Έντυπη Έκδοση

ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΨΥΞΗ Ο ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑ - ΘΗΒΑ - ΥΛΙΚΗ

Νέο έργο με κερδισμένη την Αττική Οδό

Σε... βαθιά κατάψυξη μπαίνει ο ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, μήκους 50 χιλομέτρων και προϋπολογισμού 500 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς εργολάβοι και τράπεζες γυρίζουν την πλάτη στο διαγωνισμό ανάθεσης του έργου με σύμβαση παραχώρησης.

Τα έργα αναβάθμισης της παλαιάς εθνικής ξεκινούν από τον κόμβο Μάνδρας, της Αττικής Οδού Τα έργα αναβάθμισης της παλαιάς εθνικής ξεκινούν από τον κόμβο Μάνδρας, της Αττικής Οδού Παράλληλα, το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, χωρίς να εγκαταλείπει την προοπτική κατασκευής του έργου με αυτοχρηματοδότηση «όταν και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν», όπως δήλωσε στην «Ε» αρμόδια πηγή, για να μην χαθούν πόροι του ΕΣΠΑ, της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου έως το 2015 αλλά και για να ικανοποιηθούν αιτήματα δημάρχων της ευρύτερης περιοχής, προχωρεί σε δημοπράτηση δημόσιου έργου αναβάθμισης της παλαιάς εθνικής οδού Ελευσίνας - Θήβας, σε μήκος 18 χιλιομέτρων και τη διαμόρφωση συνολικά εννέα ισόπεδων κόμβων, ύψους 45,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι διαγωνισμοί για κατασκευή των λεγόμενων αυτοχρηματοδοτούμενων έργων «νέας γενιάς», δηλαδή τόσο του νέου αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, όσο και των έργων ζεύξης Περάματος -Σαλαμίνας και υποθαλάσσιας σήραγγας Λευκάδας, έμειναν μετέωροι, έπειτα από αλλεπάλληλες παρατάσεις των προθεσμιών κατάθεσης προσφορών, που δόθηκαν τους προηγούμενους μήνες, χωρίς να εκδηλωθεί ενδιαφέρον υποψηφίων αναδόχων.

Στόχος, λέει το υπουργείο, είναι να ενεργοποιηθούν οι διαγωνισμοί, με νέους όρους, όταν οι οικονομικές συνθήκες και το επενδυτικό κλίμα το επιτρέψουν. Εξάλλου σημειώνεται αρμοδίως ότι προέχει να «ξεπαγώσουν» τα μεγάλα οδικά έργα, που ήδη έχουν ανατεθεί με συμβάσεις παραχώρησης, σύμφωνα με τους προγραμματισμούς του υπουργείου από την ερχόμενη άνοιξη.

Ανατροπή

Η μεγάλη διαφορά, που προκαλείται εξαιτίας της ανατροπής των προγραμματισμών του υπουργείου, είναι ο ρόλος της Αττικής Οδού. Συγκεκριμένα ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη θα συνδέει απευθείας την Πελοπόννησο με τη Στερεά και βόρειο Ελλάδα, προκειμένου να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά η Αθήνα, πράγμα που θα οδηγούσε σε παράκαμψη και αναπόφευκτα σε μείωση της ροής των οχημάτων της Αττικής Οδού.

Τα έργα αναβάθμισης της παλαιάς εθνικής που προωθούνται τώρα, μάλλον θα έχουν χαρακτήρα τροφοδοτικού δικτύου και ενίσχυσης της κυκλοφορίας από και προς την Αττική Οδό, αφού η αρχή της κατασκευής τους χωροθετείται στο σημείο τομής της Αττικής Οδού (έξοδος για Μάνδρα) με την παλαιά εθνική οδό.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, η έγκριση πίστωσης των 45,5 εκατομμυρίων ευρώ, που υπέγραψε ο αρμόδιος υπουργός αναπληρωτής, Σταύρος Καλογιάννης, για τη δημοπράτηση του έργου «Αναβάθμιση - βελτίωση της παλαιάς εθνικής οδού Ελευσίνα (Μάνδρα) - Θήβα», αφορά: βελτίωση σε μήκος 18 χιλομέτρων μαζί με τη διαμόρφωση οκτώ ισόπεδων κόμβων καθώς και του υφιστάμενου κόμβου Βιλλίων.

Στο συγκεκριμένο τμήμα που ανήκει στα διοικητικά όρια του Νομού Αττικής, η υφιστάμενη διατομή της παλαιάς εθνικής οδού έχει πλάτος 7 έως 8 μέτρων και αποτελείται από μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Οι εργασίες αναβάθμισης περιλαμβάνουν και τη διαπλάτυνση της διατομής σε όλο το μήκος του έργου, καθώς και την κατασκευή σήραγγας μήκους 150 μέτρων.

Επίσης, συμπεριλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, εργασίες οργανισμών και αρχαιολογικές έρευνες. Το έργο είναι ενταγμένο στο τομεακό πρόγραμμα του υπουργείου, «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Ανάπτυξης