Έντυπη Έκδοση

Μέσα και παραμέσα

ΕΥΤΥΧΩΣ που υπάρχουν και τα βίντεα μερικές φορές, ευτυχώς που υπάρχει το Γιουτούμπι. Και μπορεί κανείς να απολαμβάνει διαλόγους όπως ο κάτωθι, μεταξύ του Αντώνη Σρόιτερ και του Παντελή Καψή:

Μετά την ΕΡΤ Μετά την ΕΡΤ Σρόιτερ: Εσείς πάντως αφήνετε ανοιχτό το ενδεχόμενο αν δεν βρεθεί λύση να επέμβει η Αστυνομία και να «καθαρίσει» το κτήριο.

Καψής: Δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση, καμία τέτοια πρόθεση. Δεν υπάρχει κανένα τέτοιο σχέδιο. Αν μείνουνε στην Αγία Παρασκευή θα κάνουνε κακό στον εαυτό τους, θα κάνουνε κακό στην ανασυγκρότηση της ΕΡΤ, αλλά δεν θα φύγουνε μέσα απ' τα ΜΑΤ.

Η συνομιλία διημείφθη προ καιρού στο δελτίο ειδήσεων του Alpha. Υστερα από την εισβολή των ΜΑΤ στο Ραδιομέγαρο, ο υφυπουργός Δημόσιας Τηλεόρασης δήλωσε ότι δεν είχε καμία πληροφόρηση για το θέμα. Προφανώς δεν τον ενημέρωσαν γιατί σκόπευε να προβάλει αντίσταση...

 ΚΑΙ ΔΥΟ ευτράπελα από την εισβολή των ΜΑΤ στην ΕΡΤ. Το πρώτο το έγραψα και προχθές στην ημερήσια «Ε», αλλά δεν αντέχω να μην το ξαναποστάρω. Ρωτάει λοιπόν ο επικεφαλής ταξίαρχος ένα δημοσιογράφο «πώς αλλάζουν αυτές οι κασέτες που βγάζουν το πρόγραμμα;». Κι εκείνος, με πλήρη σοβαρότητα, του απαντάει: «Δύσκολο πράγμα, πολύ δύσκολο, έχουν βάλει ένα ρομπότ να τα κάνει αυτά τα πράγματα και δεν μπορούμε να το κουλαντρίσουμε!».

Και το δεύτερο: Ρωτάει ο επικεφαλής ταξίαρχος έναν από τους εργαζομένους: «Εσύ, παιδί μου, τι πολιτικής τοποθετήσεως είσαι;». Απαντάει ο εργαζόμενος κι αυτός με πλήρη σοβαρότητα: «Μεταξύ μας τώρα, κύριε ταξίαρχε; Δεξιός είμαι!». Και ρίχνει ο επικεφαλής την υπέροχη ατάκα: «Το κατάλαβα, παιδί μου, από την κόσμια διαγωγή σου».

 ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ χαμό είχαμε και την αποχώρηση του Πέτρου Μπούτου από τη διεύθυνση προγράμματος του Mega. «Εξοχο timing», μου είπε συνομιλητής μου που καταλαβαίνει την τηλεοπτική πιάτσα. Και συμπλήρωσε: «Από τη μία το έκανε κολλητά με την εισβολή στην ΕΡΤ, οπότε πέρασε ουσιαστικά απαρατήρητο και δεν έβλαψε το προφίλ του καναλιού. Κι από την άλλη, έχει αρχίσει η σεζόν, τους έχει παραδώσει πακέτο το πρόγραμμα που τρέχει κανονικά και κανείς δεν μπορεί να τον κατηγορήσει για ολιγωρία και για πλημμελή προετοιμασία».

 ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ; Ο ίδιος ο Πέτρος Μπούτος άφησε να εννοηθεί ότι δεν θα διεκδικήσει ανάλογη θέση σε άλλο κανάλι και ότι θα προτιμήσει να στήσει μια εταιρεία που θα επιμελείται παραγωγών για την ελληνική και τη διεθνή αγορά. Αυτό το τελευταίο, το «διεθνής αγορά» δηλαδή, είναι μάλλον και το κλειδί της ιστορίας. Διότι, όπως υποστηρίζουν οι πονηροί της πιάτσας, ο πρώην διευθυντής προγράμματος του Mega έχει ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις με τον Θοδωρή Κυριακού για να φτιαχτεί μια εταιρεία που θα διαμορφώνει και θα διαχειρίζεται εκπομπές για τα έξι βαλκανικά κανάλια του ομίλου Antenna. Η συμφωνία δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αλλά οι δύο πλευρές είναι κοντά.

 ΤΟ MEGA όμως τι θα κάνει; Ηδη κυκλοφόρησαν οι πρώτες απόψεις για in house λύση (βλέπε Λοΐζος Ξενόπουλος), που θα ξέρει τι τρέχει στο κανάλι και δεν θα απαιτήσει περίοδο μαθητείας. Λογικό το ακούω, μιας και το ισχυρό χαρτί του Mega παραμένει ο διευθύνων σύμβουλος Ηλίας Τσίγκας, που γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον. Και κατέχει σαφώς καλύτερα απ' τον καθένα τα οικονομικά, που τόσο ρόλο παίζουν πια στις πορείες των καναλιών. Γιατί καλά ήταν για όλους όταν κυκλοφορούσαν παχουλές οι αγελάδες, το θέμα είναι ότι τώρα απαιτείται περισσή πονηριά για να μην πέσουν έξω τα καράβια. Είναι και η διαφημιστική δαπάνη στη μέση, που μπορεί να εμφανίζει αυξητική τάση ώς και τον Οκτώβριο, αλλά για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο (τους μήνες δηλαδή με τον μεγαλύτερο τζίρο) τα πρώτα μηνύματα δεν είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά. Από εκεί, από τις διαφημιστικές εισροές των δύο τελευταίων μηνών του έτους, θα κριθούν και τα προγράμματα των καναλιών στο δεύτερο μέρος της σεζόν. Οι προτάσεις από τους υπευθύνους έχουν ήδη υποβληθεί, αλλά κανείς δεν ξέρει πόσες απ' αυτές θα πάρουν έγκριση...

 ΑΛΛΑ ΜΙΑΣ και μιλάω για διαφημιστικές εισροές, να καταθέσω εδώ τα στοιχεία της Media Services για τον περασμένο Οκτώβριο. Σε σχέση λοιπόν με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, η διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε κατά +3,43%. Αυτό μας κάνει 102.098.457 ευρώ φέτος από 98.715.716 ευρώ πέρσι. Αν το δούμε αναλυτικά το θέμα, τα κανάλια για ακόμη μία φορά πήγαν πρίμα με αύξηση +9,08% και διαφημιστική δαπάνη 49.392.116 ευρώ από 45.279.430 ευρώ. Καλά ήταν τα νέα και για τα ραδιόφωνα που κατέγραψαν άνοδο +12,42% (5.947.539 ευρώ από 5.290.570 ευρώ), καλούτσικα για τις εφημερίδες που κρατήθηκαν σε θετικό πρόσημο με +1,25% (20.684.974 ευρώ από 20.428.722 ευρώ) και σκούρα για τα περιοδικά που διολίσθησαν κατά -5,93% (26.073.828 ευρώ από 27.716.994 ευρώ). Σε σύνολο δεκαμήνου η αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης παρέμεινε ελάχιστη: +1,75%, ήτοι 929.458.086 ευρώ το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου φέτος από 913.103.910 ευρώ το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι.

 ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ κυκλοφορίες κυριακάτικων εφημερίδων στις 3 Νοεμβρίου: Πρώτο Θέμα: 144.180 (από 152.140 στις 27 Οκτωβρίου), Βήμα: 139.210 (154.700), Εθνος: 103.270 (115.130), Real News: 70.120 (84.140), Ριζοσπάστης: 24.570 (16.240), Δημοκρατία: 18.180 (32.360), Ελεύθερος Τύπος: 16.190 (23.320), Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία: 14.450 (18.570), Espresso: 13.280 (22.590), Αυγή: 6.060 (9.210).

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Τηλεόραση
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)
Απεργίες και εκδηλώσεις διαμαρτυρίας
Μέσα & Media
Ελληνική Αστυνομία (ΕΛ.ΑΣ.)
ΕΡΤ