Έντυπη Έκδοση

Προφάσεις εν αμαρτίαις, περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων

Φυσικά όλες οι εταιρείες γνωρίζουν πως ο κόσμος θέλει να προστατεύσει την ιδιωτική του ζωή και δυσκολεύονται να εξηγήσουν τι σημαίνουν οι όροι «ανώνυμα» και «συγκεντρωτικά» δεδομένα και ότι αυτά δεν επηρεάζουν τα ευαίσθητα προσωπικά στοιχεία των συνδρομητών.

Η αλήθεια όμως παραμένει: ο κόσμος πλέον αρχίζει να αντιλαμβάνεται ότι κουβαλά ένα φορητό ανιχνευτή στην τσέπη του. Για αυτό το λόγο, η Verizon δίνει στους συνδρομητές της τη δυνατότητα να μη συμμετέχουν στο πρόγραμμα, αν δεν το επιθυμούν.

Οι εταιρείες φαίνεται να λαμβάνουν πολλές προφυλάξεις για να προστατεύσουν την ανωνυμία των συνδρομητών. Στην περίπτωση της Streetlight, τα δεδομένα λαμβάνονται σε παρτίδες και οι αλγόριθμοι χρησιμοποιούνται για την εύρεση μοτίβων που βοηθούν στην ταυτοποίηση τοποθεσιών με άλλες πηγές δεδομένων, όπως αρχεία της τροχαίας ή βιβλία απογραφών. Η εταιρεία ισχυρίζεται πως δεν μπορεί να εντοπίσει μία μεμονωμένη συσκευή σε ένα χάρτη ή να στοχεύσει διαφημίσεις σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο με τα δεδομένα που αγοράζει. Η Σούελ τονίζει πως το λογισμικό τους δεν αναφέρει στατιστικές για ομάδες μικρότερες των 15 συσκευών και αυτά τα δεδομένα αναλύονται ετεροχρονισμένα με καθυστέρηση από μία μέρα έως ένα μήνα.

Αυτή τη στιγμή, οι εταιρείες προσπαθούν να καθησυχάσουν τον κόσμο σχετικά με την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων, ενημερώνοντάς τους παράλληλα για τα οφέλη που θα αποφέρει η χρησιμοποίηση αυτών των στοιχείων για τους ίδιους, αλλά και για το κοινωνικό σύνολο. Η έρευνα και η εμπειρία μάλιστα έχει δείξει πως στην πράξη ο κόσμος δεν ενδιαφέρεται τελικά τόσο πολύ για τη διασφάλιση της ανωνυμίας του.

Με τα στοιχεία που συλλέγονται, οι εταιρείες κινητής προσπαθούν παράλληλα να σχεδιάσουν ένα ανταγωνιστικότερο προϊόν για τους πελάτες τους, παρέχοντας καλύτερες υπηρεσίες και προσφορές. Η Verizon, για παράδειγμα, έχει λανσάρει ένα πιλοτικό πρόγραμμα που δίνει στους πελάτες της την επιλογή να επιτρέπουν ή όχι στην εταιρεία να χρησιμοποιεί τα στοιχεία τους, με αντάλλαγμα επιπλέον χρόνο ομιλίας ή χρήση του Διαδικτύου. Οι χρήστες αυτοί λαμβάνουν επίσης προσφορές για άλλα προϊόντα και υπηρεσίες, που ενδέχεται να τους ενδιαφέρουν.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Επιστήμη & Τεχνολογία
Με λέξεις-κλειδιά
Προσωπικά δεδομένα
Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ)