Ηλεκτρονική Έκδοση

Κατάληψη της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Απορρίπτουν το νομοσχέδιο για την Παιδεία οι πανεπιστημιακοί

Έκτακτη συνεδρίαση των πρυτάνεων

Τελευταία ενημέρωση:

Απορρίπτουν το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση οι καθηγητές Πανεπιστημίου, όπως δήλωσαν σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν σήμερα μέσω του συνδικαλιστικού τους οργάνου (ΠΟΣΔΕΠ), καθώς και μέσω των εκπροσώπων της «Πρωτοβουλίας Καθηγητών για την υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου», που έχουν συγκροτήσει. Οι πρυτάνεις συνεδριάζουν σήμερα εκτάκτως, ενώ την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Αθηνών κατέλαβαν σήμερα ομάδες φοιτητών.

Το νομοσχέδιο αρχίζει να συζητείται αύριο και αναμένεται να ψηφισθεί από τη Βουλή την Τετάρτη. Κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου, θα μιλήσει και ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές. Καθηγητές και πρυτάνεις ανεβάζουν τους τόνους, ενώ ομάδα φοιτητών προχώρησε το πρωί σε συμβολική κατάληψη των χώρων του Πανεπιστημίου Αθηνών στα Προπύλαια, ζητώντας να αποσυρθεί το νομοσχέδιο.

Οι καθηγητές του Πανεπιστημίου, δια του συνδικαλιστικού τους οργάνου (ΠΟΣΔΕΠ), ανέφεραν, νωρίτερα σήμερα, σε συνέντευξη Τύπου, ότι απορρίπτουν το νομοσχέδιο στην παρούσα μορφή, θεωρούν επουσιώδεις τις αλλαγές, τις οποίες φαίνεται να αποδέχεται το υπουργείο, ενώ θα στείλουν σήμερα επιστολές στους βουλευτές, να μην ψηφίσουν το νομοσχέδιο, στην παρούσα μορφή του.

Το μεσημέρι έδωσαν συνέντευξη Τύπου και οι εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Καθηγητών με αντικείμενο την προστασία του δημόσιου και δωρεάν Πανεπιστημίου. Έχουν ήδη καταρτίσει κείμενο με τις θέσεις τους, εναντίον πολλών διατάξεων του νομοσχεδίου και σήμερα είπαν ότι αν το νομοσχέδιο ψηφισθεί ως έχει και γίνει νόμος του κράτους, τότε τα Πανεπιστήμια θα μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρείες, θα εμπορευματοποιηθεί η γνώση, θα καταλυθεί κι η έννοια του Πανεπιστημίου, μετατρέποντας τα ιδρύματα σε κέντρα παροχής γνώσεων, κατάρτισης και δεξιοτήτων.

Η καθηγήτρια Λατινικών του Πανεπιστημίου Αθηνών Ελ. Καραμαλέγκου τόνισε χαρακτηριστικά ότι «η οργάνωση που προβλέπεται από το νομοσχέδιο, οδηγεί στην κατάργηση της δωρεάν παιδείας και προετοιμάζει το έδαφος για επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές, ενώ με το τέλος της δωρεάν διανομής συγγραμμάτων και άλλων παροχών προς τους φοιτητές, τελειώνει η εποχή της φοιτητικής μέριμνας».

Ο καθηγητής Φυσικής Γ. Τριμπέρης είπε χαρακτηριστικά: «Κανείς δεν θα μας επιβάλει να παραβούμε τον όρκο μας. Η κ. Διαμαντοπούλου, αύριο μπορεί να πάει σπίτι της, να ιδιωτεύσει ή να χτίζει πολυκατοικίες. Εμείς θα είμαστε εδώ. Δεν πρόκειται, για κανέναν περαστικό, να αθετήσουμε τον όρκο μας στην ελληνική κοινωνία, ως πανεπιστημιακοί. Οι "περαστικοί", δεν μας πτοούν».

Οι καθηγητές της «Πρωτοβουλίας» απηύθυναν έκκληση προς τον πρωθυπουργό και την υπουργό Παιδείας να αποσύρουν το νομοσχέδιο και να αρχίσει ουσιαστικός διάλογος.

Οι καθηγητές - μέλη της ΠΟΣΔΕΠ καλούν τους συναδέλφους τους να προχωρήσουν αμέσως σε γενικές συνελεύσεις ως τις 2 Σεπτεμβρίου - και στις 3 Σεπτεμβρίου θα γίνει συνεδρίαση της Εκτελεστικής Γραμματείας για να καθοριστούν οι περαιτέρω κινήσεις του κλάδου.

Ωστόσο ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ Ν. Σταυρακάκης δήλωσε ότι «δεν είναι στις προθέσεις των πανεπιστημιακών τα "κλειστά πανεπιστήμια", καθώς - όπως λέει - υπάρχουν πολλές μορφές αντιδράσεων, αλλά πρόσθεσε ότι, αν τελικά ψηφισθεί το νομοσχέδιο στην παρούσα μορφή, θα δημιουργηθούν μεγάλα προβλήματα λειτουργίας των ιδρυμάτων».

Η γενική γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ Ευγ. Μπουρνόβα καυτηρίασε το γεγονός ότι «βρισκόμαστε στις 22 Αυγούστου και δεν έχουν πάρει οι καθηγητές το τελικό νομοσχέδιο».

Την ίδια ώρα, συνεδρίαζαν και εκπρόσωποι των Προέδρων ΤΕΙ, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, αντιτίθενται στο ενδεχόμενο να εξομοιωθούν τα πτυχία των Πολυτεχνείων με "μάστερ", κάνουν λόγο για άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ πανεπιστημίων και ΤΕΙ εις βάρος των τελευταίων και αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο για κινητοποιήσεις από το Φθινόπωρο, με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, επιδιώκοντας, πάντως, συναντήσεις με την υπουργό Παιδείας, αλλά και με παλαιότερους υπουργούς Παιδείας.

Σήμερα το απόγευμα συνεδριάζουν εκτάκτως και οι πρυτάνεις στο τεχνολογικό πάρκο Λαυρίου, προκειμένου ν' αποφασίσουν για τη θέση τους. Και οι πρυτάνεις πάντως, ζητούν να αλλάξουν διατάξεις του νομοσχεδίου, μεταξύ των οποίων και αυτές που αναφέρονται στη διοίκηση, προς την κατεύθυνση των δικών τους θέσεων.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

15 σχόλια

11 Ο/Η ΚΜ έγραψε: (πριν 7 έτη)
Δημητράκη, κάνε κράτει.

Εδώ και δυό χρόνια έχει ξεκινήσει μια κανονική κατάρρευση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Μεγάλο ποσοστό μελών ΔΕΠ αποχώρησε ενώ το υπουργείο πάγωσε τους διορισμούς όσων ΔΕΠ έχουν ήδη εκλεγεί (αυτοί είναι γύρω στους 1500 και αρκετές "εκατοντάδες", Δημητράκη, είναι όντως "εκπαιδευτές του εξωτερικού" (ότι τους αποκαλείς έτσι δείχνει ότι ουδεμία σχέση έχεις με το χώρο της πανεπιστημιακής εκπάιδευσης).

Σαν αποτέλεσμα, πολλά διδασκόμενα μαθήματα έχουν καταργηθεί, που εκτός από τους ουσιαστικούς λόγους εκπαίδευσης, αυτό δημιουργεί πρόβλημα και στην ομαλή διαδικασία αποφοίτησης των φοιτητών που δε μπορούν να καλύψουν τις απαιτήσεις για λήψη πτυχίου.

Επιστημονικά περιοδικά δεν αγοράζονται πλέον (χωρίς αυτά η έρευνα είναι αδύνατη, και χωρίς έρευνα απλούστατα δεν υπάρχει πανεπιστήμιο) και χρειάστηκε να απιληθεί κλείσιμο των πανεπιστημίων πέρισυ προκειμένου να χορηγηθεί--καθυστερημένα--το σχετικό κονδύλι.

Στην Ελλάδα, για λόγους που έχω ξαναεξηγήσει (και αν χρειαστεί επανέρχομαι), το όποιο πανεπιστήμιο υπάρχει ή θα είναι δημόσιο ή απλούστατα δε θα είναι πανεπιστήμιο. Τα μέτρα της Διαμαντοπούλου δεν αποσκοπούν στην κατάργηση των δημόσιων πανεπιστημίων υπέρ κάποιων ιδιωτικών, αλλά απλούστατα αποσκοπούν στην κατάργηση των Πανεπιστημίων.

Είναι τέτοιος ο εκτραχηλισμός αυτής της κυβέρνησης, που λειτουργεί με καθαρά λογική δοσιλόγων, ώστε ακόμη και η ΠΟΣΔΕΠ (η διοίκηση της οποίας σχηματίστηκε από συμμαχία ΠΑΣΟΚων και "ανανεωτών" του Φώτη-Φανούρη Κουβέλη) αναγκάστηκε να πάρει αποστάσεις από το έκτρωμα της Διαμαντοπούλου.

Και όσο για τη ρήση ότι 8 στους 10 πανεπιστημιακούς συμφωνούν με το νομοσχέδιο, έ εκεί Δημητράκη δίνεις τα ρέστα σου. Μετά από αυτό νομίζω ότι μπορώ να σου πουλήσω μια γέφυρα!

Έχω βαρεθεί αυτά τα σχόλια, συνήθως ελλήνων της αλλοδαπής, που έχουν το μόνιμο άγχος να αποδείξουν ότι κάτι κάνανε εκεί που κατέληξαν. Αλλά σοφό είναι να μιλά κανένας για πράγματα που ξέρει, αν φυσικά θέλει να αποφύγει τη γελιοποίηση.
12 Ο/Η Νίκος Δ. έγραψε: (πριν 7 έτη)
Το νομοσχέδιο αυτό δεν πρέπει να εφαρμοστεί ακόμα και αν ψηφιστεί. Αποτελεί ταφόπλακα για την δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παρά την εσκεμμένη υποχρηματοδότηση τα ιδρύματα στη χώρα μας παράγουν αξιόλογο έργο και οι απόφοιτοι των ελληνικών ΑΕΙ είναι περιζήτητοι στο εξωτερικό. Αυτό που θα φέρει το νομοσχέδιο είναι περισσότερη αδιαφάνεια και αντισυνταγματικό περιορισμό του αυτοδιοίκητου, κατάργηση της φοιτητικής μέριμνας (συγγράμματα, εστίαση, σίτιση), εισαγωγή διδάκτρων και οι επιχειρήσεις θα κάνουν πλέον "νόμιμο πάρτι" στα Συμβούλια Διοίκησης. Ο νόμος της Διαμαντοπούλου δεν θα λύσει τα πολλά προβλήματα που έχουν τα πανεπιστήμια της χώρας ( πχ κομματοκρατία) αλλά αντίθετα θα τα ενισχύσει και θα προσθέσει νέα.

Αν εφαρμοστεί ο νέος νόμος πολλοί φοιτητές - όπως και εγώ - δεν πρόκειται να τελειώσουμε τις σπουδές μας, και για αυτό είμαι διατεθειμένος να υπερασπιστώ το πανεπιστήμιο μου και τα δικαιώματα μου - όπως κάνανε πριν από μένα χιλιάδες φοιτητές - ακόμα και αν χρειαστεί να χάσω και το εξάμηνο μου κάνοντας πολύμηνες καταλήψεις.

ΥΓ. Για όσους συμφωνούν με το νομοσχέδιο, ελπίζω να μην το έχουν διαβάσει, γιατί αλλιώς τους λυπάμαι και ντρέπομαι για λογαριασμό τους..
13 Ο/Η s έγραψε: (πριν 7 έτη)
Κ. Δημήτριε να πάτε σπίτι σας. Καλά αυτά που λέτε αλλά αν καταργηθεί η φοιτητική μέριμνα δεν έχει νόημα το πανεπιστήμιο. Μας λέτε ότι το εμπόριο της γνώσης/κατάρτισης είναι καλύτερο από το πανεπιστήμιο?
Στον βωμό της αγοράς μπορεί να θυσιάζονται πολλά, αλλά δεν μπορούμε να ευλογούμε τα γένια μας πιστεύοντας ότι αυτό θα είναι καλύτερο για τα παιδιά μας.. Πιστεύεται ότι αμόρφωτοι άνθρωποι έχουν καλύτερη μοίρα από μορφωμένους?
Η δικαιολογία των καθηγητών που δεν έχουν απορροφιθεί από το εκπαιδευτικό σύστημα, δεν μπορεί να εκλογικεύει την κατάργηση της παιδείας...
Δεν θα γίνουμε Αργεντινή επειδή το θέλουν οι Πολυεθνικές με κόστος ζωής Γερμανίας και μισθούς Μπαγκλαντές..αμαχητί...
14 Ο/Η Τ.Δ. έγραψε: (πριν 7 έτη)
Δεν ισχύει ότι 8 στους 10 συμφωνούν - αυτό το νομοσχέδιο είναι η ταφόπλακα πάνω σε ένα ημιθανή / - χωρίς λεφτά για έρευνα, χωρίς νέους ερευνητές (τον ΘΑΛΗ τον περιμένουμε ακόμα μετά από δύο χρόνια) και με πανεπιστήμια υπερπλήρη χωρίς υποδομές και αυτοί που είναι εδώ ψάχνουν τρόπους να φύγουν και ξέρω πολλούς τέτοιους ...
και δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς που να θέλει να έρθει σε αυτό το το σκορποχώρι και με μισθούς καθαρίστριας να διδάξει στο πανεπιστήμιο και να τον βρίζουν κι από πάνω ως ακαμάτη....
15 Ο/Η Κάρολος έγραψε: (πριν 7 έτη)
Β. «Το Γερμανικό Εργατικό Κόμμα ζητά σαν πνευματική και ηθική βάση του κράτους :
1. Την καθολική και ίση δημοτική εκπαίδευση από το κράτος. Τη γενική υποχρεωτική σχολική φοίτηση. Δωρεάν εκπαίδευση».
Ίση δημοτική εκπαίδευση; Τι να φαντάζονται μ’ αυτά τα λόγια; Πιστεύουν ότι μπορεί στη σημερινή κοινωνία (και μόνο μ’ αυτή έχουν να κάνουν) να είναι η εκπαίδευση ίση για όλες τις τάξεις; Ή ζητάνε να περιοριστούν υποχρεωτικά και οι ανώτερες τάξεις στη λιγοστή εκπαίδευση – του δημοτικού σχολείου – μια που μονάχα αυτό συμβιβάζεται με τις οικονομικές συνθήκες όχι μόνο των εργατών, μα και των αγροτών;
«Γενική υποχρεωτική φοίτηση. Δωρεάν εκπαίδευση». Το πρώτο υπάρχει ακόμα και στη Γερμανία, το δεύτερο υπάρχει στην Ελβετία και στις Ηνωμένες Πολιτείες για τα δημοτικά σχολεία. Αν σε μερικές Πολιτείες της Β. Αμερικής είναι «δωρεάν» και η φοίτηση σε ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα, αυτό σημαίνει πραγματικά μονάχα ότι χορηγούνται στις ανώτερες τάξεις τα εκπαιδευτικά τους έξοδα από το γενικό φορολογικό κορβανά….
Εντελώς για πέταμα είναι η «δημοτική εκπαίδευση από το κράτος». Άλλο πράγμα είναι ο καθορισμός με γενικό νόμο των μέσων για τα δημοτικά σχολεία, της ειδίκευσης του διδαχτικού προσωπικού, των κλάδων διδασκαλίας, κλπ., και, όπως γίνεται στις Ηνωμένες Πολιτείες, η επίβλεψη με κρατικούς επιθεωρητές της τήρησης όλων αυτών που θεσπίζει ο νόμος, και ολότελα άλλο πράμα είναι η ανακήρυξη του κράτους σε λαϊκό εκπαιδευτή! Μάλλον, θα έπρεπε να αποκλειστούν τόσο το κράτος όσο και η εκκλησία από κάθε επιρροή στο σχολείο. Ειδικά στην πρωσογερμανική αυτοκρατορία, αντίστροφα το κράτος χρειάζεται να περάσει από μια τραχιά εκπαίδευση από το λαό.
Όμως, παρόλα τα δημοκρατικά κουδουνίσματα, ολόκληρο το πρόγραμμα είναι πέρα για πέρα μολυσμένο από τη ραγιάδικη πίστη της λασαλικής αίρεσης για το κράτος….
(Μαρξ : Από την Κριτική του Προγράμματος της Γκότα)
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 15

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση
Απεργίες και εκδηλώσεις διαμαρτυρίας
Υπουργείο Παιδείας
Για το ίδιο θέμα
ΣΥΝ: Χαριστική βολή στη δημόσια και δωρεάν Παιδεία, το νέο ν/σ
Στηρίζει το νομοσχέδιο για την Παιδεία, η ΔΗ.ΣΥ.
ΚΚΕ: Πλήρης η παράδοση των πανεπιστημίων στους βανδάλους των επιχειρήσεων
Διάτρητη η συνταγματικότητα του ν/σ για την Παιδεία
ΛΑΟΣ: Ν’ αντέξει στις πιέσεις του κατεστημένου η υπ. Παιδείας
Ν.Δ.: Επιδιώκουμε εθνική συνεννόηση, επιφυλασσόμαστε για το τι θα πράξουμε
Καταψήφιση του νομοσχεδίου για τα πανεπιστήμια ζητούν οι πρυτάνεις
Πρόσβαση στα ΑΕΙ από ΙΕΚ, κολλέγια