Έντυπη Έκδοση

Ενστάσεις για το Καστέλλι και την πώληση αεροδρομίων

Το... πόκερ στο χώρο των ελληνικών αεροδρομίων χοντραίνει ακόμα περισσότερο, από το γεγονός ότι εντός του Οκτωβρίου αναμένονται εξελίξεις σε δύο ακόμα μέτωπα: το διαγωνισμό για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι του Ηρακλείου Κρήτης αλλά και την απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling) στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, όπερ αντιπροσωπεύει μια πίτα 150 εκατ. ευρώ.

Παράγοντες της αγοράς, παράλληλα, εγείρουν ενστάσεις για τη δημιουργία «φαραωνικής κλίμακας» έργων, όπως το αεροδρόμιο Καστελλίου, σε μια εποχή που οι πολίτες δοκιμάζονται.

Μάλιστα, ο αντιπρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Aegean Airlines, Ευτ. Βασιλάκης, αντιπρότεινε μια εναλλακτική, σχεδόν ανέξοδη λύση: Να αυξηθεί άμεσα ο χώρος στάθμευσης αεροσκαφών, το οποίο -κατά τη γνώμη του- αποτελεί το κυριότερο πρόβλημα του αεροδρομίου Ηρακλείου, με την αξιοποίηση μερικών δεκάδων στρεμμάτων από εκτάσεις που γειτνιάζουν με αυτό και ανήκουν σε φορείς του Δημοσίου, αντί να δαπανηθούν εκατοντάδες εκατ. ευρώ για ένα νέο αεροδρόμιο, το οποίο -με βάση την προκήρυξη του διαγωνισμού- προεξοφλείται ότι θα είναι ιδιαίτερα ακριβό στις χρεώσεις προς αεροπορικές εταιρείες και επιβάτες.

Ο ίδιος πρότεινε να μην πωληθούν τα ελληνικά αεροδρόμια, αλλά να παραχωρηθούν για μικρό χρονικό διάστημα (π.χ. τριετίας) σε ιδιώτες κατά ομάδες, με την υποχρέωση να φέρουν συγκεκριμένα αποτελέσματα και έσοδα στο Δημόσιο. Το έπαθλο για όσους επιτύχουν τους στόχους τους θα μπορούσε να είναι, όπως υποστήριξε, η επέκταση της περιόδου εκμετάλλευσης για περισσότερα χρόνια.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Κύριο θέμα
Γερμανοκινεζικές αερομαχίες πάνω από το «Ελ. Βενιζέλος»