Έντυπη Έκδοση

Killah Ρ:

Ο ράπερ που σκότωσαν οι νεοναζί

«Οι πιο πολλοί από αυτούς που δεν κοιμούνται, είναι φοβισμένοι», έλεγε σε μια από τις συνεντεύξεις του στο μπλογκ hiphop4elements λίγα χρόνια πριν, ο Παύλος Φύσσας ή Killah Ρ, όπως ήταν γνωστός στη χιπ χοπ σκηνή.

Μεγαλωμένος στις εργατικές συνοικίες του Πειραιά, ο Παύλος μόνο φοβισμένος δεν ήταν. Γνώρισε το χιπ χοπ μέσα από τις δουλειές σκληροπυρηνικών συγκροτημάτων με ξεκάθαρη πολιτική στάση, όπως οι Public Enemy και οι Niggaz with Attitude και παραγωγών που άλλαξαν την πορεία του χιπ χοπ, όπως ο Dr Dre, και τον γοήτευσε η αμεσότητά του, όπως έλεγε.

Ξεκίνησε να ραπάρει το 1997, όταν προστέθηκε και αυτός στην κολεκτίβα της Freestyle Production στο Πέραμα, το κίνημα του λόου μπαπ από όπου ξεκίνησαν πολλοί ράπερ. Οταν αποφάσισε να συνεχίσει μόνος του, επέλεξε και το όνομα Killah Ρ, που όπως εξηγούσε σήμαινε «Killah Past», αυτός που «σκοτώνει το παρελθόν του» και προχωράει μπροστά.

Στο Facebook του αυτοπαρουσιαζόταν ως «rappas, ρεμπέτης, reggae 'n' roll» και μουσικός με επιρροές από τις «μουσικές του κόσμου ελεύθερα και απλόχερα». Αλλωστε και ο ίδιος δεν πολυνοιαζόταν για την εμπορική επιτυχία που έχει οδηγήσει τόσους ράπερ στα σκυλάδικα και μερικούς στην αγκαλιά της Χρυσής Αυγής. Δίσκοι του όπως το «Mia malakia kai mish» και οι συνεργασίες του με άλλους ράπερ και παραγωγούς διανέμονταν ελεύθερα στο Ιντερνετ.

Από τη άλλη, ο Killah Ρ δεν ήταν ένας ράπερ με μια μονοδιάστατη άποψη, που οι στίχοι του αναφέρονταν αποκλειστικά και μόνο σε πολιτικοκοινωνικά ζητήματα. Σύμφωνα με τη δική του φιλοσοφία, το χιπ χοπ ήταν ένα επικίνδυνο όπλο και ο ίδιος ήξερε καλά να το χειρίζεται. Θεωρούσε εχθρό του «το καπιταλιστικό χρηματοοικονομικό σύστημα» και τραγουδούσε στίχους όπως «Εγινε ο κόσμος μια μεγάλη φυλακή/κι εγώ ψάχνω έναν τρόπο τα δεσμά να σπάσω/Εχω ένα μέρος που με περιμένει εκεί/σε μια πολύ ψηλή κορφή πρέπει να φτάσω...» στο τραγούδι του «Σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ». Ή ακόμα αναφερόταν στη δολοφονία του Γρηγορόπουλου και την εξέγερση του Δεκεμβρίου του 2008 σε κομμάτια όπως το «Εκτός ελέγχου».

Αλλά μπορούσε με την ίδια άνεση να τραγουδάει το χαρούμενο «Roumi Tequila», με τον Δημήτρη Μεντζέλο από τα «Ημισκούμπρια».

Οσο για το Ε-13, που στόλιζε τη σελίδα του στο Facebook, δεν ήταν κάποια αναφορά σε ποδοσφαιρική ομάδα - όπως λένε κάποιοι, που θέλουν να παρουσιάσουν τη δολοφονία ως σύγκρουση χούλιγκαν. Είναι απλά το όνομα του crew του, της ομάδας του. Των παιδιών, δηλαδή, που τον αποχαιρέτησαν χθες με το τραγούδι του «Είσαι εδώ», και στίχους όπως «Δεν τραγουδάμε από θλίψη, το 'γραψα για να σε θυμάμαι».

«Ο γιος μου μπήκε μπροστά»

Το χτύπημα ήταν επαγγελματικό. Αυτό μετέφερε γιατρός, σύμφωνα με δηλώσεις του πατέρα του Παύλου Φύσσα, ο οποίος τόνισε πως το ασθενοφόρο καθυστέρησε, όμως ο γιος του πρόλαβε να υποδείξει το δολοφόνο του.

Μεταξύ άλλων, περιέγραψε σε τηλεοπτικούς σταθμούς: «Μου είπαν ότι ο γιος μου με φίλους του έβλεπαν μπάλα σε καφετέρια. Κάποιος από την παρέα του μίλησε για χρυσαυγίτες και κάποιος ειδοποίησε τους χρυσαυγίτες. Τα λέω όπως μου τα είπαν. Τους κυνηγήσανε. Ο γιος μου μπήκε μπροστά, έδιωξε τα παιδιά και ένας τον κάρφωσε στην καρδιά. Ο γιατρός μού είπε ότι είναι επαγγελματικό χτύπημα».

Στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων, υποστήριξε πως «τα παιδιά πήγαν να πάρουν μια μπίρα. Οι αστυνομικοί μάθαν ότι θα γίνει φασαρία. Αφού ο δολοφόνος έβγαλε το μαχαίρι, κατέβηκε μια κοπέλα αστυνομικός και του λέει "ε, όχι και μαχαίρι"».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Με λέξεις-κλειδιά
Απεργίες και εκδηλώσεις διαμαρτυρίας
Συνεντεύξεις
Μουσική
Αντιφασιστική Δράση
ναζισμός/νεοναζισμός
Αυτοκτονίες/Θάνατοι/Δυστυχήματα
Βία
Χρυσή Αυγή