Έντυπη Έκδοση

Η Καισαριανή στο «απόσπασμα»

Ο δενδρόφυτος πεζόδρομος της ζώνης του Ηριδανού, τα πάρκα των οδών Μισούντος και Ανδρέα Δημητρίου, οι λόφοι Αράπη και Αϊ-Γιάννη, όλα στο δήμο της Καισαριανής, είναι τα υποψήφια «θύματα» των νέων αυτοκινητόδρομων Αττικής που προωθεί ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς.

Δημιουργεί επιπλέον έναν τεράστιο οδικό κόμβο στο στρατόπεδο Σακέτα, στην... προστατευόμενη ζώνη του Υμηττού, απ' όπου προβλέπεται να ξεκινούν οι δύο σήραγγες που θα διατρέχουν το βουνό, με απολήξεις προς τα νότια προάστια και τα Μεσόγεια.

Την τελευταία δεκαετία, από τότε που δόθηκε στην κυκλοφορία η περιφερειακή Υμηττού, ο κεντρικός δρόμος της Καισαριανής αποτελεί τη μόνη διέξοδο για όσους κατευθύνονται προς το κέντρο της Αθήνας και προς ένα σημαντικό τμήμα του Πειραιά.

«Η λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως είναι ένας τοπικός δρόμος που δεν επαρκεί για τέτοια κυκλοφορία, η οποία διχοτομεί την πόλη μας», δήλωσε στην «Κ.Ε.» ο δήμαρχος Σπ. Τζόκας.

Αύξηση των τροχαίων

Συνορεύει άμεσα με δημοτικό σχολείο, με το γυμναστήριο και την κεντρική πλατεία, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί τα τροχαία. Μελέτες που έχουν γίνει από την ομάδα του καθηγητή του Πανεπιστημίου Μ. Σανταμούρη έδειξαν ότι το 80% της κυκλοφορίας είναι διερχόμενα από την Καισαριανή και μόνο το υπόλοιπο 20% καλύπτει τοπικές ανάγκες.

Λόγω του μικρού πλάτους, αλλά και των παρκαρισμένων οχημάτων, οι ουρές είναι ατελείωτες τις ώρες αιχμής, ενώ πολλοί οδηγοί έχουν βρει διέξοδο χρησιμοποιώντας τον δρόμο που διατρέχει την Πανεπιστημιούπολη.

«Σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο, είχαμε υποβάλει μελέτη στο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ για υπόγειο δρόμο μέσα στα όρια της Πανεπιστημιούπολης που θα κατέληγε στην περιοχή Κάραβελ-Χίλτον και δεν θα επηρεάζει την Καισαριανή», επισημαίνει ο δήμαρχος και προσθέτει: «Η λύση που προτείνει ο κ. Σουφλιάς είναι διαφορετική και μετατρέπει την πόλη μας σε πύλη εισόδου και εξόδου για ολόκληρο το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων της Αττικής».

Εκτιμήσεις υπολογίζουν ότι το νέο δίκτυο θα εξυπηρετεί περίπου 2 εκατ. μετακινήσεις την ημέρα, έναντι 320.000 σήμερα της Αττικής Οδού.

Τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ για τη σύνδεση του κέντρου της πρωτεύουσας με την Αττική Οδό και τις επεκτάσεις της, προβλέπουν νέο αυτοκινητόδρομο μέσα από τη ζώνη πρασίνου της Πανεπιστημιούπολης, μήκους 3,8 χλμ. (τα 1,6 χλμ. θα είναι υπόγεια).

Μάλιστα, ένα μικρό κομμάτι, περίπου 400 μέτρων, θα γίνει με τη μέθοδο cut and cover (σκάψιμο σε ανοικτό όρυγμα), που το ίδιο το υπουργείο ομολογεί ότι θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα κατά τη φάση κατασκευής.

Τέλος στο... πράσινο

Το πιο επιβαρυντικό, όμως, που διαφοροποιείται από την πρόταση του δήμου, είναι ότι το υπογειοποιημένο τμήμα θα είναι μικρότερο και θα σταματά λίγο πριν την οδό Ούλοφ Πάλμε, προκαλώντας έμφραγμα στους ήδη ανεπαρκείς τοπικούς δρόμους.

«Μετά τον Νικ. Κακλαμάνη που επιβουλεύεται το πάρκο των οδών Κύπρου και Πατησίων, ο κ. Σουφλιάς με τους αυτοκινητόδρομους αφανίζει το πράσινο της Καισαριανής και του Υμηττού», μας είπαν οι αρχιτέκτονες Γ. Αδάμος και Αρτεμις Δραζίνου, που μετέχουν στην ομάδα του δήμου για την αξιολόγηση των επιπτώσεων από τα έργα.

Από τη μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως μας επισήμαναν, προκύπτει η σοβαρή επιβάρυνση των σχεδιαζόμενων έργων:

1 Το τέλος της σήραγγας θα είναι στο ύψος της οδού Φιλαδέλφειας και θα έχει έξι κύριες λωρίδες κυκλοφορίας, γι' αυτό θα εξαφανιστεί ο πεζόδρομος της ζώνης του Ηριδανού, που έχει δημιουργηθεί κατά μήκος της Πανεπιστημιούπολης και φθάνει μέσω του άλσους Συγγρού στην οδό Ευφρονίου, στο Παγκράτι. Μάλιστα για την κατασκευή του κόμβου θα καταληφθεί ένα μικρό κομμάτι του άλσους.

2 Η βύθιση της Ούλοφ Πάλμε και της Υμηττού, που σε αυτό το σημείο θα διαθέτει πλέον επτά λωρίδες κυκλοφορίας (!), διαλύει τον οικιστικό ιστό της Καισαριανής.

3 Η περιοχή του Ποσειδώνα μετατρέπεται σε κόμβο πολλαπλών διευθύνσεων, με αποτέλεσμα να χάνονται τα πεζοδρόμια της Υμηττού στο ύψος της Φορμίωνος. Καταστρέφεται επίσης το πράσινο στη Μισούντος για να διαπλατυνθεί η απόληξη της Φιλολάου και να αποκτήσει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας.

4 Ανισόπεδος κόμβος σχεδιάζεται σε ένα μέρος του λόφου Αράπη, ενώ η γέφυρα σύνδεσης με τον κόμβο Σακέτα, ανάμεσα στο νεκροταφείο και το γήπεδο, υποβαθμίζει και καταστρέφει το λόφο του Αϊ-Γιάννη.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Περιβάλλον & οικολογία
ΥΠΕΧΩΔΕ
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια