τότε ανήκε στον θείο του). Η ζήτηση είναι ιδιαίτερα υψηλή τα καλοκαίρια και, ήδη, η μικρή εταιρεία δέχεται προτάσεις από το εξωτερικό προκειμένου να εξάγει τα αναψυκτικά της. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους της βιοτεχνίας, έχει δεχθεί προτάσεις συνεργασίας από την Κύπρο, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ.

Παράλληλα, προσπαθεί να διανείμει τα προϊόντα της και σε άλλες περιοχές της χώρας και, ήδη, έχουν κλειστεί σχετικές συμφωνίες για να διανέμεται η «τσιτσιμπίρα» στην Αθήνα, το Ναύπλιο και την Ιθάκη, ενώ γίνονται συζητήσεις για τη διανομή της και στα υπόλοιπα Επτάνησα.

Για να μπορέσει να επεκταθεί, όμως, η μικρή επιχείρηση χρειάζεται να αυξήσει την παραγωγή της. Γι' αυτό και έκανε δύο προσπάθειες την τελευταία διετία να εξασφαλίσει επιδοτήσεις μέσω του ΕΣΠΑ.

«Για την πρώτη αίτηση, που καταθέσαμε το 2009, η πρότασή μας εξασφάλισε θετική αξιολόγηση, αλλά ενημερωθήκαμε εγγράφως ότι δεν μπορούμε να λάβουμε επιδότηση επειδή δεν υπάρχουν πόροι. Σε δεύτερη αίτησή μας ζητήσαμε την επιδότηση για τις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις που σχεδιάζουμε. Μας είπαν ότι για να επιδοτηθούμε έπρεπε η επιχείρηση να βρίσκεται σε βιομηχανικό πάρκο. Κάτι που δεν υπάρχει στην Κέρκυρα και είναι μάλλον απίθανο να δημιουργηθεί».

«Για την τρίτη αίτηση που υποβάλλαμε στις αρχές του χρόνου, για την επιδότηση νέου εξοπλισμού, ακόμα περιμένουμε απάντηση...» σημειώνει ο Γ. Χειμαριός.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Επιχειρήσεις
Για το ίδιο θέμα
Τη δική τους μάχη δίνουν οι τοπικές βιοτεχνίες αναψυκτικών