Έντυπη Έκδοση

Κερκόπορτα για λεωφορειολωρίδες

70% ακριβότερες διαδρομές μέχρι του χρόνου τον Μάιο

Σε παιχνίδια με τη φωτιά επιδίδεται το υπουργείο Μεταφορών, που σχεδόν 20 χρόνια μετά την εισαγωγή των λεωφορειολωρίδων στην καθημερινότητα της Αθήνας ανακοίνωσε πως θα επιτρέψει τη χρήση τους από τα ταξί.

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Ευρ. Στυλιανίδη, το μέτρο θα εφαρμοστεί σε λεωφορειολωρίδες εκτός του δακτυλίου και στο διάστημα από την Πρωτομαγιά ώς τις 15 Ιουλίου. Στην περίοδο αυτή το ΕΜΠ θα πραγματοποιεί μετρήσεις προκειμένου να αποφασιστεί αν το μέτρο θα παγιωθεί ή αν θα «παγώσει». Στενοί συνεργάτες του υπουργού έλεγαν αργότερα πως το μέτρο θα εφαρμοστεί στη διάρκεια της δοκιμαστικής περιόδου στις λεωφορειολωρίδες της Μεσογείων, της Κηφισίας και του Πειραιά. Βάσει της συμφωνίας μεταξύ υπουργείου και αυτοκινητιστών, η χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί θα επιτρέπεται τις καθημερινές από τις 10 το πρωί ώς τη 1 μετά το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα ώς την επόμενη ημέρα το πρωί. Σημειώνεται πως σήμερα η χρήση των λεωφορειολωρίδων επιτρέπεται για όλα τα οχήματα στο διάστημα από τις 9 το βράδυ ώς τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας.

Η μερική άρση της απαγόρευσης, που ενδεχομένως να εξελιχθεί σε Κερκόπορτα, ενδεχομένως να επηρεάσει τη λειτουργία των λεωφορείων, τα οποία ούτως ή άλλως αντιμετωπίζουν καθημερινά τεράστια προβλήματα κατά τις διαδρομές τους. Σύμφωνα με τους πιο αισιόδοξους υπολογισμούς, ένα λεωφορείο κινείται με ταχύτητα της τάξης των 20 χλμ./ώρα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, λόγω της «συνύπαρξης» με την υπόλοιπη κυκλοφορία, το κοντέρ του δείχνει -σε επίπεδο μέσου όρου- ακόμη και κάτω από τα 10 χλμ./ώρα.

Οσον αφορά την αστυνόμευση του μέτρου, το υπουργείο Μεταφορών ακολουθεί την... παράδοση και πετά το μπαλάκι στις υπηρεσίες της Τροχαίας και το αρμόδιο υπουργείο Εσωτερικών.

Ακριβό μου ταξί

Αυτό όμως δεν ήταν το μόνο «δώρο» που προσέφερε χθες στους ιδιοκτήτες ταξί ο Ευρ. Στυλιανίδης. Πέρα από τις λεωφορειολωρίδες το υπουργείο ανακοίνωσε πρόγραμμα (θεαματικών) αυξήσεων στον τιμοκατάλογο των ταξί, που όπως λέει το ίδιο μεταφράζεται σε μεσοσταθμική αύξηση της τάξης του 10%. Ωστόσο η πραγματικότητα φαίνεται να είναι κάπως διαφορετική, αφού οι πελάτες τον Μάιο του 2010 θα πληρώνουν ώς και 70% περισσότερα σε σχέση με σήμερα για μια συνηθισμένη διαδρομή στο λεκανοπέδιο.

Το υπουργείο ανακοίνωσε επίσης μέτρα για τον... ευπρεπισμό των ταξί, συμφωνία με τους ιδιοκτήτες για σεμινάρια επιμόρφωσης και πλήρη εφαρμογή των συστημάτων GPS μέσω κοινοτικών κονδυλίων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Ανάπτυξης